Hallo allemaal,
Mijn naam is Gijs en ik ben 32 jaar en een behoorlijke autofreak.
Zo heel rustig aan ben ik bezig om mijn lijstje met droomauto’s af te werken.
De eerste die ik van dit lijstje heb mogen wegstrepen is een Cadillac Coupe deVille uit 1966.
Deze heb ik nu nog steeds en is zo goed als volledig gerestaureerd. In het begin was dit mijn daily driver maar nadat ik hem steeds verder afkreeg vond ik het toch wel zonde om hem te pijnigen met het soms barre Nederlandse weer. Daarom kocht ik er maar een Peugeot 205 1.9 Gti bij voor de gewone ritjes (de 2e die ik kan wegstrepen van mijn lijstje). Deze was helaas niet meer toereikend genoeg wat betreft de ruimte (gezinsuitbreiding) en is dus met veel pijn in mijn hart verkocht. Daarna volgde er een zwarte bladzijde in mijn auto-geschiedenis en wel met een Hyundai Sonata uit 2005 die ik voor weinig van mijn schoonvader kon overnemen. Dit was dan ook voor het eerst in mijn leven dat ik met ratio een auto heb gekocht en niet met mijn emotie. Toch nog 3 jaar in deze (overigens heerlijke rijdende) auto gereden en toen begon het echte auto-gevoel toch weer te kriebelen en mezelf maar een mooie Audi S8 uit 2001 cadeau gedaan. Dit was nummer 3 die van het lijstje af kon, maar helaas heb ik hier niet lang van kunnen genieten. Vanwege privé omstandigheden moet ik tegenwoordig veel kilometers maken en ik vind het dan niet meer leuk met de huidige benzineprijzen.
Daarom rijd ik nu sinds een paar maanden een A4 avant 1.8 turbo S-Line. Zeker geen lelijke auto maar het is niet echt een droomauto van mij.
Logischer wijs mis ik de heerlijke V8 die de S8 heeft en aangezien de lol van de Cadillac een beetje af is dacht ik dat het wel eens tijd werd om deze van de hand te doen en op zoek te gaan naar één van mijn laatste droomwagens……een mooie 928.
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb al veel research gedaan over deze wagens en ben er al bij een paar wezen kijken. Tot nu toe is mijn zoektocht niet vruchtbaar geweest en ik heb er nog 2 op het oog die er voor mij wel een beetje uitspringen. Ik weet niet of het mag maar het betreft de auto’s hieronder…….tja….ben er ook nog niet echt over uit of het een “ouwe” S wordt of een iets nieuwere “S4”. Feit is wel dat het een oldtimer moet zijn of volgend jaar wordt.
http://www.autoflits.nl/kopen/7302/pors ... asion.htmlhttp://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... aat/659143Aangezien de auto’s niet echt bij mij om de hoek staan wou ik even checken of er soms mensen hier zijn die één van de twee auto’s kent en mij wat meer informatie kan verschaffen.
Uiteraard ga ik zelf bij beide kijken en ik zal iedereen hier die het leuk vind op de hoogte houden van mijn “nieuwe avontuur”.
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Groet Gijs
Ps: ik weet dat het geld verslindende auto’s zijn wat betreft onderhoud en een AKK gaat bij een geschikte wagen ook zeker wel plaatsvinden.