Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Edwin_ stelt zich voor

27 feb 2012 23:04

Beste forum leden,

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om mijzelf voor te stellen. Ik ben Edwin en woon in het midden van het land. In 2006 heb ik mijn race licentie gehaald en 3 jaar verschillende trackdays gedaan met mijn raceauto. De raceauto heeft inmiddels plaats gemaakt voor een gezinsauto, maar het autovirus begint weer te kriebelen. Een 996 TT of 997 S lijkt me wel wat. Ik heb vaker met snelle auto's gereden, maar nog niet met een P. Binnenkort voor het eerst :drive: met een 996 TT en kijken of dat bevalt. Op P gebied ben ik een behoorlijke leek, vooral op technisch vlak. Wel geinteresseerd, dus alle info is welkom, vooral over de eerder genoemde twee types. Het P forum bekijk ik vrijwel dagelijks en het blijft leuk om te lezen, zeker omdat er zo actief gepost wordt!

Groeten,

Edwin

Re: Edwin_ stelt zich voor

27 feb 2012 23:08

Hoi Edwin :thumleft:

Re: Edwin_ stelt zich voor

27 feb 2012 23:09

Welkom hier :thumleft:

Re: Edwin_ stelt zich voor

28 feb 2012 0:15

Welkom Edwin,
Laat ons meegenieten van je EERSTE keer.
Meestal unforgetable :shock:

Re: Edwin_ stelt zich voor

28 feb 2012 20:43

Welkom :!:

Re: Edwin_ stelt zich voor

28 feb 2012 20:55

Welkom (midden Nederlander) Edwin_, om je technisch bij te praten ben je van harte welkom :D

Helaas is DEZE Klik hier al verkocht, maar zo'n boekje
is goed voor vele uren (technisch) leesvoer :D

Re: Edwin_ stelt zich voor

12 maart 2012 20:06

Afgelopen weekend voor het eerst in een P gereden en wel de 996 Turbo. De verkoper gaf voor het rijden al aan dat de koppeling heel zwaar gaat. Hij bleek helemaal gelijk te hebben. Daarnaast is deze alleen met een fluwelen voet te doseren. Weten jullie of dit normaal is voor een 996 Turbo? Volgens de verkoper zijn de koppeling en drukgroepen net vervangen en zou het daar dus niet aan kunnen liggen.

De rijbeleving viel mij dus tegen en ik hoop eigenlijk dat het aan dit exemplaar heeft gelegen.


Groeten,

Edwin

Re: Edwin_ stelt zich voor

12 maart 2012 20:14

Ik heb geen idee hoe een 996 Turbo zou moeten rijden, koppelen en schakelen ... maar mss loont het de moeite om (bij serieuze interesse) eens bij forummer MS964 op de koffie te gaan - die heeft namelijk ook z'n 996 Turbo te koop staan :arrow: kan je een mooi vergelijk maken met de Turbo die je juist gereden hebt :idea:

Re: Edwin_ stelt zich voor

12 maart 2012 21:01

Welkom... en de tip die Olaf geeft zeker een aanrader als je serieus op zoek bent naar een 996 Turbo!
:!:

Re: Edwin_ stelt zich voor

13 maart 2012 1:35

Welkom Edwin,

Kan je niet helpen vwb de koppeling.... ik heb een " tip " namelijk 8) .
de power is ongelooflijk verslavend en ook ik kan je adviseren een berichtje te sturen naar ms964.
Veel auto en plezier voor relatief weinig euri !

succes en veel plezier

Re: Edwin_ stelt zich voor

13 maart 2012 7:39

Edwin welkom.
Lijkt mij eerder een GT3 meer passend is voor iemand met een race-licentie. Geen ervaring mee maar qua specs en je eerste ervaring met een Turbo lijkt mij de GT3 voor jou een prettigere Porsche.
Dus proberen maar en laat je gevoel de rest doen.

Veel plezier :mrgreen:

Re: Edwin_ stelt zich voor

13 maart 2012 22:48

Welkom Edwin,
Eens met de vorige reacties, niets is beter dan je eigen gevoel en mening vormen door de verschillende types te proberen.
Een 996TT handbak hoort soepel en goed doseerbaar te rijden, een zware koppeling duidt op slijtage of een ander euvel. Vermogen/koppel ontwikkeling van eenTurbo hand of tip is werkelijk zeer indrukwekkend, GT geeft dit gevoel meer op een circuit weer.
Het blijven bijzondere auto's, Metzger basis blok blijft onovertroffen. Zal een 997S nooit aan kunnen tippen.
Plaats een reactie