Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw Lid

23 apr 2012 14:19

Dag Porsche liefhebbers,

Ben ik een Porsche liefhebber? Ik heb nog nooit in een Porsche gereden. Ik heb ook niets met hard rijden. Wel moet ik altijd even omkijken als ik een 964 zie. Prachtige vorm. Mooie compacte auto ook. Het geluid is ook erg mooi.

Ik overweeg om een 964 voor dagelijks gebruik aan te schaffen. Die zijn geloof ik voor rond de 25 K te koop. Nu lees ik allerlei verhalen over garage's etc. In Amsterdam is dat lastig. Ik heb een parkeervergunning en wil hem eigenlijk op de gracht neer zetten. Dat zou toch moeten kunnen, er staan zat auto's van +25k, maar goed, dat zijn geen Porsche's.

Voor de zakelijke rijders onder ons. Is het gunstig om een 964 van rond de 25k zakelijk te gaan rijden? Je hebt de 35% bijtelling. Maar daar staat tegenover de afschrijving en als ik het goed begrijp schrijft een 964 niet in vijf jaar na nul euro af, dus daar zit denk ik een voordeel. Daarbij zit je denk ik wel op 2.5 k per jaar aan onderhoud en reparaties?

Misschien is dit een beetje off topic, omdat dit is om mij voor te stellen. Maar goed dit zijn zaken die mij bezig houden.

Groeten,

Quirijn

Re: Nieuw Lid

23 apr 2012 14:30

Welkom. Gefeliciteerd met je nieuwe lid.

964 op de gracht kan best. Heb meerdere 964's gehad zonder garage. Alleen krijg je sneller een kras of deuk(je). Als je daar mee kan leven, niks aan de hand.
Bijtelling op dagwaarde. Rijdend houden van een 964 zal wat duurder zijn dan 'een andere auto van 25K' omdat onderdelen en onderhoud aan de prijs is. Maar de lol is ook veel groter (als het iets voor je is dan tenminste).

23 apr 2012 15:03

Welkom hier! Goeie keuze zo'n 964! 8)

23 apr 2012 15:05

horn schreef:Welkom. Gefeliciteerd met je nieuwe lid.

Flauw..!!

Maar even serieus, was er wat mis met je oude?

23 apr 2012 16:51

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

23 apr 2012 16:56

Welkom !! Hoeveel km denk je te gaan rijden met de porsche per jaar?? Onderhoud is wel wat meer dan je zou denken.

23 apr 2012 17:12

Ik denk denk eerlijk gezegd niet zoveel KM. Zit vaak in Rotterdam en ga dan met de trein. Soms een klant in Brabant. Zal denk ik zo'n 3500 km per jaar zijn. Als ik hem voor de zomer aanschaf denk ik erover om met vriendin naar Italie te rijden. Zo'n 964 rijdt zo'n 1 op 10 (hoop ik ). :drive:

23 apr 2012 17:33

Quirijn schreef:... Zo'n 964 rijdt zo'n 1 op 10 (hoop ik )... :drive:

Als je lange stukken rijdt met een fluwelen rechtervoet wel ja.....

Als je nog een beetje lol wilt hebben tijdens het rijden zou ik daar maar niet teveel op rekenen :wink:

Ik heb de mijne trouwens ook op de zaak. Mijn accountant heeft beide varianten voor mij berekend destijds en dit was voordeliger.
Ik vind een 964 comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik, ook lange afstanden (1000+ km) zijn prima te doen, de stoelen zitten erg fijn.
Veel korte ritjes waarbij de motor niet op temperatuur komt vind ie niet erg leuk.
Je moet de tijd nemen om hem warm te rijden en dan kun je heerlijk :drive:

Ik heb destijds gewoon een huis gekocht met garage zodat de ooit nog aan te schaffen 911 veilig binnen kon slapen :mrgreen:

Succes

23 apr 2012 17:59

Quirijn schreef:Ik denk denk eerlijk gezegd niet zoveel KM. Zit vaak in Rotterdam en ga dan met de trein. Soms een klant in Brabant. Zal denk ik zo'n 3500 km per jaar zijn. Als ik hem voor de zomer aanschaf denk ik erover om met vriendin naar Italie te rijden. Zo'n 964 rijdt zo'n 1 op 10 (hoop ik ). :drive:

Qua verbruik zou ik uitgaan van 1:8. Dan zit je wel goed. (tenzij je alleen maar in de 'zone' zit)

Als je 'm buiten zet zou ik er niet eentje kopen die er uiterlijk te goed uitziet. Dan doet het extra pijn als er krassen op deukjes in komen.
Tenzij het je natuurlijk geen ruk kan schelen. Ikzelf was altijd wel de rest van de dag 'ziek' als er bij mijn vorige auto (die buiten stond) een deukje bij was gekomen door een of ander onverlaat..

Oja, en welkom!

23 apr 2012 18:08

welkom! ik zou er eerst eens mee gaan rijden....... en als je dan nog steeds enthousiast bent dan geldt al hetgeen hier boven staat

23 apr 2012 18:23

@ Caymann

Goed idee, wie neemt mij mee voor een ritje :drive: . Ik woon Amsterdam centrum

23 apr 2012 18:43

Welkom !!

De 964 is een wereld-auto......Ik kan hem niet voor woon-werk gebruiken...(Zit nu in Oman, en vlieg wensdagnacht naar Vietnam)....Maar voor een goede km vergoeding........ :mrgreen:
Eind mei, haal ik hem weer van stal.....en parkeer ik 'm NOOIT langs een gracht ! :bang:

23 apr 2012 19:39

Sandman schreef:Welkom !!

De 964 is een wereld-auto..........en parkeer ik 'm NOOIT langs een gracht ! :bang:

:shock: JIJ bent te zuinig op je auto :mrgreen: :mrgreen:

Ik stond gister nog midden in Amsterdam in een straatje dubbel geparkeerd :mrgreen: ging best... veel toeristen hebben overigens nog foto's gemaakt :scratch:

23 apr 2012 19:58

Dimitri-Turbo schreef:Ik stond gister nog midden in Amsterdam in een straatje dubbel geparkeerd :mrgreen: ging best... veel toeristen hebben overigens nog foto's gemaakt :scratch:

Wat is de kleur van je binnenverlichting? :ass:

18 jul 2012 21:43

Hallo,

Heb goed nieuws. Heb zojuist een Targa 2.7 74 aangeschaft. Moet nog even horen of het allemaal rond is met de veiling, maar verwacht geen problemen. Was dus op zoek naar 964 c4, waarom dan toch die tarra 2.7? Goede vraag! Die 2.7 was voor een leuke prijs te koop. Ik heb dan nu een porsche zonder stress, dat is ook wel belangrijk. Bevalt dit nu allemaal goed, dan komt die 964 er misschien nog wel. Toen ik aan het 964 avontuur begon dacht ik voor rond de 17k klaar te zijn, dat lukt eigenlijk niet voor goede 964, dat dus ook. Anyway, Amsterdam is weer een mooie wagen rijker!! Gr, Quirijn

18 jul 2012 21:50

Nou van harte, is wel iets heel anders.

Ooit ga je die 964 wel aanschaffen :wink:

18 jul 2012 22:00

Gefeliciteerd met de aankoop!

Quirijn schreef:Ik heb dan nu een porsche zonder stress

Ik zou met een 37 jaar oude auto die je op de gracht parkeert meer stress hebben dan met een 20 jaar oude 964.

18 jul 2012 22:15

Ik zou met een 37 jaar oude auto die je op de gracht parkeert meer stress hebben dan met een 20 jaar oude 964.

Heb nu nog geld over voor aanschaf parkeerplaats in Amsterdam centrum :D

18 jul 2012 22:28

Gefeliciteerd!

18 jul 2012 22:33

Tja, je raad het al ,nu willen we foto's !!! Veel plezier ermee. :drive:

18 jul 2012 22:38

Gefeliciteerd. :thumleft: Had je zelf in het koopjestopic gezet. Afbeelding

18 jul 2012 22:49

Quirijn schreef:Ik zou met een 37 jaar oude auto die je op de gracht parkeert meer stress hebben dan met een 20 jaar oude 964.

Yeah right.

Beetje ingelezen over de 2.7? Beter bekend als de pre 996 gevoelige IMS Lager 8) ?

Anyway: sterkte. Ik duim voor je dat hij goed is...
En haal dat 'advocaat' uit je profiel. Dat is echt iets voor 2e jaars stagiairs bij knorrige 3e rangskantoren.

18 jul 2012 23:16

Maarten schreef:
Quirijn schreef:Ik zou met een 37 jaar oude auto die je op de gracht parkeert meer stress hebben dan met een 20 jaar oude 964.

Yeah right.

Beetje ingelezen over de 2.7? Beter bekend als de pre 996 gevoelige IMS Lager 8) ?

Ik ga liever van het goede uit

Anyway: sterkte. Ik duim voor je dat hij goed is...
En haal dat 'advocaat' uit je profiel. Dat is echt iets voor 2e jaars stagiairs bij 3e rangskantoren.

Mij werd toen ik mij aanmelde om mijn beroep gevraagd, dat heb ik toen maar braaf ingevuld...

18 jul 2012 23:21

En geen post direct boven je quoten :evil: :evil: :evil:

:mrgreen:

18 jul 2012 23:24

Hallo meester, gewoon doen waar je zin in hebt... :res:
Targa is ook heel mooi en als je naar Italie rijdt kun je onderweg al wat kleur opdoen! :thumleft:
Via de veiling, dus een AKK is er bij ingeschoten :popcorn:
Neemt niet weg dat je helemaal gelijk hebt dat Amsterdam er weer een mooie auto bij heeft :cheers:
Veel veilige kilometers :drive:
Plaats een reactie