Na meer dan een jaar meelezen, heb ik eindelijk ook wat te melden.
Mijn naam is Frank en afgelopen paar jaar heb ik mijzelf verwaarloosd op automotive gebied, voornamelijk omdat mijn woon-werkverkeer werd verzorgd door de KLM. Met een gemiddelde van 60 vluchten per jaar blijft er weinig tijd over om van het Nederlandse wegennet te genieten, laat staan roadtrips naar de ring of rondblazen in de alpen. Eind vorig jaar een andere functie gekregen en daardoor werk ik voornamelijk vanuit huis, dus begon mijn auto hart weer te ontwaken. Op dit moment schreeuwt het harder dan de gemiddelde biologische klok van een 30 jarige vrouw. Dus er moest en zal een auto komen die deze honger naar PK en benzinegeuren moest stillen. Een short list werd gemaakt en niet eentje met 22 auto’s, maar eentje die redelijk simpel was maar vooral kort maar krachtig. 911!
Maar wat voor eentje? Van afschrijven hou ik niet en anders wordt ik verbaal in elkaar geslagen door mijn financiële watchdogs, dus geen nieuwe. Een 997 dus. Dead-stock? Carrera 2S, 4S? Turbo of toch maar eentje uit de GT3 stal? GT3 of GT3RS? Moeilijk moeilijk!
Na een aantal C2S’en te hebben gereden was ik er toch nog niet zeker van. Ja fantastische auto, maar elke keer dat ik uit de auto stapte had ik niet het gevoel wat ik verwachte. Een auto moet dagen nadat je hebt gereden in je hoofd blijven zitten, tijdens het rijden moet je je eigenlijk afvragen welke bank je moet gaan overvallen om deze auto te kunnen kopen. Hoe drastischer de plannen, hoe meer de auto je hebt gepakt. Althans zo werkt blijkbaar mijn (zieke) geest. Qua opties was het vaak ook net niet. Wel handbak, geen sportstoelen. Wel sportstoelen, geen klappenauspuff. Enfin, ik was op een gegeven moment concessies aan het plegen en mijzelf in een specifieke auto aan het praten. Laten we eerlijk zijn, zo’n auto is voor de heb en dat moet dan zonder concessies zijn.
Tijs (FreudeAmFahren) was tijdens mijn zoektocht mijn steun en toeverlaat. Uiteindelijk was hij het zat en vertelde mij de waarheid, hou op met die ongein en die ouwe-lullen bakken! Wat jij nodig hebt is het non-plusultra van Porsche en stiekem weet je dat ook, jij moet aan de GT3! Dit was al voldoende, maar nadat de magische woorden “Mezger-engine” werden gedropt was mijn shortlist definitief. 997.1 GT3!
Mobile.de en autoscout waren dagelijkse kost voor de afgelopen zes maanden, maar uiteindelijk kwam de winnaar uit de bus via de internationale zoekoptie van Porsche.de. Bij de Italiaanse Porsche Importeur stond een mooie zwarte GT3 te koop.
Mailtje gestuurd, vluchtje geboekt en dan voor je het weet loop je de hol van de leeuw in. Begroet door twee Monica Belucci-achtige vrouwen( ik bleef even staan genieten van andere rondingen) was het feestje begonnen. Na een rondje door de immense showroom gelopen kwam ik hem tegen. Mr. Badass! Het uiterlijk vertoon was fenomenaal, Basaltschwarz met PCCB’s achter mat-titanium 19” GT3 wielen. “Comfort-pakket, dus adaptieve sportstoelen i.p.v. Porsche schalen en het ontbreken van steigerpijpen. Precies zoals ik hem wil. Een proefritje was een formaliteit want mijn inner-monologue stond al op standje 11 te schreeuwen, nee te brullen KOPEN KOPEN KOPEN JE MOET HEM KOPEN!!!!!!!! Na wat onderhandelen, ging de handtekening onder het koopcontract en begon het lange wachten.
Morgen is het zover, dan vlieg ik naar Italië en rij hem zelf terug, volgens mij een road trip om nooit meer te vergeten. Als de auto in NL zal ik wat meer foto’s maken, voorlopig moeten jullie (en ik) het doen met deze drie.