Beste forummers,
Ik volg het forum nu al een tijdje ; vooral als auto/porsche liefhebber , vanaf eind 2011 als geregistreerde forum gebruiker in verband met de orientatie tbv de aankoop van een 964. Nu toch tijd om me even formeel voor te stellen. Ik heb trouwens erg veel gehad aan de uitgebreide informatie die te vinden is op dit forum; waarvoor mijn dank!
Uiteindelijk eind 2011 een zwarte 964 C2 tip uit 1991 (origineel Nederlandse auto) aangekocht met uitgebreide historie, na een AKK bij Hofstede (die de P overigens met glans doorstond). Eigenlijk ging mijn voorkeur uit naar een ouder model (liefst pre ’74) maar de praktische bruikbaarheid en het feit dat de auto regelmatig wordt gebruikt hebben me doen besluiten (voor het moment) toch voor een “moderne” 964 te gaan. Maar ik schat dat er wel meer forumgebruikers zijn die het liefst een museumpje aan zouden leggen...
Na aankoop kreeg de auto eerst een uitgebreide beurt en daarna rijden en genieten. Wat me vooral opvalt is de bouwkwaliteit van de P; heb een aantal jaren terug een klassieke alfa gehad en wat een verschil (blijf nog steeds een zwak hebben voor alfa’s hoor; je kunt deze auto's ook eigenlijk niet vergelijken.)
De 964 is in vrijwel originele staat (spiegels , wielen, uitlaat etc) en heb besloten dit zo te houden (ik heb de auto begin dit jaar ook weer voorzien van de originele design 90 velgen). Enige aanpassing zijn de gaatjes in luchtfilterkap en dit klinkt erg goed moet ik zeggen ( lekker geluid wanneer het moet en verder rustig op kruissnelheid)
Ik heb nog niet de gelegenheid genomen om mooie foto's te maken maar ga dat zeker nog doen en zal deze in mijn album plaatsen.
Verder hoop ik hier nog veel kennis op te doen en leuke ervaringen uit te wisselen.
Groet,
Richard
update: even wat nwe foto's gemaakt en geplaats na een wasbeurtje
Laatst bijgewerkt door
raw op 27 mei 2012 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.