Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Even voorstellen

11 maart 2005 17:52

Hallo, ik kom uit het midden des lands en
ik ben me aan het oriënteren op een 911.

Ik rij een 530d, de 911 zal een weekend
danwel monthend wagen worden. Ik bekijk
wagens van 1975 tot 1993, het budget is dus
niet vast en haast is er totaal niet.

Ik heb geleerd eerst fora te bezoeken over
auto's, daar kennis op te doen en dan pas een
auto te kopen (wist ik dat maar voor ik mijn vorige
tweede auto, een '75er XJ6 had gekocht).

Anyway, geweldig forum, leuke en informatieve topics.

11 maart 2005 19:01

welkom, je lijkt in ieder geval de juiste balans te hebben tussen je overgeven aan je hobby en common sense.

11 maart 2005 19:32

WELKOM, en succes met je zoektocht naar jouw ideale 911 :!:

11 maart 2005 20:26

Ook een dikke welkom vandeze kant van het Belgenland :wink:

11 maart 2005 21:42

fargo noemt u welkom op deze virtuele leuke wereld vol
autoplezier zonder agressie :)

11 maart 2005 22:22

Welkom hier, wijze buurman! :wink: Leuke zoektocht! Have fun.

11 maart 2005 22:49

Eveneens welkom vanuit de buitengewesten van Utrecht .
Vraagje : waarom tot 1993 orienteren (dus geen 993 :shock: )?
Ik heb overigens ook Jaguar gereden (XJ 40) , maar ben nu meer Duits georienteerd.

11 maart 2005 23:54

eveneens welkom bij de crazy porsche gang

12 maart 2005 10:14

:salut: Thanks all.

Tot '93, Butzi, vanwege de koplampen. De 993 is een erg mooie
auto, de Targa en de versies met brede heupen (C4S!!) zijn super. De
996 is in lichte kleuren - waarbij de koplampen niet zo uitspatten - ook
een beauty, om over de 997 maar te zwijgen. Maar zolang ik hem niet
als eerste auto ga gebruiken wil ik er geen hele hoge bedragen aan uit
geven.

Maar voornamelijk dus het design, de 964 vind ik van de 'ouderen' het
mooist, een klassiek design met subtiele moderne rondingen. Maar ook
een volledig originele 3.2 die goed in de lak zit is super. Ik focus op deze
auto's:

belastingvrij:
- gereviseerde 2.7 of 3.0
- mooie sc>964 ombouw

niet belastingvrij:
- 3.2
- >964 ombouw
- 964
- ... :wink:

12 maart 2005 10:29

Duidelijk antwoord!
Je moet eens kijken op www.wolbert.nl , Eric zit in Leusden (vlak bij Pon) en dus ook dicht bij Utrecht. Hij heeft mooie auto's tegen schappelijke prijzen, is ook een echte liefhebber! Succes!

12 maart 2005 11:03

welkom, weer een levensgenieter erbij.
idd. goede brandstof gekozen:wink:
Afbeelding

:lol:

En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
Als ik eerlijk ben vindt ik de 964 en dan met name de turbo de allermooiste Porsche.(965)
Zou ik een goede kunnen vinden, dan zou ik heel goed mijn 993 daarvoor wegdoen.
Afbeelding
Afbeelding

Bijvoorbeeld zoals deze twee.
Maar kan je zeggen dat een zoektocht naar een porsche een heel leuke bezigheid is.
En wel je buurman's raad opvolgen, hij heeft er tenslotte ervaring mee. :wink: :lol:

12 maart 2005 11:11

Tnx 4 de tp Butzi, mooie collectie heeft hij staan, ik ga er zeker eens
rondneuzen. Wat is een 968 Clubsport eigenlijk voor versie? Ik ga ff
Googlen!

:cheesy: XO :drunken:

De 965 is geweldig, maar een Turbo-Porsche zou ik niet aandurven,
mijn gevoel zegt dat onderhoud dan ineens een factor 10 hoger ligt qua
prijs en intensiteit (spreek me tegen, spreek me tegen).
En dat zijn me een exemplaren die je daar toont, W-O-W :shock: .

Is een 965-Turbo er zo één die je moet laten draaien voor je hem afzet,
of is dat al een kogelgelagerde turbo?

12 maart 2005 11:18

Je gaat de auto toch als hobby-auto gebruiken, hoeveel km's per jaar zijn dat?
Zou mij in ieder geval niet tegenhouden om voor de iets hogere kosten zo'n auto te laten staan.
Porsche rijden kost helaas een beetje, gisteren een nieuwe LMM moeten bestellen, grapje kost een kleine €600, en dat voor een stukje ijzerdraad.
http://www.968.net voor info over die Club Sport.

12 maart 2005 11:20

Oh ja.
LMM=LuchtMassaMeter.
Dacht trouwens dat die alleen bij VW/Audi kapot gingen. :roll:

12 maart 2005 11:20

Ja puur hobby en goed weer, zeg 5-7000 km per jaar max. Ik er rij
al 35000 in de BMW (ondanks dat ik 30 km van mijn werk woon) dus
veel meer dan dat zal het niet kunnen zijn.

LMM is ook een bekend 530d probleem :wink: .
Laatst bijgewerkt door 9.11 op 12 maart 2005 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.

12 maart 2005 11:20

RS-R schreef:En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
:



Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald :lol: :wink:

12 maart 2005 11:22

RS-R schreef:welkom, weer een levensgenieter erbij.
idd. goede brandstof gekozen:wink:
img]http://www.spiri-versand.de/produkte/courvoisier_xo.jpg[/img]

:lol:

En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
Als ik eerlijk ben vindt ik de 964 en dan met name de turbo de allermooiste Porsche.(965)
Zou ik een goede kunnen vinden, dan zou ik heel goed mijn 993 daarvoor wegdoen.
Afbeelding
Afbeelding

Bijvoorbeeld zoals deze twee.
Maar kan je zeggen dat een zoektocht naar een porsche een heel leuke bezigheid is.
En wel je buurman's raad opvolgen, hij heeft er tenslotte ervaring mee. :wink: :lol:


Smaken verschillen , maar ik vind (zonder t!) die Turbo een tikje te opvallend (om het voorzichtig te zeggen).
Overigens ,9.11 ,koop geen ombouw , ga altijd voor origineel!
Nog los van het feit dat origineel altijd de voorkeur verdient boven namaak, kun je zo'n ombouw bij eventuele inruil nauwelijks kwijt aan de (bonafide) handel.

12 maart 2005 11:32

Accoord, dus zo'n ombouw wordt minder gewaardeerd?
Ja je loopt ook de kans een opgelapte unfall-wagen te
treffen op zo'n manier he.

Over de styling van de 965/964; ik las een tijdje geleden in
het engelse blad CAR een mooi stukje over de oudere
911's. De schrijver stelde over de 965 het volgende (of
iets in deze lijnen): juist omdat de 965 zo opzichtig is, is
hij het ultieme icoon van de early 90's. Het Miami Vice
tijdperk is voorbij, een dikke kont en bijpassende vleugel
is ervan overgebleven. De 996 turbo werd vergeleken met
de huidige generatie sportschoenen: te luid, te ingewikkeld
gestyled. En daar ben ik het wel mee eens. In het echt
lijkt een 965 een te dikke kont te hebben, maar als je daarna
de 964 aanschouwt, lijkt hij iets te 'missen'.

Maar da's één mening. :wink:
Laatst bijgewerkt door 9.11 op 12 maart 2005 11:38, in totaal 1 keer bewerkt.

12 maart 2005 11:38

Ook welkom!!!!
Het is maar hoe je er naar kijkt. Tenslotte blijft het een persoonlijke keuze. Ben zelf ook zéér gecharmeerd van de 965 evenals de 993 2- en 4S. Maar origineel blijft voor mij toch op nummer 1 staan, ongeacht het type Porsche. Had je al wel eens in de diverse modellen gereden?
Anders kom je maar eens richting Veenendaal, kun je eens goed een "standaard" 964 bekijken en voelen. :wink:

12 maart 2005 11:43

Bedankt voor het aanbod Ivo, bijzonder vriendelijk. Ik heb
al eens 'n 996 cabrio, een 964 C2 en een 944 cabrio (S2?)
gereden. De 996 was het makkelijkst om heel snel mee te
rijden, de 964 was het mooist qua geluid. De 944 reed overigens
ook lekker, maar de zit in een 911 vind ik fijner.

12 maart 2005 11:44

ome piet schreef:
RS-R schreef:En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
:



Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald :lol: :wink:


Krek.

:lol:

12 maart 2005 11:47

Een 968 ClubSport is de wagen die ik momenteel heb

Afbeelding

Ik ben meer als aangenaam verrast door deze wagen. Daarvoor heb ik een 911 Carrera Targa gehad.Doch buiten een paar "persoonlijk problemen" is deze wagen in alle opzichten beter dan mijn vorige. Deze heb ik verkocht en normaal had ik een 930 gekocht. Doch de "verkoper " heeft die deal opgeblazen daar hij misschien :?: iemand had die meer wou geven.

Dit was mijn vorige P

Afbeelding

12 maart 2005 11:48

Butzi schreef:
RS-R schreef:welkom, weer een levensgenieter erbij.
idd. goede brandstof gekozen:wink:
img]http://www.spiri-versand.de/produkte/courvoisier_xo.jpg[/img]

:lol:

En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
Als ik eerlijk ben vindt ik de 964 en dan met name de turbo de allermooiste Porsche.(965)
Zou ik een goede kunnen vinden, dan zou ik heel goed mijn 993 daarvoor wegdoen.
Afbeelding
Afbeelding

Bijvoorbeeld zoals deze twee.
Maar kan je zeggen dat een zoektocht naar een porsche een heel leuke bezigheid is.
En wel je buurman's raad opvolgen, hij heeft er tenslotte ervaring mee. :wink: :lol:


Smaken verschillen , maar ik vind (zonder t!) die Turbo een tikje te opvallend (om het voorzichtig te zeggen).
Overigens ,9.11 ,koop geen ombouw , ga altijd voor origineel!
Nog los van het feit dat origineel altijd de voorkeur verdient boven namaak, kun je zo'n ombouw bij eventuele inruil nauwelijks kwijt aan de (bonafide) handel.


Kan me idd. goed voorstellen dat als je 50 bent of daaromtrent je zo iets te "overdone" vindt.

Wordt dan al heel gauw iets over "penopauze"geroepen.
:lol:

12 maart 2005 12:10

Mooi ding, die 968CS!

12 maart 2005 12:19

RS-R schreef:
Butzi schreef:
RS-R schreef:welkom, weer een levensgenieter erbij.
idd. goede brandstof gekozen:wink:
img]http://www.spiri-versand.de/produkte/courvoisier_xo.jpg[/img]

:lol:

En wat betreft je keuze, gisteren bij mijn Porsche-specialist even een bakkie gedaan, had daar een 993 2S staan, in het echt dus veel fraaier als op foto's,persoonlijke mening bijgesteld :wink:
Als ik eerlijk ben vindt ik de 964 en dan met name de turbo de allermooiste Porsche.(965)
Zou ik een goede kunnen vinden, dan zou ik heel goed mijn 993 daarvoor wegdoen.
Afbeelding
Afbeelding

Bijvoorbeeld zoals deze twee.
Maar kan je zeggen dat een zoektocht naar een porsche een heel leuke bezigheid is.
En wel je buurman's raad opvolgen, hij heeft er tenslotte ervaring mee. :wink: :lol:


Smaken verschillen , maar ik vind (zonder t!) die Turbo een tikje te opvallend (om het voorzichtig te zeggen).
Overigens ,9.11 ,koop geen ombouw , ga altijd voor origineel!
Nog los van het feit dat origineel altijd de voorkeur verdient boven namaak, kun je zo'n ombouw bij eventuele inruil nauwelijks kwijt aan de (bonafide) handel.


Kan me idd. goed voorstellen dat als je 50 bent of daaromtrent je zo iets te "overdone" vindt.

Wordt dan al heel gauw iets over "penopauze"geroepen.
:lol:


Je kunt ook zeggen dat men bij het klimmen der jaren wat meer gevoel voor stijl krijgt. Overigens kunnen vrouwen reeds op 40 - jarige leeftijd in de menopauze komen , zal mutatis mutandis ook wel voor mannen gelden. :wink:
Plaats een reactie