Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

PDAF stelt zich voor

11 jun 2012 14:30

Nu de Lancia (onze "tweede" auto) ter ziele is werd het tijd een droom te verwezenlijken.

De droom krijgt in metaal gestalte in de vorm van een zwarte 996 cabrio uit 2000 met 124.000 op de teller. We gaan er daar met een brede grijns op het gezicht nog maar eens fijntjes 150.000 bijrijden in de komende 10 jaar.
Minstens.

Over een week meld ik me weer - als alles goed is als Porsche bezitter!
Tot dan ga ik hier maar eens informatie opzuigen.

Tabee!

Re: PDAF stelt zich voor

11 jun 2012 14:59

Welkom, vergeet de AKK NIET :!: En dan idd veel rij plezierr. :drive:

11 jun 2012 15:22

laat die informatie maar zitten :mrgreen:

11 jun 2012 15:42

Haaaa, een 996!
De laatste ECHTE Porsche! :res:
Voor ze met hun vervrouwelijkte interieurs en uitlaatgeluiden op cassetjes begonnen :ba:

11 jun 2012 15:44

Welkom,
We kijken uit naar de foto's van de verwachte aanwinst.

11 jun 2012 16:05

Over een week?, dat is nét op tijd voor het goede weer.
De regen houdt dinsdag de 19e op namelijk volgens de voorspellers... 8)

11 jun 2012 17:24

Dank voor het welkom zover!

Veel goed spul/uitstekende informatie hier - voor zover ik dat als P-maagd kan be-oordelen :)

En met en AKK komt het goed!

11 jun 2012 20:00

Welkom PDAF! Betekent je forumnaam dat je ook nog in iets anders luchtgekoelds rijdt?

11 jun 2012 20:08

welkom! DAF-liefhebber wellicht? :mrgreen:

11 jun 2012 20:09

Welkom op het forum en veel plezier met je aanwinst.

We zijn hier overigens gek op foto's..........................................

11 jun 2012 20:15

Hoezo is dit het foto forum dan :?: :mrgreen:

Welkom overigens

01 jul 2012 21:14

En?.................

03 jul 2012 13:20

bully schreef:En?.................

Nog steeds op zoek.
De zwarte stuitte op bezwaren van echtelijk aard :)

Ook het lezen hier op het forum deed me besluiten nog maar eens wat verder te kijken - echte haast is er namelijk niet.

Mijn zoektocht heeft me inmiddels naar België gedreven waar mooie auto's voor mooie prijzen worden aangeboden.
Ik ga morgen een proefrit maken met een zilvergrijze 996 C2 serie II cabrio die nog net binnen het aankoopbudget past, minder kilometers heeft gelopen dan de zwarte waar ik eerder in reed, twee jaar jonger is en na het bekijken van de foto's op het Web in ieder geval de optische goedkeuring van mevrouw PDAF heeft gekregen.

Targa Floriaan schreef:Welkom PDAF! Betekent je forumnaam dat je ook nog in iets anders luchtgekoelds rijdt?

Nope, de naam is zo goed als betekenisloos - De P staat voor Porsche, de D staat voor Duivels, de A staat voor Al en de F voor Faromeo - Al Faromeo is mijn forum naam op een erg leuk forum dat is opgedragen aan een van mijn andere liefhebberijen: mijn Alfa GT.

03 jul 2012 13:28

Geen goedkope maar wel een die als nieuw is. klik....

03 jul 2012 13:36

bully schreef:Geen goedkope maar wel een die als nieuw is. klik....

Inderdaad een hele mooie! Maar boven budget - ik moet me echt inhouden: er moet geld voor onvoorzien op het spaarbankboekje blijven staan - je weet maar nooit. Of het nu de wasmachine is of de koppeling van één van de auto's.

Oceaan blauw is bovendien eerder al niet door de ballotage gekomen...
Nachtblauw mag nog nèt...
Ze hééft wat noten op haar zang :D

04 jul 2012 22:03

PDAF schreef:bla bla bla

Nou - die grijze viel me wel een beetje tegen.
Zilver was al nooit mijn kleur, met dat grijze interieur werd het helemaal een beetje killetjes.

De zoektocht gaat verder.
Misschien krijg ik mevrouw PDAF aanstaande zaterdag wel mee naar die zwarte - die is wat ouder, heeft wat meer kilometers gemaakt, maar die reed zo veel lekkerder dan die van vandaag... Hard to say - de motor draaide ronder, de "ride" was comfortabeler maar ook zekerder, erg moeilijk om onder woorden te brengen...
Wel een mooie complete auto, maar we moeten verder: hier stond in ieder geval mijn naam niet op.

04 jul 2012 23:08

AfbeeldingDeze? Mooie bak. Je kan ook proberen te onderhandelen met die boven budget. Zit misschien ook nog ruimte in.

04 jul 2012 23:40

moet het een cabrio zijn?

05 jul 2012 18:46

bully schreef:Deze? Mooie bak. Je kan ook proberen te onderhandelen met die boven budget. Zit misschien ook nog ruimte in.
Hij heeft een paar mooie zwarte 996 cabrio's - de ene wel, de andere niet binnen (aankoop) budget. Ik moet op onderhandelingscursus - ik ben daar geen ster in. Misschien laat ik iemand anders (tegen betaling - 30% van wat ie eraf weet te praten) wel een gooi doen naar een mooie prijs.

Master Ken schreef:moet het een cabrio zijn?
Ja, toch wel - een coupe (van een ander merk) heb ik al, de 996 Targa vind ik niet "leuk" - nog een paar jaar de wind in mijn haren voelen, weer jong zijn en onbezorgd - man - laat me niet beginnen :)

Een cabrio dus :D

05 jul 2012 19:15

Welkom hier, zolang je nog haar hebt om de wind doorheen te voelen waaien moet je natuurlijk een cabrio nemen 8)
Een coupé kan altijd nog als je kouwelijk en kaal bent :mrgreen:

06 jul 2012 12:10

Ewout schreef:Een coupé kan altijd nog als je kouwelijk en kaal bent :mrgreen:

Of cabrio blijven rijden en een muts opzetten...
En bedankt voor het welkom (allemaal :))!

07 jul 2012 23:36

Die zwarte uit 2000 met 124.000 km heeft volgens het rdw al sinds 10-01-2012 geen APK meer. Kan je wellicht je voordeel mee doen in de onderhandelingen? Overigens valt er prima bij hen te onderhandelen. Uiteraard afhankelijk wat jij zelf als goed resultaat ervaart maar in een leven en laten leven setting is er best wel wat mogelijk.

Misschien toch even in de rebound met de vrouw erbij? Wellicht dat zij wel kan onderhandelen? :ba:

13 jul 2012 14:19

Also - een echte onderhandelaar ben ik niet: dat komt door mijn achtergrond - net als de meeste Belgen geldt voor mij dat je zoiets niet doet.
Nederlanders, handelaars van huis uit, staan daar anders in. Als je bij een Nederlander niet onderhandelt ben je "stom"; prijzen worden erop aangepast, gesprekken worden gevoerd, iedereen blij.

Omdat ik er zo geen kaas van heb gegeten vraag ik me af hoe groot ik deze onderhandelingsruime moet schatten. Is dat 5, 10, 15% van de vraagprijs?

Of werkt dat zo niet?

Ik sta voor alle tips open, op dit moment :)

13 jul 2012 14:29

Dat is afhankelijk van beide partijen. Daar is ook in Nederland geen standaard voor.

13 jul 2012 21:00

OK. - 't was worth a shot...
Merci.
Plaats een reactie