Tijdens diverse evenementen in de afgelopen weken heb ik reeds een aantal forumleden mogen ontmoeten. En omdat het soms toch wel erg handig is om op de berichten te kunnen reageren, heb ik mij na een aantal weken meelezen (en inlezen), zojuist alsnog aangemeld als forumlid. Verwacht niet dat ik een superjunkie zal worden, ik hou het waarschijnlijk voornamelijk bij het meelezen.
Wat kan ik over mijzelf vertellen? In ieder geval dat ik pas sinds een paar weken “om” ben, in de trant van “Porsche begeisterter”. Dat past ook wel bij mij, het is meestal alles of niets. Wellicht hypocriet, maar voor mij telde al sinds mijn jeugd alleen de exotische sportwagens met Maserati bovenaan het lijstje. Omdat de auto’s op dat lijstje financieel niet haalbaar waren, heb ik in plaats daarvan al wel een aantal BMW’s versleten. Maar zoonlief (Michiel) is al sinds zijn tiende helemaal mesjokke van Porsche. Zo maar “out of the blue” en natuurlijk helemaal tegen mijn mening in... Na twee jaar lang ieder moment van de dag bestookt te zijn geweest met alles wat maar met Porsche te maken heeft (is niet overdreven, voor hem geldt ook alles of niets... heeft hij niet van een vreemde...), begon ik mijn antipathie tegen het merk te verliezen. Dat vertelde ik mijn zoon natuurlijk niet, maar ik kon het opeens opbrengen op samen met hem op internet advertenties van Porsches te bekijken.
Mijn focus lag wel op de water gekoelde motoren, een breed achterwerk bij een auto (en alleen bij een auto!!) spreekt mij wel aan en de luchtgekoelde types vond ik te iel overkomen. Inmiddels moet ik bekennen dat zelfs die mij nu ook kunnen bekoren... De 356-jes heb ik wel altijd mooi gevonden (ben ook oldtimer liefhebber, zeker van de klassieke oldtimers met van die lang doorlopende spatborden over het voorwiel), maar de goeden lagen altijd buiten budget.
Maar ik dwaal af. Ik had eigenlijk nog helemaal niet besloten dat ik voor een Porsche wilde gaan. Maar toen zag ik hem op een website, een witte cabrio met een blauw dak. Er was meteen een klik (ik weet het, helemaal fout!) en toen had ik hem nog niet eens in het echt gezien. Na een paar weken stond hij nog op de website en toen toch maar thuis overlegd om te gaan kijken. Michiel wist hier helemaal niets van. En ik ben niet bijgelovig, maar als het al een hele dag ***weer is en op het moment dat je bij de Porsche aankomt gaat de zon schijnen dan ga je toch aan je niet-bijgelovigheid twijfelen. Zeker als het weer enthousiast gaat regenen wanneer je weer naar huis rijdt.... Maar goed, een testrit gemaakt. Maar wat test je? Het was de eerste Porsche waar ik in zat terwijl de motor draaide! Vergelijken met een andere Porsche kon ik niet, laat staan een van hetzelfde type. Toch ging het jubel gevoel niet weg. Een week erover nagedacht en thuis over gesproken en toen bij de dealer een afspraak gemaakt voor een AKK. Tsja, en dan wordt komt hij prima door de keuring heen (op wat kleine, te repareren punten na). Nog een dag nodig gehad voordat de prijs voor beide partijen acceptabel was en toen was daar de overdracht. Michiel wist dus nog steeds van niets!! Het is een investering, maar alleen al voor het zien van de verbijstering en ongeloof op zijn gezicht toen ik de straat in reed, zou ik het zo weer doen! Dat staat echt in mijn geheugen gegrift!
Inmiddels samen met Michiel al een tweetal circuits betreden en met wat tourritten meegedaan. Zijn broer is geen autoliefhebber, maar ach, het is nu twee tegen een. Gewoon weer twee jaar lang bestoken met alles wat maar met Porsche te maken heeft, dan komt de liefhebberij vanzelf. Het is Michiel immers bij mij ook gelukt
Als afronding nog een foto van de 996 (mits het mij gelukt is om hem in dit bericht geplaatst te krijgen). Het is er een van vandaag, genomen tijdens de “La Targa Passaggio” in Brussel. Ik vergeet steeds foto’s van de eigen auto te maken, meestal blijken de Porsches van anderen op mijn toestel te staan... Maar het is de meest linkse op de foto.
En voordat een aantal van jullie (weer) met goede adviezen over dit type willen komen: ja, ik heb mij reeds ingelezen over dit type Porsche motor en ja, ik weet welke probleem de motor kan hebben...
P.S. Tot op het moment van plaatsing van dit bericht heb ik nog steeds niet in een andere Porsche gereden....
Maar, tot op heden is de BIG SMILE ook nog niet van mijn gezicht af....
Laatst bijgewerkt door
Lionhunter op 25 jun 2012 9:49, in totaal 3 keer bewerkt.