Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Edwin -luchtpomper- stelt zich even voor

29 jul 2012 13:27

Hallo, mijn naam is Edwin, 35 jaar en woonachtig in de regio Hoeksewaard. Ik ben gelukkig getrouwd en vader van een geweldige zoon van 3 jaar oud.

Ik was mijn VW hobby na 12 jaar een beetje zat, ik heb diverse VW kevers, buggy's en bussen gehad, opgeknapt, gelast, verlaagd, getuned etc etc en nu was ik toe aan een nieuwe hobby en wel een platgeslagen Kever :mrgreen:

Een paar foto's van de afgelopen jaren:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Maar nu dus een Porsche 911 Targa, welke een enorm bouwpakket maar zeker ook uitdaging zal zijn... Op de foto's ziet hij er leuk uit, maar schijn bedriegd... :lol: Het enige wat hard is, is de bodem en de neus, de zijkanten en het metaalwerk rond de voorruit hebben zeker werk nodig...

Allereerst zullen er nieuwe slotplaten in moeten, beide voorspatborden moeten vervangen worden, 1 kokerbalk moet er vervangen worden en 1 achterscherm sowieso... Maar ik denk dat als ik dan toch bezig ben er gelijk maar turbo schermen opzet. Verder zit er geen motor in en zit het stuur aan de verkeerde kant :mrgreen:

Oh ja, de Targa staat nog steeds op Engels kenteken dus ik moet nog langs de RDW voor NL kenteken. En aangezien ik toch nog langs de RDW moet, waarom zou ik er dan niet gelijk een cabrio van maken???? Iemand hier ervaring mee, want ik heb al een beetje zitten zoeken op internet/RDW site en ik zie dat sommige Targa's die op NL kenteken staan gewoon geregistreerd staan als cabriolet?? Dan lijkt mij zo'n ombouw naar cabrio niet zo'n heel groot probleem... Of wel?

Een paar plaatjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Oftewel een compleet restauratie project, maar dat houdt mij weer van de straat! Ik hoop ook dat ik hier op dit forum vele vragen mag stellen want de wegen naar VW onderdelen weet ik wel, Porsche is even een ander verhaal... :scratch:

Re: Edwin -luchtpomper- stelt zich even voor

29 jul 2012 13:42

Welkom :!:

Volgens mij hangt het er vanaf wat er op je UK papieren staat - of je cabrio of targa op het kentekenbewijs krijgt.

Je kan (nu al) voor aan kenteken-keuring alleen gaan .. geen apk .. en dan zou je de targaruit en beugel kunnen verwijderen voordat je 'm laat zien :mrgreen:

Succes en plezier met het project, de RDW en dit forum :wink:

30 jul 2012 13:00

Da's een erg coole bus Edwin 8) , succes met het project!

30 jul 2012 14:10

zo Edwin, welkom! ben zeer benieuwd hoe de P eruit ziet als ie af is :wink:

30 jul 2012 15:42

Welkom Edwin,
Zooooo je begint fors!
Succes.

30 jul 2012 16:53

Waarom een Engelse?

30 jul 2012 17:40

ik denk een stuk voordeliger in aanschaf.

Welkom wat een project zeg. Echt alles ga je doen en wat ga je er voor motor in hangen?

30 jul 2012 18:16

Olaf schreef:Welkom :!:

Volgens mij hangt het er vanaf wat er op je UK papieren staat - of je cabrio of targa op het kentekenbewijs krijgt.

Convertible op het V5c document! :mrgreen:

3AE '99 schreef:Da's een erg coole bus Edwin 8) , succes met het project!

Dank je!

mbembe schreef:zo Edwin, welkom! ben zeer benieuwd hoe de P eruit ziet als ie af is :wink:

Ik ook, want voorlopig heb ik zoveel ideeën en mogelijkheden te over...

sarsrich schreef:Welkom Edwin,
Zooooo je begint fors!
Succes.

Dank je!!

bully schreef:Waarom een Engelse?

renetrzes schreef:ik denk een stuk voordeliger in aanschaf.

Welkom wat een project zeg. Echt alles ga je doen en wat ga je er voor motor in hangen?

Inderdaad, ik moet eerlijk bekennen dat ik deze Porsche in een opwelling gekocht heb... De basis (bodem) is goed, en ja... het stuur zit aan de verkeerde kant... Misschien dat ik deze wel weer om ga bouwen, maar eerlijk gezegd vind ik het geen probleem.... Heb ook menigeen kitcars versleten (Locost 7, Westfield en een Dutton Pheaton) en dat waren ook allemaal Engelse auto's met het stuurwiel aan de andere zijde. Qua motor ben ik er nog niet over uit... Misschien ga ik wel vloeken hier in de kerk, heel misschien komt hier geen luchtgekoelde motor meer in maar watergekoeld en heeeeeeeeeel misschien wel eentje die niet van Duitse herkomst is... :mrgreen:

30 jul 2012 19:30

Welkom! Ik neem aan dat je hem voor een paar k gekocht hebt want anders is RHD i.c.m. geen motor een dure hobby vrees ik. Je overweegt een Imprezablok?

31 jul 2012 10:56

Welkom Edwin,
Succes met je projectje :wink: weer leuk om te volgen :thumleft:

31 jul 2012 12:49

Altijd mooi die vw busjes. Ben erg benieuwd wat je gaat doen met je targa. Hoop dat je geen kat in de zak gaat aantreffen. Succes :thumleft:
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 31 jul 2012 13:21, in totaal 1 keer bewerkt.

31 jul 2012 13:18

Gaat een mooi project worden... veel suc6 :thumleft:
Plaats een reactie