Hallo,
Graag stel ik mezelf even voor en uiteraard mijn nieuwe aanwinst.
Ik ben Remko, 37 jaar, manager bij autolease maatschappij te Limburg. Getrouwd, zoon van 3 en mijn hele leven al autogek.
Al jaren koesterde ik de droom om een Porsche te hebben, dus ben ik maar vroeg begonnen met sparen. Ongeveer 2 jaar geleden ben ik met een concrete zoektocht begonnen. Twijfelde tussen het comfort van een nieuwere 911 (996 Mk2 Cabrio) of het hardcore autorijden met een oude luchtgekoelde 911. Uiteindelijk voor het laatste gekozen, een F-model 911. Geen maandelijkse vaste lasten (op oldtimer-verz na dan) en F-model blijft in waarde stijgen (tot belachelijke hoogte overigens).
Eerst maar eens aangemeld op dit forum en er al veel nuttige info uitgehaald. Ik ben weliswaar autogek, maar specifieke info over de F-Porsche had ik nog niet.
Ik ben vervolgens naar behoorlijk wat elfers gaan kijken. Maar wat een troep kwam ik tegen. Van verrot, bob-de-bouwer tot ex-schade, het was allemaal niks. Een 3.2 G-model toen ook maar als optie open gehouden omdat het aanbod hiervan groter en soms ook beter is. Een maandje geleden echter ging ik bij Porsche 911t Targa van 1970 kijken. Kwam vers uit Amerika, maar hierdoor wel een harde auto. Alleen de rubbers waren uitgedroogd, schokdempers kaduuk en nog wat dingetjes die moesten gebeuren voor een apk en nl-kenteken. Wel een nieuw interieur, nieuw targa-dak, goede motor etc. De auto goed geinspecteerd en uitgeprobeerd en het bleek warempel een goede, complete, originele auto! Na (forse) prijsonderhandelingen heb ik de auto gekocht. Pas later dacht ik, oeps, AKK vergeten. Maar ja, je moet af en toe eens een risico nemen in je leven en tot nu nog geen spijt.
Een week later de auto opgehaald (met handelaarsplaten, dus gewoon een lange proefrit
Meteen door naar een Porsche specialist en een to-do lijstje opgesteld. Aan de slag gegaan en inmiddels zijn vervangen: stabi-rubbers, aandrijfassen en hoezen, schokdempers V+A (Koni Rood Classic), versn.baksteun, fuseekogels, lampen, remklauwen/blokken/slangen en nog wat kleinere dingetjes.
Gisteren moment supreme: de invoer en apk bij Rdw. Na 5 bakken koffie het verlossende antwoord: auto cum laude goedgekeurd met complimenten van de apk-meester! Nu dus nog wachten op de kentekenpapieren en dan rijden maar (ook al rijd ik nu al dagelijks een proefrit
)
Anyway, Limburg is dus een oude 911t rijker. Kzal zo eens kijken hoe ik een foto kan posten en wellicht treffen we ons eens op een meeting.