Hallo,
Nu de 944 verkocht is wordt het tijd me verder te verdiepen wat er allemaal beschikbaar en mogelijk is aan 911's
Ik weet niet of ik dit in de "even voorstellen" of " Porsche Occasions Gevraagd" topic dient te plaatsen, dus als ie verkeerd staat graag verplaatsen.
Het beeld zo als ik het nu voor ogen heb na het lezen van de diverse forum onderwerpen is al volgt. ( Mocht ik er faliekant naast zitten hoor ik het natuurlijk graag
)
911 CS met de 3.0
Minder goede motor dan de 3.2, storing gevoeliger?
Op dit moment geen wegenbelasting maar wellicht in 2014 wel.
911 Carrera met de 3.2
Betere motor dan de 3.0 en gemakkelijker te onderhouden dan de 3.6
Op dit moment geen wegenbelasting maar wellicht in 2014 wel.
911 / 964 Carrera 2 of 4 met de 3.6
Hogere onderhoud dan de 3.2 en nu in ieder geval ook wegenbelasting.
Wensen zijn;
Kleuren exterieur het liefst zwart, rood, grijs, blauwgrijs
Kleuren/uitvoering interieur, zwart in vol of half leder.
Origineel schuifdak, liever geen Targa. Airco is niet nodig, zeker niet als de auto voorzien is van het originele schuifdak.
Ik neig naar de 911 Carrera 3.2, kan zelf het eea aan basis werk aan de motor en heb indien nodig ook genoeg technische kennis om mij heen als het echt spannend wordt. Aan de andere kant trekt het uiterlijk van de 964 met de dikkere bumpers me ook. Er zijn een aantal 3.2 Carrera's met 964 ombouw te koop. Nu lees ik natuurlijk ook dat deze doordat de originaliteit is aangepast een lagere waarde hebben en dus eventueel in de toekomst lastiger te verkopen zijn. Voor wat betreft wegenbelasting, natuurlijk moet je geen Porsche kopen als je die +/- 150,- in het kwartaal niet kunt of wil betalen. Echter ben ik eerlijk om te zeggen dat ik het liever uitgeef aan de auto zelf om deze te verbeteren dan aan onze huidige regering.
De aankoop tips heb ik ook doorgelezen en de bekende 911 plekken genoteerd. Maar eigenlijk is het belangrijker om te weten wat de eventuele kosten zijn als er zaken vernieuwd dienen te worden. Dat heb ik nog niet echt goed kunnen terug vinden. Wat kost bijvoorbeeld het repareren van een dorpel als deze is aangetast. Wat zijn de kosten als een voorscherm roestplekken vertoond en dat soort zaken. Achterstallig onderhoud of beschadigingen aan het interieur is minder erg, dat is gemakkelijk en leuk om zelf te vernieuwen.
Zoals jullie lezen ben ik nog redelijk opzoek naar wat ik wil, maar onderstaand een aantal 911 die ik ben tegengekomen, wellicht kennen jullie ze hier.
Porsche 911 3.0 SC Coupe's
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=223281507223.584Km, Vraagprijs 18.000,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=222417825182.500km, vraagprijs 17.500
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219778493134.567km, vraagprijs 17.900,-
http://link.marktplaats.nl/605286517 299.168km, vraagprijs 17.450,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217828604Targa, 185.000km, vraagprijs 17.500
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe's
http://link.marktplaats.nl/606028533Ombouw naar 964, 114.864km, vraagprijs 19.750,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=222254739Ombouw naar 964, 188.661km, vraagprijs 14.950,-
Porsche 911 3.6 Carrera 2 en 4 Coupe's
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=222925990209.984km, vraagprijs 17.950,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=223264305Carrera 4, 236928km, vraagprijs 16.950,-
Ik begrijp heel goed dat je voor bovenstaande bedragen niet een top plaatje koopt, maar ben opzoek naar een goede basis die ik in de loop der jaren kan verbeteren zonder dat ik bij de start van mijn 911 hobby gelijk voor enorme kosten komt te staan.
Alle hulp is altijd welkom.
Groet,
Remco