Al weer geruime tijd aan het meelezen en schrijven, maar nu toch tijd om mij weer opnieuw voor te stellen. Sinds 2004 ben ik in het bezit geweest van een tupperware-versie van de Porsche 356 Speedster. Fijne auto waar ik veel plezier mee heb gehad en vele kilometers mee heb afgelegd. De laatste jaren begon het echter steeds meer te kriebelen om een 'echte' Porsche te bezitten. Oke, het heeft even door het hoofd gespookt om een Ferrari 348 aan te schaffen, maar dat is van korte duur geweest.
Ik ben zelf moderator van de 356 Speedster Club waar ik mij al enkele jaren mee vermaak. Voor dit forum destijds het logo gemaakt en in 2008 voor enkele leden van deze club een paar polo's, een trui en een pet gemaakt.
Begin dit jaar dus de Speedster verkocht (de auto is geëmigreerd naar België) en zachtjes rondkijken wat ik wilde en wat ik mooi vond. Dit allemaal passend in het uitgavepatroon wat ik voor ogen had (maximaal € 37.500,-). Ik zat hierbij te kijken naar de 964 cabriolet, de 996 cabriolet en de 996 4s cabriolet. Doordat ik de kapconstructie in geopende toestand van de 964 cabriolet niet bijzonder fraai vind (persoonlijk) ging de zoektocht meer richting de 996. Door de verhalen over de plof-motor, de koplampen van de mk1 ging de rit verder naar de mk2. Tja, de 4s is dan wel een beauty, maar gelijk een stuk duurder. Heb veel contact gehad met een (oost-)duitser die zijn 4s te koop aanbood maar hier toch niet mee verder gegaan.
Uiteindelijk ben ik afgelopen vrijdag in Hamburg geslaagd voor een mooie 996 carrera 2 cabriolet uit 2003. 119.000 km op de teller, handgeschakeld, volledig door Porsche-dealer onderhouden (laatste beurt september 2012). Onder voorbehoud van een positieve AKK bij Porsche Centrum Bremen de koop gesloten.
Vandaag bericht gekregen dat er geen schokkende dingen boven tafel gekomen zijn. Ja, de lagers bij de voorwielen moeten worden vervangen, maar dat was mij al verteld. En ja, de 911 moest nieuwe schoenen hebben. Maar ook dat was bij de koop al besproken.
Volgende week vrijdag ga ik de dame ophalen met 4 nieuwe Continental's om de velgen, 2 nieuwe lagers bij de voorwielen en een afleverbeurt om het verhaal compleet te maken.
De auto heeft de volgende specificatie's af fabriek bovenop de standaard uitrusting:
- Sportonderstel (-10 mm)
- Stoelverwarming
- 18" turbo-look velgen
- PSM
- Harman Kadon geluidspakket
- Windschot
- Voorruit met groene baan
- Telefoonvoorbereiding
- CD Wisselaar
- Bi-Xenon incl. sproeiers
- Sportstoelen met harde schaal
- Side-skirts
- Sportuitlaat met kabaal-knop
- Afstandsschijven achterwielen 5 mm
- Porsche logo in stoelen
- Alu-pakket
Dat was het wel zo'n beetje. Wat was er dan nog meer.... O ja, plaatjes.
Daar heb ik er ook nog een paar van: