Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw hier

06 dec 2012 12:12

Beste mensen,

vorig jaar ben ik door een kennis besmet geraakt door het 911 virus. Ik wist niet dat er zoveel verschillende uitvoeringen en types zouden zijn. Ik ben nu dus op zoek en mijn voorkeur gaat uit naar een model uit de begin jaren 80 of eind 70. Nu heb ik er 1 op het oog en aangezien hier heel wat deskundigheid heerst, vraag ik me af of iemand iets over deze kan zeggen of dat ie hier misschien bekend is.
http://www.autotekoop.nl/occasion/porsche-911-carrera-sc-coupe--793820/details

Auto is voorzien van 3.0 motor en is in 1992 vanuit Duitsland geimporteerd. Onderhoudhistorie is niet in z'n geheel bekend.

Ben benieuwd naar jullie reactie(s).

Gr.

Peter

Re: Nieuw hier

06 dec 2012 12:31

Voor 20k een SC met 200k+ zonder volledige historie? Ik zou lekker verder kijken.

06 dec 2012 12:56

Ziet er op de foto's leuk uit - maar zoals Maarten al tussen de regels door schrijft: voor 20K zijn er nog wel wat andere te koop :wink:

Voor deze prijs moet'ie echt wel 100% goed zijn - dus even AKK'en voordat je evt. een koopcontract tekent of de hand met de verkoper schudt :idea:

Enne: Welkom op dit forum :ba:

PS: mocht je een iets gedetailleerder wensen-lijstje hebben - en we weten wat je budget is ... dan zijn Bully en z'n vrienden je graag ter hand wat het zoeken naar een mooie 911 betreft :salut:

06 dec 2012 15:27

Aankoopkeuring = AKK bij Guus en je weet meer. Voor hetzelfde geld is het een hele goeie. Is vlakbij.....succes.

06 dec 2012 15:35

Misschien ook nog een optie of deze. Er staat niet zo veel te koop.

06 dec 2012 15:42

Maarten schreef:Voor 20k een SC met 200k+ zonder volledige historie? Ik zou lekker verder kijken.
Ze worden wat schaarser M :mrgreen:

06 dec 2012 15:44

Bedankt voor de tips.

Ik was zeker van plan een aankoopkeuring te laten doen, was al even op zoek geweest naar een juist adres, maar een door jullie aangedragen adres lijkt me een goed alternatief.

Ga a.s. maandag maar even langs om deze 911 in levende lijve te zien en als het gevoel er goed bij is een afspraak maken bij Guus.

Ik heb geen haast om er 1 aan te schaffen, dus mocht dit niks worden kijken we gewoon verder.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr.

Peter

06 dec 2012 16:26

Wekom Peter en veel succes met je zoektocht :salut:

06 dec 2012 17:08

gek stuur.

06 dec 2012 17:16

Welkom en succes met de zoektocht :thumleft:

06 dec 2012 17:33

wolf schreef:gek stuur.

Is het originele stuur wolf daarna het driespaaks wat ook in de 84 3.2 zit.

06 dec 2012 20:33

Peter, welkom en succes met de zoektocht en daarna het rijden, niets leuker dan dat :D

06 dec 2012 22:19

bully schreef:Is het originele stuur wolf daarna het driespaaks wat ook in de 84 3.2 zit.

Nee toch, dit is toch een stuur uit een 2.7 ?

06 dec 2012 22:22

welkom, veel plezier met de zoektocht - zelfs dat is al leuk!

06 dec 2012 22:50

Welkom.........zoekt en gij zult vinden :D

06 dec 2012 22:59

Welkom Peter!
Zet m op!
We wachten op foto!
Enne.......heb je al verse batterijen in je zaklamp gedaan?
Waarom, vraag je. :shock:
Omdat je s'nachts stiekem in de garage wil gaan kijken :lol:

07 dec 2012 20:08

Welkom en succes met de zoektocht! Je bent nu nog rustig en je hebt alle tijd; wacht maar dat je de eerste bekeken hebt, dan wel je opeens veel sneller :wink:

08 dec 2012 0:22

Voor een goede is de vraagprijs inmiddels echt rond de 20+. Dat viel mij ook al op als je rond kijkt wat er te koop staat. Die bruine bij wolbert is een fraai ding, moet je qua kleur en interieur van houden, ik vind het super mooi. Maar 26+ is wel heel ambitieus, dat is meer 3.2 prijs.

08 dec 2012 0:33

Welkom , en is dit iets...
http://motron.nl/Showroom.aspx

15 dec 2012 17:44

Even een kleine update over de 911 uit Wognum. Ben gisteren wezen kijken en mijn 1e indruk was positief. Qua carroserie kon ik 3 plekjes ontdekken, maar dit was verwaarloosbaar. Verder zweette het blok een klein beetje, maar ik ben geen 911-fanatic genoeg om hier iets over te zeggen. Verkoper zei in ieder geval dat het voorlopig geen problemen zou geven. Verder waren de banden nieuw, remklauwen waren vernieuwd en de koppeling was vervangen. Zou een scheur in de drukgroep gezeten hebben, waardoor ie niet meer goed ontkoppelde en de uitlaat had z'n beste tijd gehad.

Ik heb er niet in gereden, aangezien dan eerst de hele showroom ontruimd zou moeten worden. Ik heb de man het volgende voorgesteld: ik heb nog een oldtimer in te ruilen (een Opel Kadett B uit 1969). Hier wil ik een bepaald bedrag voor hebben. Als we hier financieel uit zouden komen, heb ik gezegd dat ik eerst een aankoopkeuring in Hoorn zou willen laten uitvoeren. Ik wacht nu zijn reactie af en wie weet zit ik binnenkort in Hoorn voor de aankoopkeuring.

Wordt vervolgd!

oh ja, als iemand nog een tip heeft voor iets anders, hou ik me aanbevolen. Ik zoek dus een SC uit de jaren 80, budget tussen de 15 en 20K, met die verstande dat er iets ingeruild moet kunnen worden.

Gegroet,

Peter

03 jan 2013 11:07

Een goed nieuw jaar gewenst allemaal.

Ik ben op zoek naar een garage bedrijf in de buurt van Zeist die een aankoopkeuring van een 911 zou willen doen. Heeft iemand tips in/voor die regionen?

Bedankt alvast!

03 jan 2013 13:02

Car Service Visser in Hilversum.

03 jan 2013 20:57

Heb een afspraak gemaakt bij Car center Hilversum voor zaterdag, bedankt voor de tip.

Wordt vervolgd!

03 jan 2013 20:58

Ik bedoel dus:
Car Service Visser in Hilversum.

18 feb 2013 11:10

Goedemorgen,
ben na een zoektocht van een paar maanden en een 5-tal serieuze bezichtigingen eindelijk de trotse bezitter van onderstaande schoonheid. :cheers:

Afbeelding
Afbeelding

Is 5 jaar geleden helemaal uitelkaar geweest en weer in originele staat teruggebracht. Kilometerstand is rond de 280 k, maar de moter (3.0) is ongeveer 50 k geleden gereviseerd. Auto rijdt fantatstisch en hopelijk blijft ie dat de komende jaren ook doen.

Groet,

Peter
Plaats een reactie