Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 12:40

Hallo allemaal,

Na toch al geruime tijd op dit forum rond te dwalen en zo af en toe een verloren berichtje te plaatsen vond ik het wel tijd worden mezelf is even voor te stellen.

Ik ben Dennis, 19 jaar oud en studeer werktuigbouwkunde aan de universiteit Twente. Verder ben ik sinds mijn 17e trotse eigenaar van een Indisch rode 944 uit '83. Door de loslatende blanke lak laag is dit niet de mooiste, maar wel een heerlijke auto om mee te rijden, technisch in topstaat te brengen en wanneer hij helemaal voor elkaar is naar de spuiter te rollen.

Plaatjes voor het idee:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Wel wat pech gehad met de auto, eerst niet starten als ie warm was, toen een koppakking en nu een versnellingsbak die wat anders doet dan ik wil, maar we sleutelen (ik en m'n vader) dapper verder :) .

Afbeelding


In de tussentijd een metallic grije 944 uit '84 gekocht voor onderdelen, deze bleek echter nog veel te goed om te slopen. Interieur was verspocht, blok gooide olie er harder uit dan ik het erin kon gieten, maar dat was de uitdaging. Apparaat is nu weer fris en goed en staat te koop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende project dient zich echter al weer aan (en ook gelijk de reden dat ik hier de aankomende tijd meer zal rondhangen), dit is een 911 uit 1975 die op m'n pad is gekomen. Wat er in de beginjaren met de auto gebeurd is is wat onduidelijk, zo zit er een 2.4 s blok in uit 1973, maar het lijkt een zeer leuk project :mrgreen: . Ook is de historie van de afgelopen 20 jaar bekend.

Hoop op dit forum nog de nodige info op te kunnen doen betreffende het elfje en waar nodig wat gerichte vragen kunnen stellen (boek van Peter Morgan staat al op de whish list :mrgreen: ).

Groeten! Dennis

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 13:47

Leuke wagen. Welkom op het forum :thumleft:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 15:22

Welkom! 2.4S blok is met een beetje geluk meer waard dan je voor de auto betaald hebt!

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 15:44

Welkom en veel :drive: plezier !
Die studenten tegenwoordig.... :cheers: :lol:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 16:35

Welkom Dennis :thumleft:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 17:03

Welkom Dennis op dirt forum en houd ons op de hoogte van je mooie projekten :thumleft:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 20:18

Bedankt voor het welkom iedereen ! :)

@ Maarten: Je maakt me nieuwschierig, wat is de marktwaarde van zo'n blokkie? Had al een beetje gespeurd op het www, maar kan nog niet zo snel vinden wat ze nou werkelijk waard zijn. Kwam wel zo ver dat er niet heel erg veel zijn en dat de mechanische injectie een gevoelig en mogelijk kostbaar punt is waar maar weinig mannen echt verstand van hebben.

Blok in kwestie is 20 jaar geleden samen met v-bak volledig gereviseerd (tot op de krukas, dus ook nieuwe zuigers en cilinders) en heeft sindsdien 6.000 km gelopen.

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 20:32

Is het wel een 2.4 s blok of alleen het casingnummer?
Had ik ook, was uiteindelijk een rebuild op een ouder onderblok, maar toch 2.7....

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

18 dec 2012 20:32

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14566&hilit=+historie+nummer
Laatst bijgewerkt door GhostRider op 19 dec 2012 1:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 1:36

Nu kom ik even niet mee :oops: . Casingnummer, dat lijkt mij het nummer op het krukashuis. Onderblok noem ik krukashuis, krukas, zuigers en cilinders.

De link tussen ouder onderblok en nieuwer casingnummer (behalve die van het inslaan van een ander nummer) kan ik even niet volgen.

Nu komt mijn beperkte kennis op 911 gebied toch om de hoek kijken (zijn ook rare auto's, met dat blok op de verkeerde plek :roll: ) . Het blok heeft het 2.4 s casing nummer, heeft de rode luchtgeleiderkap (voor wat dat waard is), is volledig gereviseerd geweest aan de hand van dit nummer, heeft de mechanische injectiepomp.

Zijn er nog andere zaken die de s van de e of t onderscheiden?

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 1:52

Omdat mijn vorige post er dubbel stond heb ik er ééntje vervangen voor een linkje naar mijn topic. Is al verhelderend denk ik. :wink:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 2:08

Welkom Dennis! Fijn, dat je zelf wat aan die porsches kunt sleutelen.

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 11:20

Ah, nu begin ik het verhaal te snappen, daarvoor alvast hartelijk dank :thumleft: .

Wat het blokkie betreft zijn er bij de revisie 20 jaar geleden geen delen van de latere 2.7 gemonteerd. Alles was redelijk gaar, maar nog te redden. Krukas is opgeslepen en overmaats lagerschalen gemonteerd. Durf ook met redelijke zekerheid te zeggen dat er geen gietijzeren cilinders op gekomen zijn (oude gingen verloren bij een niet geheel geslaagde nikasil actie.....).

Auto staat nu nog bij huidige eigenaar, daar ik even nog een 944 turbo distributiewissel met nieuwe waterpomp enz moet afmaken en zelf van de rode 944 nog een versnellingsbak moet wisselen, dus ik kan er niet zo onder kruipen. Maar alles lijkt er toch sterk op dat het om een volledig 2.4 s blok gaat.

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 11:55

Zolang het carter nog te gebruiken is is het een hoop geld waard! Heb je al uitgezocht of er iemand is die toevallig dit blok zoekt?

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 19:00

Haha, blokje ben ik niet zo bang voor, gaat nog prima rond, heeft 2 jaar geleden nog gelopen. Zal wel wat nieuwe rubbertjes nodig hebben, wat vloeistoffen en een algehele checkup, maar dat zal geen probleem zijn.

Heb behoorlijk gespeurd naar die 2.4s blokken. Op een Amerikaans forum deed iemand een uitspraak dat er te weinig waren om er een directe waarde aan te hechten > wat de gek er voor geeft. Verder zuipen ze verschrikkelijk, kan die injectiepomp voor moeilijke problemen zorgen en waren ze destijds gewild in de rally. Zo ver kwam ik. Verder kan ik er eigenlijk weinig over vinden, dus alle info is verschrikkelijk welkom.

En tja wat is een hoop geld... 20 euro voor een biertje vind ik een hoop geld... :lol:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

19 dec 2012 22:30

Welkom met je rode dame :thumleft: ..... mooi kleurtje :mrgreen:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

20 dec 2012 12:58

R4MS3S schreef:Verder kan ik er eigenlijk weinig over vinden, dus alle info is verschrikkelijk welkom.

En tja wat is een hoop geld... 20 euro voor een biertje vind ik een hoop geld... :lol:


Wat wil je weten? En post anders het nummer? Zoeken we mee

S blok incl. alle goodies? 8-10k ongereviseerd?

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

20 dec 2012 16:01

R4MS3S schreef:En tja wat is een hoop geld... 20 euro voor een biertje vind ik een hoop geld... :lol:



Dan valt die 13,50 hier nog wel mee :drunken:


Welkom :!:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

20 dec 2012 17:28

Hier wat Amerikaanse prijzen!

En kijk ook even naar deze aanbieding op ebay: USD 4.500 voor alleen een carter :salut:

Dure hobby die S'jes!

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

21 dec 2012 12:28

Huhummmm.... kuch... Proest :shock: .

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

21 dec 2012 13:05

Told ya! Ik zou zeggen: 3.0 erin en 2.4S verpatsen. Even veel vermogen en helft van je aanschaf terug :mrgreen:

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

29 sep 2014 10:55

Zo hé.... ondertussen bijna 2 jaar geleden...

Enfin, er kwam dus wat tussen, vooral een hoop 944s, waaronder een sloper, een ombouw van een 968 blok in een 944 (dat project loopt nog) en wat andere zaken.

Maar daar staat ze dan:
Afbeelding

Wordt een interessant project... Staat op kenteken als een 75-er, is een 69-er (blijkt nu). Omgebouwd naar G-body, schade bak, nieuwe scheve en (inmiddels) rotte neus aan gelast. :popcorn: :popcorn:

We shall see.

Re: Even fatsoenlijk voorstellen

29 sep 2014 11:46

Cool man!
(toen ik student was knutselde ik aan m'n citroën ax..)
Plaats een reactie