Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Hilko stelt zich voor

27 jan 2013 20:41

Ik ben Hilko en sinds april vorig jaar in het bezit van een 993 Turbo. Lang alleen gekeken naar een 911, maar zomer 2012 besloten dat het zou gaan gebeuren. Het moest een turbo worden, en dan een 964 of een 993. Het is dus de laatste geworden. Mijn Megane RS met 300pk en mijn Renault Sport Spider opgegeven en gaan zoeken.
Een maand of 5 later deze Porsche bij Wolbert opgepikt. Kijk nog uit naar originele kuipstoelen en een ruimere benzinetank, maar voor de rest sprakeloos. Was wel wat gewend met de Megane en vroeger Audi S2, VW Golf I met een opgevoerde G60, maar dit gaat echt van zijn plek en lijkt niet op te houden. Geluid mag iets meer aanwezig zijn (starten is wel een feestje :D )

Hoop jullie links of rechts eens tegen te komen. Ga in ieder geval naar de 24 van Le Mans dit jaar en zit nog te denken aan een track day op Spa van de zomer. Was daar al eerder met de Renaults en deze baan is geweldig.

Groeten,
Hilko
Laatst bijgewerkt door Hilko op 27 jan 2013 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Hilko stelt zich voor

27 jan 2013 20:51

Welkom Hilko.
Super auto die 993 Turbo.
Veelplezier op het forum.

27 jan 2013 20:53

Welkom Hilkom! Ik ga ook ieder jaar naar de 24 huur van Le Mans...misschien is een PF kamp op Le Mans een idee :idea:

27 jan 2013 20:56

993 turbo, mooi hoor.
Geniet er maar van :drive:
Heb je nog meer foto's?

27 jan 2013 20:56

Welkom Hilko :drive:

Deze Turbo is volgens mij van een PF'er geweest - die 'm volgens mij ingeruild heeft op een 997 ... kan alleen even niet zo snel op z'n naam komen :|

... geniet van je Tujboo en dit forum :wink:

27 jan 2013 21:15

haha Johan, geen probleem. Ik heb een genummerde plek op de camping op het binnenterrein nabij het GP circuit. Kan niet wachten!

56781
Laatst bijgewerkt door Hilko op 27 jan 2013 23:53, in totaal 3 keer bewerkt.

27 jan 2013 21:19

Welkom, een super 8) zo'n 993 turbo!!

27 jan 2013 21:22

Olaf schreef:Deze Turbo is volgens mij van een PF'er geweest - die 'm volgens mij ingeruild heeft op een 997 ... kan alleen even niet zo snel op z'n naam komen :|

Deze? Is een ander kenteken.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=3009

27 jan 2013 21:32

Welkom, en super veel plezier met je kanon....

27 jan 2013 21:35

Afbeelding :salut:

27 jan 2013 22:15

Gaaf hoor zo'n 993 Turbo.... verschrikkelijk mooi en bloedsnel... wees er zuinig op!

27 jan 2013 22:20

Welkom hier, zeker een fraaie auto. Ook je autohistorie is leuk, met de diverse gave Renaults. :thumleft:

aan het geluid zal best nog wel wat te doen zijn, denk ik zo :mrgreen:

27 jan 2013 22:40

Prachtige auto inderdaad.

Is dit niks voor je?
http://auto-diversen.tweedehands.net/po ... opipe.html

27 jan 2013 23:31

Ik doe iets niet goed, kreeg de foto zelf niet in mijn bericht... Kijk momenteel rustig rond naar alle zaken die leuker, beter of anders kunnen. Er is zoveel mogelijk (wordt keuzes maken..). Moet ook nog ontdekken wat momenteel standaard is, of wellicht al anders, voordat ik al iets koop wat er al onder blijkt te zitten :bang: . Daarom is andere bezitters ontmoeten iets waar ik naar uitkijk :D .

27 jan 2013 23:42

Je hebt in je album op je foto geklikt, en toen rechtermuisknop de locatie gekopieerd.
Je moet eerst nog een keer op de foto klikken, zodat hij 'groot' wordt weergegeven. Daarna lukt het wel via rechtermuisknop op de manier dat je het hebt gedaan.

Makkelijker is het 'nummer' van de foto tussen deze te zetten (op de plek van de *****):
[album]*****[/album]

27 jan 2013 23:53

PF kamp op Le Mans een idee :idea:

U riep :?: :popcorn:

Welkom, gave wagen. :thumleft:

27 jan 2013 23:55

Ronaldo, ff geprobeerd en dat is idd heel makkelijk. Dank :salut:

28 jan 2013 0:02

Oja, en welkom. Gave bak!

28 jan 2013 0:26

Gefeliciteerd, mooie bak Hilco 8)

28 jan 2013 6:28

Hilko, welkom.
Voor velen hier een droomstart om met een 993 turbo te beginnen. Gelukkig ben je wel wat gewend dus veel plezier en wie weet haal je mij een keer in.....

28 jan 2013 9:13

Welkom!, weer een echte petrolhead erbij, heerlijk!
Toen de Renault Sport Spider net uit was heb ik er nog met mijn vorige 928S achter gereden op het TT circuit in Assen.
De kinderen liepen er in de pauze omheen en zeiden "die is niet snel want gaat maar 80".
Reden: centraal stond een toerenteller met 80 (x100rpm) als top :mrgreen:

Die opgepepte Megane RS is qua rijden ook een fijne auto, maar echt totaal anders dan de 993, dus oppassen geblazen...
Heb je wellicht al ervaren, zo'n RS stuurt scherp en is vergevingsgezind, een 993 op de grens is echt een handvol!

Hou hem heel en ik hoop je binnenkort eens te treffen.

Jean-Pierre

28 jan 2013 11:03

Hallo Jean Pierre,
ja, jouw onderschrift past mij wel!
De Renaults zijn inderdaad niet geheel vergelijkbaar. De Spider had achterwielaandrijving, maar veel grip in combinatie met niet overdreven veel vermogen, dus weinig fratsen. Door de afwezigheid van een dak niet vaak te gebruiken, maar als de zon dan schijnt...dat ga ik nog wel eens missen. De Megane met voorwielaandrijving, ook veel grip en zeer scherp sturend, ging dan ook makkelijk hard. Moet zeggen dat deze auto er ook voor kan zorgen dat je je eigen grens eerder tegenkomt dan de grens van de auto vooral in lange doordraaiers bijvoorbeeld snelweg op en af. De Porsche is zeker anders en 'moeilijker' te rijden, ook al vanwege de staande pedalen waar ik nog niet 100% het gevoel mee heb. Maar ik was niet van plan om er mee te smijten en echt grenzen op te zoeken. Ik hou van snel, maar dan met respect voor de techniek en het materiaal.
We gaan elkaar zien, leuk!
Laatst bijgewerkt door Hilko op 28 jan 2013 13:39, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jan 2013 13:13

Welkom Hilko,
Bijzonder veel :drive: plezier met deze prachtige 993 Turbo 8) :thumleft:

28 jan 2013 13:17

Beste Hilko.
Welkom en super mooie Turbo !! :thumleft:
Is dit niks voor je ?
viewtopic.php?f=16&t=36760
:mrgreen: