Ik heb me al een keer voorgesteld hier op het Forum, maar leuk om nog een keer te doen met mijn onlangs erbij gekochte 964 C4 Murano Grün... Het verhaal...
Begin maart las ik de rubriek "koopjes van het ogenblik" dat er te koop werd aangeboden een 964C4 ´89 voor....E 14.950,-. Hij stond te koop bij een Vakgarage garage in Nieuwegein. Aangezien het niet ver bij mij vandaan was de volgende dag, zaterdag, meteen in de ochtend maar even gaan kijken.. Wat kan je verwachten?? Veel gelopen 306d KM.. Is niet niks.....
Aangekomen in Nieuwegein...auto niet te zien op terrein of in showroom...Mmmm.. ah ik zie ´m staan in de werkplaats...
Aparte kleur... nog nooit gezien...Murano Grün... wel een origineel geleverde kleur..
Eigenaar garage praat met me, is zijn auto, rijdt er nauwelijks in...2 jaar geleden ingeruild van een klant (oudere man) die daar auto in onderhoud had en wat anders zocht ivm leeftijd vd man. Eignaar heeft er toen zelf in gereden. Auto is eigenlijk al verkocht...aan Van Kessel...
Ik praat nog wat en hij zegt dat als ik serieus interesse heb we kunnen praten. OK, dan ga ik de auto goed bekijken....
Verweerde/doffe lak is eerste wat opvalt...(op bijgaande foto niet zo goed te zien..maar was echt dof. Hier staat auto in werkplaats)
Tja heel wat kilometers....
Verder kijken... Ben geen techneut, maar weet toch wel een beetje waar op te letten.... Mmmm..ziet er wel "correct" uit...stickers... strak... zo op eerste beoordeling van buiten geen schade gehad... Boekje... goh afgestempeld t/m 280K KM... verder geen enkele rekening erbij...mmmm
Volgens eigenaar heeft de motor wel een deelrevisie gehad...Ja...zal wel...maar niks gedocumenteerd...
4 nieuwe banden (N codering) vallen me op... Turbo remmerij voor.. Nieuw sportstuur (porsche) valt me op...leuk..
Tja..wat kan je verwachten voor dat bedrag...
Rijden dan maar.... Goh wat stuurt dat ding goed!
Mmmm...wat zal ik doen...
Volgende bezoekers komen kijken voor de P...
De auto wordt vandaag verkocht bedenk ik me, als ik het niet doe dan zeker een ander... AKK verhaal gaat hier niet op... Kijken en meenemen...
OK, ik doe het! Auto krijgt nog nieuwe olie van hem en verse APK
Paar dagen later auto ophalen...
Meteen naar huis en in garage.... 3 weken geen tijd, te druk met werk en prive... Dan tijd voor de P.... starten maar....
NIKS...mmmm goed begin....
Accu aan snellader.... starten even later.
De omgekeerde wereld.... Ik besluit een soort van AKK te doen bij vd Gugten.
Ik wil weten of ik in een veilige auto rij, maar vooral Heb ik een goede gok gedaan... Ik bespreek eea met Johan vd Gugten... leg uit dat ik een gok heb genomen en heel benieuwd ben wat er uit gaat komen...
2 dagen later ... telefoon...Johan ... "schrik niet" zegt hij.... doe ik toch even...
Nee hoor zegt hij meteen, het valt allemaal reuze mee.... Sterker nog we zijn verrast hoe goed de auto eigenlijk nog is!! Er zitten veel nieuwe onderdelen op ondertussen:cheers:
Hij komt met een lijstje van "must do´s"
-nieuwe remblokken achter
- kachelslang rechts monteren (ontbreekt)
- Olietank slangen
- stuurhuis hoezen vervangen
- nog wat kleine zaken (relais kachel, ontladen accu.)
Valt allemaal reuze mee.
En dan zegt Johan... Ik zou ´m wel willen hebben deze groene jongen, voor mijzelf! (Dat was een fijne bevestiging kan ik zeggen!) Hij vindt de auto verder echt prima.
Ik stem met Johan af wat aan te pakken. En de auto meteen maar een grote beurt te laten geven... Dat heeft elke P immers een keer nodig, die kosten horen erbij.
Auto opgehaald en nog even met een vd jongens bij vd Gugten over de auto gehad. Hij had de auto onder handen genomen en was zeer te spreken over de auto. Had er mee gereden en reed zeer strak.
En dan rij je met een Big smile naar huis!!
Yes, de gok is goed uitgepakt... Natuurlijk het blijft een auto met de nodige KM´s, maar ik heb nu na de grote beurt en reparaties bij vd Gugten een fijne P. erbij!
Dus lezers.... de rubriek "Koopjes van het ogenblik" is absoluut de moeite waard bij te houden... met een beetje geluk helpt dit je aan een leuke P binnen budget!
Gepoets en wel (de lak knapte enorm op) de Murano Grün 964 C4. Persoonlijk vind ik de kleur geweldig. Ik heb ze nog niet zien rijden. Lekker uniek!
Laatst bijgewerkt door
PaulW op 29 maart 2013 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.