Vertel hier over jezelf.
25 mei 2013 23:27
Hallo,
Mijn complimenten voor het forum.
Ik heb de voorbije weken al veel gelezen.
Een tijdje geleden heb ik besloten dat ik opzoek ga naar een 964 of 993. Niet om er dagdagelijks mee te rijden, maar als liefhebbers auto. Het lijkt me vooral erg leuk om mee te doen aan toertochten.
Ik heb mijzelf voorgenomen rustig uit te kijken naar een gaaf exemplaar en hoop dat er forumleden zijn die mij hierbij kunnen helpen. Wat ik belangrijk vindt is dat het een eerlijke auto is zonder ernstig schadeverleden.
De voorkeur gaat uit naar een originele en eerlijke 964 of 993 C2 of C4 coupe, handgeschakeld met zoveel mogelijk onderhoudshistorie. Ik hecht er zeer veel waarde aan of een auto origineel is (m.u.v. techinische verbeteringen).
Kleur, bouwjaar, type velgen, .... vind ik ondergeschikt aan de staat van onderhoud. Wat krasjes of gebruikssporen vind ik logisch voor een auto van >20 jaar oud.
Zodra er hier een Porsche in de (verwarmde) garage staat meld ik mij aan voor het eerstvolgende event om kennis te maken met meer forumleden.
Groet,
HPe
25 mei 2013 23:33
Dat lijkt me een prima instelling om de juiste auto te vinden.
Geen haast, er is genoeg te koop. Aankoop-keuring zeker aan
te raden, de verkeerde keus ga je ernstig in de geldbuidel voelen.
Succes !
25 mei 2013 23:34
Welkom -
en succes met de zoektocht
26 mei 2013 0:21
Welkom en veel plezier met zoeken en vergelijken. Het zoeken is erg leuk, maar het hebben nog veel leuker!
26 mei 2013 1:29
Welkom, geduld en je komt vast mooie tegen. De 964 zit in de lift. De 993 staat stil qua waarde.
26 mei 2013 2:33
Het zoeken is erg leuk, maar het hebben nog veel leuker!
Het gekke is eigenlijk, dat het omgekeerde voor velen nog spannender is....."der Weg zum Ziel"......
26 mei 2013 7:10
porsche964 schreef:Welkom, geduld en je komt vast mooie tegen. De 964 zit in de lift. De 993 staat stil qua waarde.
Heuuuuuuuuu is dat zo
26 mei 2013 9:05
Welkom hier en heel veel succes met je zoektocht. Je kan hier op het forum enorm veel vinden wat je kan helpen met het maken van een goede keuze. Mijn tip: trek er genoeg tijd voor uit en wees geduldig (hoe moeilijk ook!) Te overhaast beslissingen nemen geeft niet altijd het beste eindresultaat. Daanaast zal je zien dat je tijdens de zoektocht vele dingen leert en ontdekt die je kijk op zaken ook beinvloeden. Een goede en doordachte keuze t.o.v. een impulsieve- maximaliseert de kans op vele jaren
plezier! Succes
26 mei 2013 10:00
Welkom, veel plezier met de zoektocht en vooral heel veel auto's bekijken en rijden. Heb je al eens in een 964 of 993 gereden?
Grtz,
Guido
26 mei 2013 10:09
Erwin C2 schreef:porsche964 schreef:Welkom, geduld en je komt vast mooie tegen. De 964 zit in de lift. De 993 staat stil qua waarde.
Heuuuuuuuuu is dat zo
Specialist waar ik recent nog was zei: F-,model, G-model en 964 verkoop ik makkelijk en staan nooit lang maar sinds een jaar blijven mijn 993s lang staan.
26 mei 2013 10:20
Welkom! Neem de tijd en dan komt je droom zeker uit!
26 mei 2013 11:16
Welkom! En wat is dat dan een eerlijke auto
Een 964 of een 993....? Het is allebei supergaaf
26 mei 2013 12:21
Welkom en veel plezier met je zoektocht!
Wacht nog even af en je zal zien dat er binnen niet al te lange tijd een flinke dip komt in de aanschafprijs van de 964 ;o)
26 mei 2013 13:05
Specialist waar ik recent nog was zei: F-,model, G-model en 964 verkoop ik makkelijk en staan nooit lang maar sinds een jaar blijven mijn 993s lang staan.
Ik heb inderdaad de indruk, dat de 993 en de 964 wat naar elkaar toegroeien wat prijs betreft. We zijn zo langzamerhand gewend aan relatief hoge km standen bij de 964. Relatief lage km standen bij de 993 komen steeds minder voor. Daar moet men mogelijk nog aan wennen. Maar......ik geef toe......gebaseerd op "indrukken."
Wacht nog even af en je zal zien dat er binnen niet al te lange tijd een flinke dip komt in de aanschafprijs van de 964 ;o)
_________________________________________
Moet die AVATAR niet worden aangepast
handgeschakeld met zoveel mogelijk onderhoudshistorie
Ik zou je adviseren om eens te gaan rijden in een P met en zonder handschakeling. Velen laten voortreffelijke Porsches met Tip links liggen, vanwege die absolute eis van handschakeling....
26 mei 2013 13:19
jan-1 schreef: Moet die AVATAR niet worden aangepast
Why?
26 mei 2013 13:36
niet het fotootje, maar de tekst
26 mei 2013 13:43
jan-1 schreef:Velen laten voortreffelijke Porsches met Tip links liggen, vanwege die absolute eis van handschakeling....
En terecht.
(heb 3x een 964 handschakel en 1x een 964 tip gehad...)
26 mei 2013 15:24
jan-1 schreef:niet het fotootje, maar de tekst
Nee want ik houd hem!
Prijzen in de markt interesseren me niks.
26 mei 2013 15:51
Ok, kan natuurlijk. Maar dan is de vraag waarom je denkt, dat er binnen afzienbare tijd een dip zou komen in de prijs van de 964. Als dat te maken zou hebben met de economische situatie, dan zou dat ook voor de 993 gelden. Overigens denk ik, dat beide types op de langere termijn hun waarde minstens behouden, gelet op het feit, dat er relatief weinig van zijn gemaakt en luchtkoeling toch een zekere aantrekkingskracht blijft behouden.
Terug naar de TS.....Als ik de 993 vergelijk met de 964, ik heb dat al eerder gezegd, dan gaat het bij de eerste om een fantastisch design en bij de tweede ook om een mooi design, maar toch wat rauwer, zowel in uiterlijk als geluid. Persoonlijk geniet ik meer van de 964 dan van mijn voormalige, ook geweldige 993.
26 mei 2013 20:44
Bedankt voor de tips.
Ik heb nog niet met een 964 of 993 gereden. Tot dusver voornamelijk Bmw's gehad waaronder een E34 M5, E30 325i cabrio en touring uit 1992 en een Z3 Coupe uit 2002. Allemaal ook fijne auto's.
Kan iemand mij zeggen waar ik meer informatie kan vinden over de modeljaren van de 964. Ik ben met name benieuwd naar de technische verschillen per bouwjaar.
Groet,
HPe
26 mei 2013 21:09
HPe schreef:Ik ben met name benieuwd naar de technische verschillen per bouwjaar.
Technisch zijn er niet zo veel verschillen - of je moet het over de airbags etc. hebben. Vroege C2 heeft kleine remklauwen achter .. de latere "gewoon" grote ...
Als je een vroeg type 964 hebt, waarvan de motor nu nog niet lekt, dan zal die ook niet zo snel gaan lekken. De latere types (inclusief 993) lekken inmiddels ook
Hier een stukje leesvoer
26 mei 2013 23:00
En welk prijskaartje hangt er aan het verhelpen van de lekkage ?
Of is deze vraag te algemeen ?
26 mei 2013 23:10
Dat hangt er vanaf wat er lekt ... en hoe de staat is van de onderdelen als de motor eenmaal open ligt.
Alleen opnieuw inpakken kost MI ongeveer 3500,-
Totale revisie kost je vanaf 7500,- ... en dan (regelmatig) met grote stappen richting en boven de 10K ...
27 mei 2013 16:06
relatieve prijsdruk 993 lijkt mij (let op: mening geen cijfers voor) te komen doordat de 997 nu bereikbaar is geworden. Veel potentiƫle "modern" rijders slaan de 996 over ivm de looks. Maar nu de 997 in de picture komt gaat de 993 eruit en de 997 op de oprit.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.