Zoals de mensen hier weten, heb ik ontzettend veel plezier van mijn 996 Carerra 4S Cabrio Tip.
Daarom was het des te frustrerender dat iemand anders er schade op rijd.
De afhandeling daarvan is werkelijk voortreffelijk geregeld door PCA dus hij staat er weer strak bij. Omdat de auto toch een weekje weg was meteen maar even een onderhoudsbeurt en wat kleine dingen laten repareren (richtingaanwijzer was intern gebroken en de onderdorpel was iets ingescheurd dus beide maar laten vervangen). Met wat slangetjes etc het nodige werk toch ruim € 2.800 kunnen afrekenen nog los van het schade bedrag.
Van het weekend eens gaan kijken voor een andere auto voor mijn vrouw en via wat omzwervingen bij Wim Prins in Nunspeet terecht gekomen. Al pratend en kijkend werd het al wel snel duidelijk dat we er voor haar niet uitkwamen dus om een langverblijf heel kort te maken. Ik heb mijn DD meteen maar ingeruild niet omdat het nodig was maar soms wil je gewoon iets anders.
En dus ook de 996 4S Cabrio ingeruild......
.
De Aalsmeer gangers wisten dat ik mijzelf reeds aan het orienteren was op een nieuwere (4S Cabrio) maar dat ik er nog niet was uitgekomen. Welnu deze onderhandelingen gingen verbazingwekkend soepel. Feitelijk is de afschrijving op de 996 zo minimaal dat je daarvoor echt geen luchtgekoelde hoeft aan te schaffen
maar ook dat de portemonnaie er niet ongelukkig van wordt.
Uiteraard met goede afspraken, garantieregelingen en nog wat voorbehouden die dinsdag waarschijnlijk tot het verleden gaan behoren ben ik de nieuwe eigenaar van 2 auto's in toch wel bijzondere uitvoeringen
:
1. Lancia Delta 1.8 Turbo (200 PK) in Hard Black uitvoering.
Mat zwart gespoten met zwart glanzend dak en combinatie zwart leer/alcantara.
2. Porsche 911 997 Carerra S Cabriolet Tiptronic.
Met alles wat ik miste in mijn huidige (Sportstoelen, sportuitlaat, Parc Assist).
Geen 4S maar alleen met de Manuel Pelzer rit echt nodig gehad
Uiteraard twijfel en pieker ik mijzelf nu helemaal suf aangezien ik eigenlijk de 996 toch helemaal fantastisch vind en er ontzettend veel plezier aan beleef. Ga ik het zelfde plezier ook beleven aan de 997, doe ik er goed aan of had ik gewoon de 996 nog 2 jaar moeten rijden, etc. etc.
Anderzijds zat ik dagelijks minimaal een uur het internet af te struinen dus dat het er een keer van moest komen was ook wel duidelijk. Op zich ook wel een mooi streven om ieder jaar, 2 jaar jonger te gaan met de Porsche
(zitten we in een jaar of 5 toch in een 991).
Laatst bijgewerkt door
Michiel911 op 23 jun 2013 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.