Na een vervelend moment tijdens de LTP 020 afgelopen mei, waarbij mijn 968 met dank aan een slapende medeweggebruiker total loss raakte, was ik noodgedwongen meer dan een maand Koos Porscheloos.
Niet meer! Gelukkig was mijn 968 goed verzekerd, en kon ik al snel op zoek naar wat anders. Aangezien ik altijd al Pietje Precies ben geweest als het op Porsche's aankomt, besloot ik liever voor een auto te gaan waarbij ik aan de bovenkant van de markt kon shoppen, dan een matig (bodemloze put?) exemplaar te kopen. Om een idee van het budget te geven: als ik zou hebben gekozen voor een 996 met een hoge kilometerstand en/of vage historie, had ik geld overgehouden. Ik wilde echter iets dat minstens zo goed was als mijn 968. Daardoor viel er een hoop af. Ik wilde niet weer een 968, omdat ik toch niet terug kon kopen wat ik had en ik geen zin had om weer 1 a 2 jaar te spenderen om alle modifcaties en upgrades door te voeren om op 't zelfde punt uit te komen. Bovendien heb ik nog nooit 2x dezelfde auto gekocht en dat bevalt me prima.
Lang verhaal kort: uiteindelijk heb ik me over alle vooroordelen heengezet en ben eens in een 986 Boxster gestapt. Uiteraard geen zilvergrijze '97er 2.5 tiptronic met stoffen stoelen, maar aan het shoppen gegaan voor een van de beste Boxster S'en met 6-bak en al de juiste opties die ik kon vinden.
Het is uiteindelijk een zoewarte 2000 Boxster S geworden met M030 sportonderstel, zwart lederen sportstoelen, Nederland geleverd (Rotterdam zelfs, toen nog Hoogenboom) en slechts 85.000 aantoonbare kilometers.
Volgende LTP ben ik dus weer van de partij, dit keer voor 't eerst met een 6 cylinder boxer
Nu alleen nog wat aan die veeeel te stille uitlaat doen.
Dezelfde dag dat ik 'm ophaalde gelijk de eerste meeting bij PCH
P.s. alleen LTP Amsterdam laat ik voortaan links liggen. Had altijd al een schijthekel aan die stad, en dat is er nu niet minder op geworden. Vast niet terecht, maar toch is het zo