Vertel hier over jezelf.
05 jul 2013 16:40
Good afternoon allemaal,
De naam is Hugo. Ik ben 32 jaar en eindelijk op de leeftijd (hoewel ik ook besef dat ik nog jong ben) dat ik mijn droomauto ga aanschaffen: een Porsche Cayman. Ik heb mijn wil gezet op een glanzende zilveren Cayman uit 2010 en ik ben op dit moment in de onderhandeling maar het is vrijwel al zeker dat deze kar binnenkort van mij is. Ik kijk er ontzettend naar uit en ik kan niet wachten tot ik m daadwerkelijk in ontvangst kan nemen! Ik woon overigens in Blaricum en het lijkt me leuk om in de toekomst wat vaker op Porsche evenementen of meetings te verschijnen. Ik kijk al een tijdje mee op dit forum maar nu het daadwerkelijk zover is heb ik besloten me aan te melden, hoop vanaf heden actief mee te kunnen praten over deze fantastische wagen!
Greets, Hugo
05 jul 2013 17:03
Welkom hier Hugo en dat je maar snel je droom op je stoep mag hebben staan!
05 jul 2013 17:07
Welkom. Vanwaar die avatar?
Koop je hem bij een Porsche Centre met garantie of bij een particulier of handelaar? In de laatste twee gevallen adviseer ik je dringend een aankoopkeuring te doen (AKK) bij ofwel Porsche Centrum Leusden of Robert Visser in Hilversum. Of waar je van plan bent hem in onderhoud te gaan doen.
Oja: koop met je hoofd niet met je hart.... (je eerste Porsche is nl altijd iets om verliefd op te worden en dan denk je niet scherp
)
05 jul 2013 20:05
Welkom
.. wel saai -- een grijze Cayman
05 jul 2013 20:13
Saai maar wel gaaf.
Welkom Hugo
05 jul 2013 20:16
Welkom hier; gave auto! Is het een 2.7 of een 3.4? Lekker voorgenieten!
05 jul 2013 22:49
Tof!
Heb het ook net gedaan
. Ook zon saaie grijze trouwens
. Wel 4 jaar oudere Cayman S, maar ben dan ook 4 jaar jonger
05 jul 2013 23:25
ver boven de 200 schreef:Welkom hier; gave auto! Is het een 2.7 of een 3.4? Lekker voorgenieten!
Als het een 2010 is dan zijn 2.9 en 3.4 de verkrijgbare smaken, volgens mij.
Verder welkom Hugo, altijd leuk om meer Cayman enthousiastelingen hier te ontmoeten
Succes met de aankoop (zoals gebruikelijk is het advies AKK) en mocht je vragen hebben kun je ook een pb sturen.
05 jul 2013 23:42
Tijd voor een cayman meet
05 jul 2013 23:45
Welkom! En idd we kunnen nu wel een Cayman meet organiseren lijkt me zo!
Veel plezier ermee, hij gaat je zeker bevallen!
08 jul 2013 12:28
bedankt allemaal! koop is er nog steeds niet doorheen maar het kriebelt al wel hoor. Ik denk met mijn hoofd maar ben ook stapelverliefd
het is geen grijze, de auto is shiny silver met een zwarte streep langs de zijkant, heb
de Porsche bij de occasions Zwolle gezien, check zelf maar. Het lijkt me leuk om als ik m straks heb een meeting te doen met andere cayman liefhebbers!
Zijn er hier veel die een Cayman hebben? En als zilver of grijs zo saai is, welke kleuren hebben jullie dan? En zijn er mensen die ervaring hebben met lange afstanden rijden met de Cayman?
Gr. Hugo
08 jul 2013 12:49
er zijn hier hier zeker zo'n 5 die actief meelezen, dus ja wat is veel
ik heb al een aantal keer grote afstanden met de Cayman gereden, naar Frankrijk, Oostenrijk, Moezel en ook daar heel veel getourd.
Weet niet wat je erover wil weten maar ik kan je zeggen dat het geen moment verveeld, het heerlijk rijdt, geen vermoeiende auto is op lange stukken en het verbruik ook reuze meevalt (afhankelijk van je rechtervoet uiteraard). Kortom ik kan het iedereen aanraden!
08 jul 2013 12:59
mbembe schreef:er zijn hier hier zeker zo'n 5 die actief meelezen, dus ja wat is veel
ik heb al een aantal keer grote afstanden met de Cayman gereden, naar Frankrijk, Oostenrijk, Moezel en ook daar heel veel getourd.
Weet niet wat je erover wil weten maar ik kan je zeggen dat het geen moment verveeld, het heerlijk rijdt, geen vermoeiende auto is op lange stukken en het verbruik ook reuze meevalt (afhankelijk van je rechtervoet uiteraard). Kortom ik kan het iedereen aanraden!
+1 all the way (een van de 4 andere
)
Overigens even gekeken naar de auto waar je over denkt. Op het oog een mooie auto en voor een eerste Porsche mogelijk heel geschikt. Mijn enige opmerking voor nu is dat de auto echt basis basis is; weinig extra's dus. Doet niks af aan de auto zelf verder. Wel aan de prijs misschien..... lijkt aan de hoge kant. Gezien de (vele) kilometers die er mee gemaakt zijn lijkt het me goed de historie na te gaan. Tenslotte en nogmaals: AKK doen!
08 jul 2013 19:55
Ik heb ook een zilveren, zie mijn album.
Ik kan de advertentie niet zo snel vinden, maar ik ben zelf terecht gekomen bij Cayman S omdat ik me daar een redelijk full-option model kon veroorloven van de eerste serie: Sportstoelen, volleder, navi, bose, 19" Carrera Sport velgen.
Persoonlijk zou ik dan ook voor een dikke aangeklede ipv een jonger basis model kiezen. Voor mij weegt bouwjaar minder zwaar mee dan opties en km-stand. Ik denk ook minder af te schrijven daardoor. Tenzij je echt de financiële ruimte hebt en voor het allernieuwste model kan gaan, die is significant anders! (of de Cayman R)
Wat betreft lange afstanden; eerste dag meteen 500km mee gereden: geen probleem. En ik heb de sportstoelen die minimaal verstelbare zijn, alleen de hoek van rugleuning en hoogte zetel. Geen lendesteun verstelling, maar het zit mij goed. Enige optie die ik mis is cruise control, maar die is in te bouwen. Omdat het zo soepel versnelt haal je even iemand in op 100km traject en je rijdt dan onbewust zo met 120 (of harder) door....
08 jul 2013 19:59
Als je toch het geld hebt: Cayman R
08 jul 2013 21:56
Moet je alleen net wel willen:
Ik zou er iid graag eens in mee rijden (net als GT3), wil dat graag eens ervaren.
08 jul 2013 22:39
Ik wil m wel hoor, hoeven ze niet voor de deur te zetten kom m zelf wel ophalen
08 jul 2013 22:58
Ik vraag me af of het niet te spartaans is. Als ik de PASM op sport zit wordt ik ook niet vrolijk. Dat vind ik ook te stug. Ik zet sport-stand aan en dan dempers weer "soft".
09 jul 2013 20:31
Echt?
Oké ja als je de sportstand al te heftig vind.....
Al is volgens mij de R niet straffer geveerd dan dat je met de sportknop hebt.
Ikzelf rij altijd met de sportknop in en ik moet zeggen dat dienstand me reuze meevalt, terwijl ik toch zeker van comfort hou. Het is zeker geen plank met wielen eraan en vind het dan ook heerlijk rijden. Maar goed, daar is de knop voor: iedereen kan kiezen wat ie het meest prettig vindt
09 jul 2013 21:05
Heb je ook 19"? Ik rij in het Westland ook wel slechte wegen, soms zulke dippen dat ik gewoon de grond schraap. Voor zover ik heb kunnen beoordelen zorgt de sportstand voor slechter volgen van de weg van de banden in slechte hobbelig bochten.
Ik moet zeggen dat de drift die de PASM toe staat met sport-stand aan me nu ook nog een beetje te heftig is. Dat glijdt me nog iets te veel. Wellicht ook eerst maar eens op een wat ruimere plek proberen of op een slip-cursus oid.
Edit: net je album bekeken, dat is zeker wel 19"
. Wat voor velg is dat? Is dat een Porsche velg?
10 jul 2013 10:38
mbembe schreef:Welkom! En idd we kunnen nu wel een Cayman meet organiseren lijkt me zo!
Veel plezier ermee, hij gaat je zeker bevallen!
Dat klinkt goed, een Cayman meet! Ik ben zeker van de partij. Zijn er al concrete plannen?
10 jul 2013 22:38
Als jij m plant wel
10 jul 2013 23:25
Ok.... ik zit tot eind augustus in buitenland (vakantie en werk).... Dus ik heb geen haast
11 jul 2013 4:19
Welkom.
Is de koop er al doorheen? Advertentie bestaat niet meer.....
11 jul 2013 8:59
Er zijn wat plannen voor een Cayman meeting in de maak. Hou het eerste weekend van augustus maar even vrij...