Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

SGO in de wondere wereld van...

12 jul 2013 17:16

Hallo Allemaal,

Mijn voornaam is Serge. 'GO' maakt deel uit van mijn initialen en is een leuke brug naar mijn levens motto: 'Go For IT'. Dat wil ik natuurlijk ook dolgraag met een mooie Porsche 911 3.2 Coupé, om precies te zijn een youngtimer vanaf eind '86 tot eind '89. Wie kent hem niet, de variant met de G50 transmissie...

Tot op heden is het er helaas nog niet van gekomen. Deels door wat faalangst en de lat te hoog leggen, deels door een beetje pech. Vorig jaar rond deze tijd had ik dan eindelijk een deal met een Belg die na het de handdruk presteerde om hem voor een paar duizendjes meer aan iemand anders te verkopen. Sindsdien had ik 'het er even mee gehad' qua zoektocht. Vorige week zag ik weer een mooi exemplaar langsrijden en begon het bloed weer te kruipen waar het niet gaan kan...De zoektocht is weer herstart :D

Waarom deze Porsche? Als kind was ik al gefascineerd door het enorm krachtige design van de 911. Maar te zwijgen over de (voor die tijd) baanbrekende logica van techniek: een luchtgekoelde motor, zo maken ze ze vandaag niet meer.

Verder ben ik een klassiek typ dat niet houdt van allerhande bling bling, noch qua extra's op een Porsche noch met het geluid van de 911 (laat het svp 'unplugged' blijven). Ik ben 42 en heb de 80'er en 90'er jaren bewust meegemaakt. De tijd waarin je je karakter begin te vormen. Tot op de dag van heden heeft dit specifieke 911 model met niet meer losgelaten. Zelfs mijn zoontje van 6 is door me aangestoken. Conclusie: IK MOET ER EEN HEBBEN! :D

Ik heb al een oproep geplaatst voor het geval je een mooie exemplaar te koop weet te staan. De eerlijke vinder wordt beloond met een leuke attentie, beloofd.

Ter afsluiting: In het subject van deze voorstelronde heb ik het over "de wondere wereld van... Daarmee bedoel ik op de eerste plaats de thema's die ik op dit forum tot nu toe voorbij heb zien komen. Dat vind ik de leuke kant aan dit forum. Je vindt altijd wel gehoor of een antwoord (zou het ook met mijn zoektocht via dit kanaal?).
Wat ik - volledig los van dit forum - als storend heb ervaren in de wondere wereld van mijn zoektocht, was dat de prijs van de youngtimer door handelaren met foute intenties kunstmatig omhoog wordt gestuwd (zij die het er alleen maar om doen om goedkoop in te kopen en duur te verkopen verpesten het voor de markt en maken het helaas voor steeds meer mensen tot een onbereikbare droom). :cry:

Enfin, genoeg over mezelf! En nu verder op zoek.

Groeten,

Serge
Laatst bijgewerkt door SGO op 12 jul 2013 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: SGO in de wondere wereld van...

12 jul 2013 17:32

Hallo Serge,

Veel succes met je zoektocht!
Je zoekt neem ik aan een 3.2 en niet een SC als je het hebt over de jaren '86-'89 met G50 bak?

Wat zoek je precies? Een coupe, targa of cabriolet? Ben eens iets specifieker.

Kijk eens bij handelaren als Wolbert, Witmer en Odijk of OPC.

Verder natuurlijk de opmerking dat je een goede smaak hebt :thumleft:

Blauwe Blazer

12 jul 2013 17:34

Welkom en veel succes met je zoektocht......en goede keuze want ik heb een '87 3.2 in mijn bezit hebben..... :mrgreen:

Geduld moet je hebben in tijdens mijn 2-3 jaar zoektocht ook het nodige meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 12 jul 2013 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jul 2013 17:37

@Blauwe Blazer, terecht opgemerkt het gaat om een 3.2 coupé (met schuifdakje) tussen eind '86 - eind '89.

12 jul 2013 17:59

Je specifieke eisen zie ik staan onder "gezocht". Had ik eerst moeten lezen! Succes!

12 jul 2013 21:04

Welkom! Leuke zoektocht en neem de tijd dan komt de juiste voor jou vanzelf voorbij
Plaats een reactie