Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Voorstellen: Tom

22 jul 2013 21:30

Ik had al een topic om wat aanschaftips van een Boxster S (987) te vragen. Dank voor de tips, die waren zeker nuttig!
Nog even netjes voorstellen: Tom. 30 jaar. Ik woon in Brabant in de omgeving van Boxtel/Vught. In het dagelijks leven werk ik bij een internetbedrijf waar we toffe en mooie dingen maken :)

Al m'n hele leven ben ik gek van auto's. Mijn eerste auto was een Alfa 147 van de zaak. Prive kocht ik niet veel later een Honda S2000. Geweldige auto waar ik al sinds de introductie gek op ben. Na motorproblemen heeft die plaatsgemaakt voor een BMW 330i (E46). Prachtige en fijne auto, maar ik was toch wel erg verslaafd aan open rijden. Na twee jaar heb ik een BMW Z4 3.0i gekocht. Dezelfde motor, maar dan weer 'dakloos'. Daarin heb ik vijf jaar met veel plezier gereden. Tot het een paar weken terug wat begon te kriebelen... het werd tijd voor wat anders. Dat het een roadster (met achterwielaandrijving en atmosferische motor) moest worden was zeker... en dan is de keus vrij beperkt als je al een S2000 en Z4 hebt gehad. Ik ben toen na een proefrit bij de Porsche Boxster S uitgekomen.

Afgelopen zaterdag een prachtig exemplaar gekocht uit 2007 met slechts 22.000km. Als alles goed gaat morgen ophalen. Toch een soort jongensdroom die uit komt!

Afbeelding

Uiteraard sluit ik nog wel een keer bij een meeting of toertochtje aan :)

Re: Voorstellen: Tom

22 jul 2013 21:40

welkom tom dat je maar veel open km mag :drive:

22 jul 2013 22:00

Mooi exemplaar! Geniet ervan :drive:

22 jul 2013 22:06

Had je andere topic al gezien maar welkom! Een van mijn favoriete auto's is een S2000. Ben ook naar een aantal gaan kijken maar m'n vrouw vond het niets. Een paar jaar later een P en ik moet je zeggen das geen straf maar dat ga jij ook nog wel ervaren!

22 jul 2013 22:22

Mooi exemplaar. Ik heb er ook pas één uit 2007 gekocht, maar wel met 67000 km. Overigens ook geen S.

23 jul 2013 7:49

Welkom Tom en nogmaals gefeliciteerd met de Boxster! Ben benieuwd hoe die gaat ervaren in vergelijking met je eerdere roadsters. En nu genieten :drive:

23 jul 2013 10:19

Welkom Tom! Lijkt mij ook leuk om te lezen hoe je de Boxster ervaart en dan zeker in vergelijking met de vorige roadsters. Vind je zelf de Boxster een betere auto op de meeste vlakken of heeft bijv. de BMW sommige zaken beter voor elkaar?

23 jul 2013 10:49

Zo jammer he, dat open dak...had zo'n mooie wagen kunnen zijn....

geintje, top kar! veel plezier ermee! :salut:

23 jul 2013 11:00

Welkom Tom,

Gefeliciteerd met je mooie Porsche.
Veel mooi km's gewenst het weer op dit moment heb je in iedergeval mee.
Enjoy it!

23 jul 2013 23:02

Dank allen!
Vandaag de Boxster opgehaald en naar huis gereden. Morgen RDW. Volgende week rijden denk ik.
Heerlijke dag dus... samen met een vriend erheen gereden met zijn BMW M135i met 320pk. Autobahn blijft geweldig... hoe zuiderlijker we kwamen hoe mooier en rustiger de wegen.

Afbeelding

Bij de verkoper nog even het papierwerk doorgenomen.

Afbeelding

Vervolgens sleutels overhandigd gekregen en vertrokken.
Eerst even 98 getankt voor 1,62(!):

Afbeelding

En vervolgens de rit terug. Eerste stuk hebben we binnendoor gereden. Fantastische wegen.. bochten, hoogteverschillen, weinig verkeer en geen drempels... prachtig door bossen. Echt genieten! Tweede deel via de autobahn.

Afbeelding

Wat een auto! Sportuitlaat is trouwens echt super :)

RichardP schreef:Welkom Tom! Lijkt mij ook leuk om te lezen hoe je de Boxster ervaart en dan zeker in vergelijking met de vorige roadsters. Vind je zelf de Boxster een betere auto op de meeste vlakken of heeft bijv. de BMW sommige zaken beter voor elkaar?

Daar kan ik nu nog weinig over zeggen behalve wat eerste indrukken.. zal over een maand of twee eens een verslagje maken.

23 jul 2013 23:15

Wat mooi man!

23 jul 2013 23:51

Gefeliciteerd !
Zelf net een 986 S gekocht uit 2001, binnenkort halen !!

Succes met rijden , en het dak mag eraf !!

grtz.

Jeroen

24 jul 2013 2:00

Hoi Tom, mooie auto. Vel plezier ermee..... maar dat moet wel goed komen! :drive:

24 jul 2013 8:10

Wow! Wat een plaatje!
Veel plezier ermee :drive:

24 jul 2013 9:18

mbembe schreef: Een van mijn favoriete auto's is een S2000. Ben ook naar een aantal gaan kijken maar m'n vrouw vond het niets.

Wat heeft zij te maken met JOUW autokeuze? :mrgreen:

On topic: gefeliciteerd! mooie kar :cheers:

24 jul 2013 10:10

Targa Floriaan schreef:Wat heeft zij te maken met JOUW autokeuze? :mrgreen: :

Nou nooit een S2000 gehad maar nu wel een P, ik heb dus wel geleerd :mrgreen:

24 jul 2013 13:22

De S2000 is ook een geweldige auto hoor. Met name de motor is prachtig, een 2.0 liter atmosferische motor die pas bij 9000 toeren in het rood gaat. Vermogensopbouw is mooi lineair en piekt op 240pk. Dat is 120pk per liter, dat zie je alleen bij een GT3 en nog wat supercars. Balans/onderstel is ook prachtig. Hele leuke auto, vooral boven de 6000 toeren qua geluid/beleving.
Ik had helaas problemen met de motor en dat was na een flinke kostenpost reden om em eruit te doen.

24 jul 2013 16:17

Ik heb er ooit eens in mogen rijden en toen was ik verkocht... 9000 toeren echt bizar :cheers:
Idd 120 pk per liter wie doet dat na? Niet in die prijsklasse en al helemaal niet in die tijd

09 aug 2013 21:28

Week verder en ben erg blij met de overstap naar de Boxster S!
Nog wat fototjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

09 aug 2013 22:11

Mooie foto's! :thumleft:

10 aug 2013 9:30

Ziet er goed uit :thumleft:

10 aug 2013 13:06

Mooie plaatjes in het avondzonnetje! Geniet van je wagen!
Plaats een reactie