Vertel hier over jezelf.
11 aug 2013 21:32
Hallo Porsche bezitters,
Het is al weer 2 jaar geleden dat ik me meldde op dit forum met mijn SLK320 en de wens om een Porsche te bezitten. Het is er toen door om allerlei redenen niet van gekomen. De wens is er nog steeds en gaat nu toch worden vervuld!
Ik zoek een 996 of een Cayman.
Mijn budget is ca 25-30K is denk ik onvoldoende om een goed 996 te kopen. Een Cayman vind ik eigenlijk zelfs nog mooier en dus richt ik mee daar op. De vragen aan de Cayman eigenaren: waarom een Cayman en geen 911? Rijdt een Cayman net zo goed? Is een Cayman van 2006 betrouwbaarder dan een 996 van 2002?
Bij Wim Prins in Nunspeet staat een prachtige zwarte, kent iemand deze?
Jos Reinders
Arnhem
11 aug 2013 21:40
Voor 30k heb je een hele mooie 996. Zie hier op het forum. Ook uit de laatste jaren met minder dan 100000km op de teller. 911 of Cayman is een keuze die je zelf moet maken. Kijken en rijden. En dan nog een stukje gevoel, hè. Het is tenslotte een stukje liefhebberij.
Bedenk goed wat je wil, en wat je ermee wil... Veel suc6.
11 aug 2013 21:48
Ik heb afgelopen jaar dezelfde afweging gemaakt
en in beiden uitgebreid
proefgereden.
Ik vond de Cayman echt een serieus gave auto. Alleen ik reed al een Boxster
en dan is de Cayman eigenlijk min of meer hetzelfde. Daarnaast lukte het mij
niet om een "S" te krijgen binnen mijn budget, want die vermogensstap wilde ik wel maken.
Daarnaast ben ik eigenlijk ook al jaren fan van de 996, dus bij mij is het die
geworden. De soepele lijn van de 996 coupe spreekt mij zeer aan!
Succes met afwegen en zoeken!
edit: Ben even op de site wezen kijken van Wim Prins. Ik ken de Cayman daar niet, maar ziet er wel zeer fraai uit! Prijs klinkt ook goed. Tijdens mijn zoektocht kostte zoiets nog 39k !
11 aug 2013 22:26
Jos, zoals sunnyfunny al zegt: denk goed na over wat je met de auto wilt doen en beleven.
Voor beide types zul je hier fans vinden, die allemaal om zeer persoonlijke redenen voor hun model gekozen hebben.
We hebben recent een meeting gehad met 8 Cayman bezitters. Op 1 na allemaal 987 MK1 (2006-2009) en blij met hun auto. Zelf heb ik een MK2 gehad, een S en heb nu een 981. Helemaal top
Voor mij is de 996 nooit een optie geweest: heb het achterbankje niet nodig en was en ben zeer onder de indruk van het rijgedrag (m.n. in bochten) van de Cayman. Just my five cents
11 aug 2013 22:47
Bochtenwerk? Echt een rijdersauto? Cayman
Icoon? Achterbank? 996
12 aug 2013 6:58
Heren,
Dnk voor jullie snelle reactie! Dat zijn allemaal wijze woorden ...
Jullie geven aan de het vooral gaat om het rijgedrag en wat je er mee wilt.
En dat is inderdaad ook zo; looks speelt ook mee maar beiden zijn mooi!
Ik heb nog eens gekeken maar inderdaad zijn er ook mooie 996 te vinden voor onder de 30K.
Ik heb geen 4 zetels nodig, 2 is voldoende.
Tijd voor proefritten!
Hoe zit het met de kosten voor onderhoud; zit daar nog grote verschillen tussen?
Jos
12 aug 2013 10:56
Je zou verwachten dat de 996 duurder is. Dat is denk ik ook wel zo, echter heel beperkt. Diverse onderdelen uit de 911 zitten ook in de boxsters en caymans..... Dus iets meer slagvolume en dus brandstof verbruik dat soort verschillen. Grootste verschil zal verzekering zijn, want die gaat op nieuwwaarde.........
12 aug 2013 11:26
Of op dagwaarde...
12 aug 2013 12:23
Cayman, want ik vind de 996 niet mooi. Echter zegt helemaal niks over het rij gedrag. Blijft toch echt een persoonlijke keuze. Rijden en dan beslissen!
12 aug 2013 13:14
Jos-P schreef: waarom een Cayman en geen 911? Rijdt een Cayman net zo goed? Is een Cayman van 2006 betrouwbaarder dan een 996 van 2002?
mijn persoonlijke mening: ga naar allebei kijken en vooral ook stukje rijden en beslis dan.
Voor de Cayman geldt dat je (ik?) écht de S wil hebben en een sportuitlaat. Ik knapte bij de 996 af op de koplampen, het interieur en (los van de 4s en turbo) de smalle ietwat "iele" look destijds.
Indien je altijd een 911 wilde hebben, koop dan toch de 911. En houd rekening met flauwe/saaie/knullige opmerkingen over 911 vs Cayman/Boxster.
12 aug 2013 17:16
Cayman . Maar keuze is luxe probleem. Succes!
12 aug 2013 20:21
Idd vind ik ook de 996 minder mooi aan de buitenkant, maar ook de binnenkant. Maar das persoonlijk uiteraard..
12 aug 2013 20:29
cayman. altijd.
12 aug 2013 20:38
wolf schreef:cayman. altijd.
Valt me mee dat je niet zegt koop een 964
On topic: Koop een Cayman, unieker en super auto!
12 aug 2013 20:45
964 heb ik nooit veel aangevonden. teveel electromeuk en plastic.
12 aug 2013 20:57
wolf schreef:964 heb ik nooit veel aangevonden. teveel electromeuk en plastic.
Hahaha
12 aug 2013 21:25
Indien je zonder de achterstoeltjes kunt en voldoende budget hebt zou ik altijd voor een Cayman gaan. Stuurt strakker, is exclusiever en mooier en heeft niet het 'rugzakje' van de 996. Tevens hou je aan het eind van de rit ook nog iets over. No brainer IMHO!
12 aug 2013 21:34
Als je over het rugzakje van de 996 lees dan heb ik daar niet zoveel zin in.
Vandaag even naar Wim Prins gereden, de zwarte stond er niet "was uitgeleend" werd vermeld.
De grijze 3.4 S Tiptronic zag er ook zeer goed uit, maar is net weer wat duurder.
Twee vragen kwamen in mijn gedachten toen ik terug reed.
. Weet iemand of een 2006 Cayman meer z' n waarde zal behouden dan een 996 uit 2002?
. De vraagprijs van de grijze is € 31.900,-; hoeveel is er gemiddeld bekeken wel af te pingelen bij zo'n garage?
Jos
12 aug 2013 22:38
Jos-P schreef:Weet iemand of een 2006 Cayman meer z' n waarde zal behouden dan een 996 uit 2002?
Dat weet nog niemand want het is de eerste lichting maar gezien het feit dat het een rijdersauto is, het eerste model is van een nieuw geïntroduceerd type en er relatief weinig van zijn verkocht (veel minder dan van een 996) kan het wel eens een klassieker worden ja......
12 aug 2013 23:00
Een 996 van 2002 zit nu wel ongeveer op zijn bodemprijs, daar gaat niet veel meer af gaan.
Een cayman van 2006 daarentegen zal wel nog afschrijven. Trouwens hopen op een klassieker is niet echt de juiste attitude om een Porsche te kopen en in dat geval laat je die beter 20 jaar staan in een verwarmde garage ipv er mee te gaan rijden.
Om te weten wat je het best kiest, kan je beter (zoals al vaak vermeld
) een proefritje doen. Je kan wel financieel bekijken wat het beste is enzo, maar Porsche koop je meestal met emotie. En bij een proefrit ga je beter weten wat je wilt
.
13 aug 2013 7:59
mbembe schreef:Bochtenwerk? Echt een rijdersauto? Cayman
Icoon? Achterbank? 996
+1
19 aug 2013 22:41
De jacht naar een P gaat concreet beginnen.
De SLK320 gaat de verkoop in (verkoop via Markplaats of Autotrader) en ik ga verschillende proefritten regelen in een Porsche.
Ik wil een van de Caymans van Wim Prins proefrijden en heb
deze gezien. Kent iemand deze?
Hebben jullie enig idee wat er ongeveer af te dingen is als je niets inruilt?
Liefst een C4S maar die zijn moeilijker te vinden of duurder. En in onderhoud ook wel duurder denk ik.
Is een C2 of C4 duidelijk te merken als een beginnende Porscherijder?
Jos
20 aug 2013 0:59
Niet. Tenzij je op het circuit de grenzen op gaat zoeken...
20 aug 2013 2:46
Idd om het verschil te merken tussen C2 en C4 moet je al redelijk sportief rijden.
Natuurlijk wel een voordeel in de sneeuw
20 aug 2013 3:00
Het verschil tussen C2 en C4 merk je wel degelijk - maar om de voordelen uit 1 van de 2 te halen moet je inderdaad wel een gaspedaal-ridder zijn
Jos-P schreef:Liefst een C4S maar die zijn moeilijker te vinden ....
Is een C2 of C4 duidelijk te merken als een beginnende Porscherijder?
Heb je het nog steeds over 'n Cayman
Die vind je volgens mij nergens als 4S
Als je het over een 911 C4S hebt ...
.. zoek je dan een 993, 996, 997 of 991
EDIT 996 zie ik aan de topic-titel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.