Alhoewel ik dit forum al enige jaren regelmatig bezoek was ik er nooit toe gekomen om mijzelf eens voor te stellen. Bij deze dus. Ik woon in de omgeving van Amsterdam, ben 42 jaar oud en uiteraard een Porsche liefhebber.
Zo’n zeven jaar geleden kocht ik mijn eerste Porsche. Een Boxster 2.7 uit 2001. Op zich een fantastische wagen, maar ik bleek uiteindelijk toch te weinig een cabrio-rijder om ten volle van de Boxster te genieten. Bovendien bleef ik bovenmatig geïnteresseerd in de 911.
Na een lange zoektocht heb ik vier jaar geleden een prachtige 993 gevonden. Het is een oorspronkelijk in 1994 in België geleverde auto in de kleur Aventuragrün met een Cashmere beige interieur. Die kleurencombinatie vind ik echt prachtig. De auto was nog helemaal origineel, had een sluitende onderhoudshistorie en was bovendien uitgerust met een aantal leuke opties zoals een vollederen interieur, schuifdak, volledig elektrisch verstelbare voorstoelen inclusief lendesteun en een hifi-pakket.
Ik hecht nogal aan origineel, maar na de aankoop heb ik toch een paar kleine modificaties aangebracht. De gele knippers zijn vervangen door witte. Ik heb een Becker Indianapolis geïnstalleerd en het Porsche motor sound pakket laten monteren. In de afgelopen vier jaar heb ik zo nu en dan wel eens wat meer ingrijpendere modificaties overwogen, maar uiteindelijk kwam ik steeds weer tot de conclusie dat ik de originele look nog steeds het mooiste vind. Dat geldt alleen niet voor het geluid. Tot mijn grote geluk heb ik onlangs een mooi setje tweedehands Europipe dempers op de kop kunnen tikken en sindsdien heb ik de radio niet meer aan gehad. Wat een heerlijk geluid!
Vlak voor de vakantie heb ik de Porsche nog eens goed laten verwennen door een detailer waaraan ik mijn auto wel durfde toe te vertrouwen. Het resultaat mag er zeker zijn en de foto’s daarvan waren voor mij eigenlijk meteen een goede aanleiding om hier eens met mijn 993 te koketteren.
En omdat ik weet dat jullie van plaatjes houden zal ik proberen er meteen wat te plaatsen (als dat lukt...)