Beste Porsche fans,
Mijn naam is Rene en ben nieuw hier op het Porsche forum.
Na bijna tien jaar Subaru Impreza (GTT en WRX STI) gereden te hebben
en deel uitgemaakt te hebben van het bestuur van de Subaru Club Nederland
en Moderator op hun forum, werd het tijd voor iets anders.
Zodoende ging ik op zoek naar een Porsche, in eerste instantie een Boxster.
Echter werd het doel van de speurtocht al snel bijgesteld, een 911 zou toch
helemaal geweldig zijn.
Wenslijstje gemaakt:
Handgeschakeld
Zwart / zwart metalic
Vol leer zwart interieur
"Plof-proof" blok
Max 100K op de teller
Volledige onderhoudshistorie
Evt Xenon
Geen USA/GB import
Geen schuifdak
Na veel speurwerk (en een hoop "net niet auto's") uiteindelijk toch mijn huidige auto gevonden.....
Precies volgens m'n wenslijstje......
Het enige wat ik mis is het gebrul van de 3" open uitlaat van de Subaru.
Hier had ik een regelbare Varex uitlaat onder hangen.
Maar binnenkort is dit "probleem" opgelost.
Er komt een by-pass systeem onder, met elektrisch regelbare kleppen.
Omdat er weinig ruimte is voor de gangbare vlinderkleppen heb ik besloten om
alles zelf te maken, kleppen, flenzen, buizen en natuurlijk de besturing.
Omdat er nogal wat tijd in gaat zitten heb ik twee RVS dempers van een 997 gekocht
zodat ik m'n auto niet hoef te missen tijdens de werkzaamheden.
997 dempers onder een 996... past dat ?.....Nee dat past niet één op één maar een
middagje sleutelen, meten, slijpen, passen en lassen ben ik erin geslaagd de dempers zo te
modificeren zodat ze zonder verdere aanpassingen aan de orginele buizen (en ophanging) van de 996
gemonteerd kunnen worden.
(Mocht er interesse zijn in deze modificatie wil ik er best een "How- To" van maken, dat geldt trouwens ook voor het kleppensysteem)