Na zes jaar Boxster begon het te knagen. Ik zou wel eens naar een 911 willen overstappen. Eigenlijk is het de eerste keer in een stroomversnelling gekomen, toen ik een keer een een 996 targa kon overnemen. De koper was uiteindelijk ook geinterreseerd in de Boxster als auto voor z'n vrouw. Dus hoefde ik alleen een bedrag bij te leggen en konden we ruilen. Helaas, had hij zelf een paar dagen later al een andere auto gekocht. Ik kon de 996 targa nog steeds kopen, maar zou dan eerst mijn Boxster moeten verkopen. Ik had daar geen haast bij (en geen zin in 'gedoe').
Enige tijd geleden werd ik benaderd door PSH, die mogelijk een koper hadden voor mijn auto. Toen kwam het voor de tweede keer in een stroomversnelling, want wat wilde ik nu uiteindelijk? De koop ging uiteindelijk niet door, maar het zaadje was gezaaid, ik was me weer aan het orienteren...alles is daarbij voorbij gekomen, van de nieuwe i3 van BMW (ja serieus), tot een BMW5 van 2 jaar oud (maar ja, we hebben al een goede gezinsauto), een VW UP! (en ff doorsparen, geld anders spenderen..)...of toch een 996? Uiteindelijk kwam ik op een 996 uit (moest toch weer Porsche zijn). Bij het orienteren op een 996 uiteindelijk heel dicht tegen de aanschaf van een 996 4S gezeten, maar net voor m'n neus weg gekaapt....uiteindelijk wilde ik wel het brede navigatiesysteem. Toen kwam ik er achter dat de 997 dit standaard heeft, ook standaard PASM en dat ze inmiddels redelijk goedkoop te krijgen zijn t.o.v. de betere 996. Daarna starte de zoektocht naar een 997..!
Uiteindelijk bij deze 997 4S bij Cabrioland uitgekomen...de auto is zeer compleet en sprong er redelijk voordelig uit met:
- schakelwegverkorting
- uit/aan schakelbare sportuitlaat
- volleder
- open dak
Maar het mooiste: met X51 optie
Dat laatste had van mij niet perse gehoeven (ik was er niet naar op zoek, sterker; wil ik dat wel?), maar nu ik de auto heb, vindt ik het prima!
En
dit is 'm geworden
Mijn derde Porsche, allen gekocht bij Cabrioland. Allemaal weer prima geregeld, dus helemaal goed! Nu lekker rijden...
Rob