Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Chivamonkey

03 dec 2013 17:12

Even mezelf voorstellen
Ben chivamonkey in echte leven Manon Vanschoenwinkel in tegenstelling tot mijn voornaam van het mannelijk geslacht.
Al heel lang bezig met oldtimer motorfietsen en sportvisboten
Nu al een tijdje op zoek nr een Porsche eerst aan het kijken nr een 996 maar door de motorproblemen via 997 bij een 964 terecht gekomen waar ik nu op zoek nr ben.
Kan er iemand van jullie mij tips geven over waar ik moet op letten bij aankoop en of ik liver opteer voor een c2of c4
De bedoeling is de wagen te rijden in de zomermaanden april september en 5dkm per jaar, geen cabrio daar heb ik al een mx5 1990 een der eerste in België voor
Zou ik opteren voor automaat of handgeschakeld en airco en schuifdak
Alvast bedankt
Mvg
Chivamonkey

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 17:20

Welkom Chiva....
Ik ben geen kenner van de 964. Die komen nog wel aan bod :roll:

Ik rij een tip. Voor 90% love it! maar haat m voor de overig 10%. En dat is op bochtige berg weggetjes.

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 17:45

Chivamonkey schreef: in tegenstelling tot mijn voornaam van het mannelijk geslacht.


Goed dat je het aangeeft, anders had je zeker tig keer het verzoek gehad om een foto te plaatsen :mrgreen:

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 18:58

Welkom!

Of je een tip of een handbak wil, zal je zelf moeten bepalen door ermee te rijden. Dat zelfde geldt voor c2 of c4... In het algemeen zal men je hier vertellen dat je een c2 handgeschakeld moet nemen.

Ook de 964 is niet geheel zonder (motor)problemen. Door het niet gebruiken van koppakkingen willen ze nog wel eens lekken. Ook is de dual mass koppeling een punt van aandacht evenals de dubbele ontsteking bij de verdelers. De kachelaansturing gaat ook vaak stuk. Verder willen ze nog wel eens roest hebben, vooral bij het voorruit.

Geluk met de zoektocht!

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 20:41

Welkom en veel plezier bij de zoektocht. Goede 964's worden schaars maar zijn niet onvindbaar. Waaronder een aantal mooie hier op 't forum in het "te koop" forum.

Tip: rij er een paar met automaat en met handbak, toch een zeer groot verschil in beleving.

Genoeg kennis en ervaring hier!

Gr,
Guido

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 20:52

c2 of c4 om te touren? maakt niet uit, zijn beide leuk om te touren. Aan een C4 kan iets meer kapot, maar een goede C4 is in de regel makkelijker te vinden. Tip en schakel moet je zelf weten, maar als je een MX5 hebt, zou ik een schakelbak nemen (MX5 schakelt het allerleukste van alle leuke funauto's). Oja, welkom.

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 22:33

Wilkommen :popcorn:

Mijn advies: c2 schakel in zwart zwart... :thumleft:

Ps: zorg er maar voor dat je spaarvarken net zo goed gevuld is als het bedrag waar je zo'n 964 lufty voor koopt... :flush:
Je loopt er leeeeggg op (op termijn dan.... :roll:
Su6

Gr. Peter

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 22:41

Welkom Man-On :ba:


Driver schreef:Mijn advies: c2 schakel in zwart zwart... :thumleft:



Als je nu donker-blauw donker-blauw had geschreven .... :wink:

Het beste is rijden en ervaren. Een C2 doet het net zo goed als een C4, al zal de laatste mss wat goedkoper zijn in aanschaf, dan weer wat duurder in onderhoud ...

Een goede 964 hoeft niet duur te zijn in onderhoud - en zal zeker de aanschafprijs niet inhalen - of je moet het over een termijn van meer dan 10 jaar hebben - of er meer dan 30K Km's per jaar mee rijden :popcorn:

Re: Chivamonkey

03 dec 2013 23:07

Mmmm.....

Aanschaf zeg eens plus min 27k. 150tkm gelopen. Kans op lekkages 75% ? Gezien leeftijd etc.

Vroeg of laat prof. revisie aan blok en bak min. 15k plus roest aan raampje, electra gedoe etc.

964 kost je meer geld dan alleen de aanschaf. Kopen is 1, blijven rijden is 2.... :drive:

Maarrr... Ik wil je niet bang maken, want de roi blijft :thumleft:

Gr. Peter

Re: Chivamonkey

04 dec 2013 11:45

Wat betreft dat C2/C4: je hoeft heus niet van het vrouwelijk geslacht te zijn of op mannen te vallen om een C4 te waarderen.....................maar het helpt wel :mrgreen:





Verschil C2/C4 ga je bij gemiddeld gebruik weinig van merken. Ik zou gewoon een goed exemplaar zoeken dat verder geheel naar je smaak is.
Bij mij was dat toevallig een C2, maar ik had een C4 echt niet laten staan.

Welkom trouwens :thumleft:

Re: Chivamonkey

04 dec 2013 12:35

Hallo Manon,

zoals ik het lees zou je best het nodige zelf kunnen doen.
Dan valt het reuze mee om een 964 te onderhouden.
Tussen de 20.000 en 25.000 is best een leuke 964 te vinden.

Re: Chivamonkey

06 dec 2013 12:54

MickRS schreef:Ook de 964 is niet geheel zonder (motor)problemen. Door het niet gebruiken van koppakkingen willen ze nog wel eens lekken. Ook is de dual mass koppeling een punt van aandacht evenals de dubbele ontsteking bij de verdelers. De kachelaansturing gaat ook vaak stuk. Verder willen ze nog wel eens roest hebben, vooral bij het voorruit.


Laat je niet afschrikken, bij de meeste nog rijdende 964's zijn deze issues al jaaaaren geleden aangepakt. Veel succes met je zoektocht! :drive:

Re: Chivamonkey

08 dec 2013 12:24

Gaat niet om het afschrikken. De TS vraagt waar ie op moet letten bij de aanschaf van een 964. En de aanschaf is het enige moment dat de roze bril even af moet. Dit zijn oa de isseus bij de 964. En toen ik vijf jaar geleden ook keek naar de 964 kwam ik er veel tegen waarbij dat helemaal nog niet was aangepakt... Daar kun je dus niet zomaar vanuit gaan!
Plaats een reactie