Ik zal me even voorstellen ik ben patrick en restaureer klassieke mercedesen op mijn werk. Ik doe dit na school en in het weekend. Nu is het eindelijk zover dat ik genoeg geld heb om zelf een auto te restaureren. Ik ben altijd al liefhebber geweest van porsche en via via heb ik een porsche 911T kunnen vinden uit 1972 met olie tankklepje. Ik ga volgende week zaterdag de porsche ophalen. De man die de porsche te koop heeft zegt dat er een originele motor in zit. Hoe controleer je de matching numbers bij een porsche?
wauw, goed bezig Nummers kun je overigens ook controleren via oa het boek van Peter Morgan. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om een geboorte certificaat te hebben. Vergeet niet om een apart topic te openen voor je project
Als je het nummer van de motor weet, kun je dat nummer en je chassisnummer ook bij Porsche controleren. Je krijgt geen nummers door, maar wel een bevestiging of de nummers matching zijn. Via de zoekfunctie op het forum vind je de naam en het emailadres dat je nodig hebt.
Gewoon een mailtje sturen met je verzoek. Wel de bijde nummers meesturen en binnen een paar dagen krijg je andwoord .... Gratis en voor niets Marc.Noack@porsche.de Goede keus die je hebt gemaakt !!! Weer een oldtimer gered
Ik heb de nummers gekregen, ik zal morgen even een mail sturen.
Als ik de prsche heb zal ik een appart topic aanmaken. Het zal wel even duren voordat die klaar is, maar eerst maar is de porsche aan de praat krijgen voordat ik hem uit mekaar trek.