Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw lid op zoek naar een Porsche (Boxter S / 997 4S)

25 feb 2014 13:26

In mijn zoektocht naar een nieuwe Porsche, hoop ik enig advies te kunnen krijgen van de "experts" :D.

Momenteel rijd ik een BMW 530D, waarover ik privé bijtelling betaal. Het idee is om deze auto uit de bijtelling te halen en KM's te gaan noteren. Daardoor ontstaat direct de noodzaak om privé een auto te hebben, voor de "leuke kilometers". :drive:

Eerst de randvoorwaarden:
- Cabrio
- Fun
- Gaaf geluid
- Veel vermogen
- Budget: ca 55k
- Zo min mogelijk kosten en afschrijving ;)

Met deze randvoorwaarden in het achterhoofd, lijken er 2 opties te zijn:
- Porsche Boxter S PDK uit 2012 met ca 15.000 km op de teller
- Porsche 911 Carrera 4S Cabrio 997 uit 2007 met ca 65.000 km op de teller

Qua looks vind ik de Boxter er mooier uit zien, puur omdat hij nieuwer is (leds, interieur, etc). Echter heeft de Boxter wel een bepaalde naam opgebouwd waar veel mensen je maar al te graag aan helpen herinneren.... In beide moet ik nog een proefrit gaan maken.

Graag hierin jullie advies.

Re: Nieuw lid op zoek naar een Porsche (Boxter S / 997 4S)

25 feb 2014 14:18

Voor de meeste fun voor value zou ik gaan voor de Boxster S. Ik ben daarin uiteraard bevooroordeeld. Lichtere auto, ideale gewichtsverdeling en een geweldige auto voor trackdays. Je rijdt veel 911 s zoek.
Sportuitlaat erbij en alles is compleet voor een geweldige beleving. Kijk ook eens in Duitsland naar de Black Edition met lage km s.
Daarbij ook ideaal als vakantieauto naar de Alpen.

25 feb 2014 14:47

met betrekking tot de bijtelling: wanneer je in de 530 blijft doorrijden zal de bijtelling het hele jaar door blijven lopen. Je kunt niet halverwege het jaar kilometerregistratie gaan bijhouden of een blackbox installeren. Ik meen zelfs dat bij wijziging naar een andere auto dit ook niet mogelijk is.

Mijn advies: laat je hierover goed informeren.

25 feb 2014 15:03

Zo min mogelijk kosten en afschrijving.... :lol: :lol: :lol:

26 feb 2014 21:17

Welkom. Als je zo weinig mogelijk afschrijving wilt, dan is de aanschaf van een recent bouwjaar geen goede keuze. Mijn Boxster S staat vanaf het weekend te koop. Ik heb de Boxster begin 2010 gekocht, en je wilt niet weten wat mijn afschrijving is geweest...

28 feb 2014 14:20

Gertboxster schreef:Voor de meeste fun voor value zou ik gaan voor de Boxster S. Ik ben daarin uiteraard bevooroordeeld. Lichtere auto, ideale gewichtsverdeling en een geweldige auto voor trackdays. Je rijdt veel 911 s zoek.
Sportuitlaat erbij en alles is compleet voor een geweldige beleving. Kijk ook eens in Duitsland naar de Black Edition met lage km s.
Daarbij ook ideaal als vakantieauto naar de Alpen.

absoluut waar. maar als je niet teveel afschrijving wilt, dan is het verhaal van Boxster S 550 Spyder van toepassing :wink:

05 maart 2014 20:31

Hallo DMN, ik weet niet of je mijn Boxster al gevonden hebt op het forum, maar hierbij de link http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=40893

05 maart 2014 20:47

DMN schreef:Momenteel rijd ik een BMW 530D

Uiteraard een wereld van verschil, maar ook qua ruimte. Ik weet niet of je ook kinderen hebt, of huisdieren. Maar dat gaat moeilijk worden in een BoxSter. Een 997 kun je al weer makkelijker iemand in meenemen. En qua afschrijving zou ik zeker niet voor een Boxster kiezen (mocht dit een belangrijk criterium zijn). succes :thumleft:

05 maart 2014 20:53

Master Ken schreef:
DMN schreef:Momenteel rijd ik een BMW 530D

En qua afschrijving zou ik zeker niet voor een Boxster kiezen
wel voor een 997?? Hangt natuurlijk sterk van je referentiekader af maar voor Porsches schrijven beiden harder af dan dat ze accelereren.

05 maart 2014 21:16

Helemaal mee eens. Alle auto's (ook Porsches) kennen een hoge afschrijving, tenzij je een early 911 (RS) koopt. Maar dan loop je weer leeg op onderhoud...

05 maart 2014 21:19

Waarschijnlijk een opvlieging en terug gefloten door zijn vrouw. Sinds het bericht niet meer aanwezig geweest :scratch:

05 maart 2014 21:27

De Boxter S is een niet bestaand model :mrgreen:
De Boxster S daarentegen... haha

Wil je een cabrio met power en weinig afschrijving zul je naar de 993 of 964 moeten;

Zoiets bijvoorbeeld;

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=241762132

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=241574511

05 maart 2014 21:31

en weer een voorbijganger :salut:
Plaats een reactie