Wat betreft de porsche ga ik afhaken. De schoonheid en looks zijn ontzettend verleidelijk. Voor mij de mooiste.
Kosten en mogelijke kosten zijn voor mij niet aanvaardbaar.
Heb een x5 gehad , perfect onderhouden enz. En toch een hoop ergernissen gehad , bv een kettingspanner. Onderdeel kost niets maar operatie kostte 3.500 euro. Geen punt als je dagelijks op de weg zit , in mijn geval wordt het een te dure hobby.
Waar ik ook wat op tegen heb zijn merkwagens waar zo het lijkt het bijna normaal is dat je problemen kunt verwachten. Bij de X5 was dat bv de automaat. De kans is ongeveer 100% dat je deze bij ca 100.000 km moet reviseren.
Bij de mini cooper S moet je geen model hebben voor 2010. Kans is groot dat je een hoop kosten moet maken.
Bij de 996 is het de plofmotor. Bizar voor zo'n dure auto. Tuurlijk kun je geluk hebben , gezien mijn auto ervaringen ga ik daar niet op gokken
Ook niet met een nwe motor.
Ben er wel achter dat ik ondanks de geringe kilometers een fun factor zoek.
De nieuwe keuze wordt ;
- Grotere turbo plaatsen op twinair , kosten 1.500 voor de zaak en 120 pk / 172 nm
- Fiat verkopen voor een leuke prijs en met een paar K bijleggen opteren voor een fiat 500 abarth of een cooper zonder S. Tenzij er een zeer scherp geprijsde S
v.a. 2010 voorbij komt.
Heb op je site de abarth zien staan , iets teveel km en geen climate control. Onbegrijpelijk dat een koper dart er uit laat voor die paar honderd euro. Wel nette prijs overigens.