L.s.,
Al vanaf jongs af aan ben ik autogek, en dan met name porsche gek.
Ongeveer 3 jaar geleden (toen ik net 21 was) heb ik mijn droom waar kunnen maken: ik heb mijn eerste porsche gekocht. Het is een 911 SC Targa uit 1983.
Ik ben naar een handelaar in de buurt gegaan en daar kwam net een auto 'binnen' die via de verzekering was opgekocht vanuit België. De auto had een ongeluk gehad en had flinke blikschade aan de linkerachterscherm (o.a. poot was gebroken). Ondanks deze schade vond ik de auto zó mooi, dat ik deze meteen blind gekocht heb. Achteraf misschien niet helemaal handig, jong en onbezonnen zullen we maar zeggen.
Vervolgens heb ik de auto samen met een professionele schadereparateur opgeknapt. De auto is gericht, er is een nieuw scherm op gezet, er zijn veel roestplekken verwijderd en er zit een nieuw linkerachterscherm. Ten slotte is de auto opnieuw gespoten. De motor liep gelukkig vanaf het begin af aan al als een zonnetje. Inmiddels is de auto zo goed als klaar. Ik kan niet wachten om mijn eerste kilometers te maken!
Onlangs heb ik de papieren bekeken die ik bij de aankoop kreeg. Het betreft het originele porsche serviceboekje (overigens que servicebeurten helemaal leeg), een certificaat van goedkeuring voor de eerste toelating tot de openbare weg in België, en een soort APK van moment van aankoop door mij (rond begin 2011). Op dit keuringsrapport worden alle onderdelen van de auto genoemd en goedgekeurd. Daarnaast heb ik een certifcaat dat de auto iets meer dan 132.000 km gelopen heeft. Dat is niet veel voor 30 jaar, zou ik zeggen. Ten slotte heb ik ook veel boekjes van de Kenwood radio.
Weet iemand toevallig of ik zo voldoende papieren heb om de auto ooit te verkopen? Of heb ik nog iets anders nodig om iets aan te kunnen tonen? En wat zou de auto dan waard zijn, ervan uitgaan dat deze in goede staat is op moment van verkoop?
Graag hoor ik jullie reacties. Als iemand geïnteresseerd is in foto's, dan post ik deze graag.
Mvg,
Remi
Laatst bijgewerkt door
Remi24 op 04 apr 2014 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.