Na al een tijd meegelezen te hebben zonder in het bezit te zijn van een Porsche, nu dan eindelijk in het bezit van een Porsche, dus dan hoort er ook een voorstelrondje bij.
Al vanaf kinds aan autoliefhebber, en al diverse boxers in bezit gehad. Helaas waren het destijds geen Porsches maar Subaru's waar ik ook enorm veel plezier van heb gehad. Een aantal maanden geleden begon het Porsche virus toe te staan, in eerste instantie bij een mooie 944 gaan kijken. Maar zoals vele 944 die niet opgeknapt zijn was er helaas voor mij teveel werk aan. Toen ontstond het idee om een Boxster te kopen maar ivm 2 kinderen en mijn vrouw was dat geen goed idee want dan moeten de kinderen altijd thuis blijven. Wel zo rustig in de auto
Dus toen rustig aan op zoek naar een 996, na diverse auto's gezien te hebben was het voor mij helemaal duidelijk, er gaat er een komen, wat een prachtige auto !
In het begin ging de voorkeur uit naar een Carrera 2 of 4, maar tussen de advertenties door kwam ook regelmatig een 996 Carrera 4S voorbij, tsja daar ging het bloed toch net iets harder van stromen door de grotere remmenset en de iets bredere achterkant. In eerste instantie alleen in Duitsland gekeken naar de advertenties. Uiteraard wilde ik eerst ook eens rijden met een auto dus ben ik gaan kijken naar een 4S in Nederland, bij de 1e waar ik ging kijken was ik meteen verkocht. Het vollederen interieur (ook middenconsole, speakerrooster, sleutelcontact etc. alles was leer) en de lakkleur Midnight Blue was voor mij de perfecte combinatie. Na een proefrit gemaakt te hebben twee weken later de knoop doorgehakt en nu sinds een week de trots eigenaar van een 996 Carrera 4S Tiptronic uit 2003 in de kleur Midnight Blue.
Eigenlijk ging de voorkeur uit naar een schakel, maar de tiptronic verraste mij enorm. Schakelt snel en het handmatig ingrijpen met de knoppen op het stuur maakt het voor mij een fijne auto om in te rijden. Circuit km's zal ik niet veel meer maken (die hebben we op de Nordschleife genoeg gemaakt met de Subaru's van 2000 t/m 2007), het zullen voornamelijk de zondag-goedweer-geniet ritten gaan worden
Foto's volgen zsm.
Owh ja voor wat het voorstellen van mezelf betreft, ben net 40 geworden en woon met mijn gezin in Brabant