Laat ik me ook maar eens voorstellen. Ik kijk al een tijdje rond op het forum, maar had tot nu toe geen Porsche en dus ook nog weinig te melden
Ik ben uiteraard Nederlander, maar woon sinds 2000 in Zweden (even ten oosten van Gothenburg). Mijn hobby auto is al sinds 1996 een 65er Ford Mustang maar het kriebelt al een tijd om er na 18 jaar weer eens een mooie auto bij te kopen. Verschillende Mustang fastbacks overwogen maar ook een 911 is al jaren een favoriet. Dat werd nog eens aangewakkerd toen mijn neef overwoog zijn 84er Carrera 3.2 te verkopen. Hij besloot hem uiteindelijk toch maar te houden (ik geef hem groot gelijk) en ik heb sindsdien de advertenties in de gaten gehouden om te kijken of er iets geschikts bij zat. Hoewel ik graag sleutel zocht ik eentje waar weinig werk aan zat, want onvoltooide projecten heb ik inmiddels genoeg (inclusief de Mustang). Uiteraard moest de prijs redelijk zijn, maar voor zulke auto’s bleken meer liefhebbers te zijn..... Nette auto's voor een redelijke prijs zijn vaak binnen een paar dagen weg (vooral het afgelopen jaar).
Maar inmiddels heb ik er een: een 911 SC uit 1979. De auto is in uitstekende staat en de prijs (omgerekend zo'n 20.000 Euro) was redelijk te noemen. In Zweden tenminste, en ik geloof in Nederland en de rest van Europa ook wel.
De verkoper was een net gepensioneerde man die de auto een paar jaar geleden gerestaureerd heeft. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe dat is gebeurd, maar het geheel gaf een goede indruk: de man zelf, zijn garage, zijn Porsche 993, de Honda CB750 die hij had gerestaureerd, enz en vooral alle foto’s die hij van de restauratie gemaakt had.
Op de kleur (Maritime blau, was origineel en licht metalic blauw) en de Cup velgen na is de auto helemaal origineel. Helaas zal ik hem wel een tandje hoger moeten zetten, want we wonen aan een grindweg met de nodige hobbels en ik heb al een paar keer de grond geraakt. Ik ben de gelukkige eigenaar van een hefbrug (4 koloms) maar zal eerst een paar oprijplaten moeten fabriceren, want zo krijg ik hem er niet op.
Nu nog op zoek naar een setje Fuchsen…..
Zo, dat was een heel verhaal
Groeten,
Arjan Helmantel
Laatst bijgewerkt door
Helmantel op 25 jun 2014 6:52, in totaal 2 keer bewerkt.