13 aug 2014 22:15
13 aug 2014 22:24
13 aug 2014 22:34
13 aug 2014 22:41
13 aug 2014 22:49
14 aug 2014 0:00
14 aug 2014 0:08
14 aug 2014 11:00
14 aug 2014 11:28
14 aug 2014 11:41
Serpentine schreef:Begrijp de opmerkingen over het "gedeeld" gebruik, maar zorgen of adviezen hierover zijn niet nodig. Heeft niemand hier een derde auto binnen een gezin? De praktische bezwaren in dit geval zijn nauwelijks groter en de voordelen legio (bijv. 1 garageplaats).
On-topic: de RS kloon ziet er leuk uit, maar originaliteit vind ik toch ook wel belangrijk.
14 aug 2014 11:52
14 aug 2014 11:57
Serpentine schreef:Omdat onze 911 ervaring nihil is, ligt het voor de hand om te gaan proefrijden met de verschillende modellen. Ik denk dat we er dan snel achter zijn of we bijv. de 3.2 te ouderwets vinden en of die ‘waterkoker’ wel voldoende beleving biedt. Helaas lijken veel verkopers niet erg happig op het faciliteren van tamelijk vrijblijvende proefritten. Begrijpelijk, maar hoe kunnen we er nu achter komen wat we willen zonder dat we bij wijze van spreken een koopcontract moeten tekenen voordat we een meter hebben gereden? Ik voel er niet voor om dit bij particulieren te doen als er geen serieuze koopintentie is of om een zwetsverhaal op te hangen waarom ik de auto toch niet wil. Zoals ik een eerlijke verkoper verwacht, wil ik zelf ook een eerlijke koper zijn. Wat is jullie ervaring hiermee en wat is een goede aanpak?
14 aug 2014 11:59
Patrick schreef:Samen een 911 kopen ?
Ik zou dan liever voor een Boxster per persoon gaan.
14 aug 2014 16:05
horn schreef:Welkom. Goed verhaal, prima doordacht. Eén ding: running costs van een C4 zijn niet hoger dan die van een C2. Mbt kosten zijn andere zaken veel ingrijpender (staat van onderhoud, motorisch, bak etc). Verder heb ik hier altijd begrepen dat turbo rijden ook turbo betalen is en dat normaal onderhoud van een turbo dan ook beduidend hoger ligt dan een 'gewone' motor.
Geniet van je zoektocht.
meer schreef:Ik heb zelf ook dit probleem gehad. En vondt het ook erg lastig om te bepalen welke P nu het beste bij je past. Ik wilde altijd graag een 3.2 vanwege de "looks" maar had geen idee hoe het reed. Ik hab de mijne gekocht toen mijn broer een 3.2 had en ik daar een aantal malen in gereden had, dus ik snap je probleem... Daarom als je echt serieus interesse in een 3.2 hebt, ben je welkom om een keer te rijden, daar is hij tenslotte voor gemaakt!
Misschien handig om een topic te maken voor serieuze kopers, of in eerste instantie Porsche eigenaren die overwegen om over te stappen naar een ander model, om de mogelijkheid te bieden in een andere P te rijden. Ook misschien voor mensen die bepaalde modificaties aan hun auto willen toepassen en willen weten wat de verschillen zijn t.o.v. hun huidige auto.
Succes met de zoektocht!
Johannvb schreef:Patrick schreef:Samen een 911 kopen ?
Ik zou dan liever voor een Boxster per persoon gaan.
Eens me Patrick...je kunt twee 996'jes kopen voor 35K en zeker twee Boxsters of 968's
14 aug 2014 17:53
14 aug 2014 17:56
14 aug 2014 18:27
14 aug 2014 21:29
caelin schreef:welkom!
als ik je verhaal lees dan lijkt me een 996 een goede keuze, s of 4s maakt niet zoveel uit. Je houdt met een S waarschijnlijk nog genoeg van je budget over om de eventuele plof op te vangen dus dan hoeft dat ook geen zorg te zijn. running costs van een 996 zijn ook lager (hoogstwaarschijnlijk) dan van een 964 en zéker lager dan van een turbo.
Afschrijving lijkt me ook nihil want ze zitten al "rock bottom" lijkt me.
14 aug 2014 21:57
14 aug 2014 22:03
bully schreef:KLIKHIEROP
14 aug 2014 22:18
14 aug 2014 22:23
14 aug 2014 22:27
Bertjan schreef:Herkenbaar! Zit in precies hetzelfde proces! Succes!
14 aug 2014 22:34