Plofblok is misschien ook het verkeerde woord. ims failure. en nog een paar kleine bugs
ook heeft de gen 1 een ander olie systeem en is inderdaad mindergeschikt voor de echt sportieve rijder.
(ik wil je niet bang maken maar wel goed informeren) zeker als je een wat exotischere auto koopt lees je heel goed in, een ferrari is ook geen pretje in onderhoud

porsche heeft de naam betrouwbaar te zijn, dat is ook wel zo vergeleken met andere exotische merken. Maar ze blijven ook vooral draaien door goed onderhoud en preventief dingen vervangen en dat kan soms wat kosten. het is geen toyota

Het olie systeem bij de gen 1 is up te graden in america doen ze veel meer aan caymans dan hier kijk maar op planet 9 en rennlist *op die forums kan je veel leren.
De gen 2 heeft een beter olie systeem die heeft namelijk al een soort dry sump.
en is dus wel geschikt voor trackday gebruik zolang je er geen full slicks onder gooit.
maar ook hier hebben ze in de usa met de cayman series ( waar ze met slicks rijden) geen echte problemen gehad met die gen2 blokken.
Ik houd zelf echt wel van een trackday en de motor regelmatig volledig te gebruiken waar kan. ook belangrijk is altijd goed warm en koud rijden.
opzich ben ik een auto vertroetelaar, maar op het circuit rijdt ik er wel 100% mee. daar is zo'n auto voor vindt ik dan

Ook maakt het benzine verbruik niet zo heel erg veel uit tussen de 2.7 en 3.4 dus ik zou lekker een 3.4 nemen 295 pk kan hij echt wel gebruiken!
ik denk dat je achteraf spijt krijgt als je een 2.7 neemt. Maar dat hangt dus ook echt af van wat jij er mee wilt, en wat je er van verwacht.
(de auto kan de pk's makkelijk hebben)
dus kijk ook goed waar je hem voor wilt gebruiken!