Beste Porsche liefhebbers,
Ik zal mij even introduceren, dat wordt op prijs gesteld hier.
Mijn naam is Walter, 34 jaar, ondernemer en woon in de buurt van Almelo en heb een aantal weken geleden mijn eerste Porsche gekocht. Het is een 3.0 SC van 1981 (204pk) , geboren in Duitsland, opgegroeid in Italië en ergens rond 2000 naar NL gekomen. De motor is deels gereviseerd en loopt zover ik kan beoordelen erg goed. Carressorie is kogelhard, alleen wel verwaarloosd. Moet een keer gespoten worden. De Porsche is groen (metallic) van kleur, lijkt op Britisch Racing Green, wel een mooie kleur.
Deze winter ga ik het zwaar verwaarloosde (groene!) interieur vervangen door een compleet zwart interieur uit een 3.2. Dit interieur heb ik reeds op de kop getikt. De auto staat netjes binnen in een verwarmde garage en heb meteen ook maar een nieuwe poetsbrug aangeschaft... das wel zo handig. Vroeger veel op de straat onder VW golfjes liggen sleutelen.....
Meteen maar eens jullie mening over het mogelijk laten spuiten van de auto, de kleur groen is echt wel een mooie kleur, maar als je toch aan het spuiten gaat dan is het ook wel verleidelijk de Porsche een nieuw jasje te geven, anderzijds, dezelfde kleur scheelt wel een pak werk.... Ben erg gecharmeerd van een mooie Gulf Look of iets dergelijks...
Wat betreft de motor; wellicht kunnen we nog wat PK's winnen ergens, iets meer lawaai mag ook wel, zit nu een RVS met dubbele uitgang onder... dan ook maar eens kijken naar iets van Spaghetti in combinatie met (SSI) of iets dergelijks.... O ja die kachelpaotten bij de uitlaat zijn wel erg ver heen... deze moeten ook vervangen worden... tips hierover hoor ik graag.
Het kan alle kanten nog op... ik ben zelf best handig om veel zelf te doen. Echter ben ik erg ONhandig met computers, dus ik zal eens kijken of ik wat foto's kan uploaden...maar pin mij er niet op vast.
Alle tips, suggesties, Do's en Dont's zijn welkom!
Grt Walter