Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Paul van't land

06 okt 2014 13:10

Ik zal mij even voorstellen,
Paul van't land
Eigenaar autopoetsbedrijf sinds 1992
Mijn Porsche verleden, 911 cabriolet turbolook 1986 , spijt dat ik die niet heb gehouden!! Later een 911 Sc bouwjaar 1978, ook inmiddels verkocht!
Met name gaat mijn passie uit naar Bmw en Porsche. Maar door mijn werk zie ik ook andere leuke dingen voorbij komen!

Re: Autopoetsen

06 okt 2014 13:16

welkom Paul en uiteraard mag je best foto's plaatsen van je P's uit het verleden. Waarschijnlijk heb je de verschillende poets topics al gevonden :thumleft:

06 okt 2014 14:31

Dank je, ik ben een groentje wat betreft topics en forums etc.. Ik ga mij best doen een aanvulling te zijn voor het forum!
Foto's volgen

06 okt 2014 17:28

Welkom Paul,

Dacht dat het detailen heette in plaats van poetsen :mrgreen:

06 okt 2014 19:09

Welkom Paul.

@Marcel1967;

Er zijn poetsers en detailers. :wink:

Een poetser krijgt zo richting de 4 uur van zijn baas om de wagen in zijn geheel beet te pakken.
Daarbij worden dan over het algemeen producten met fillers gebruikt om de krassen te verhullen.

Een detailer is al gauw minimaal twee dagen met een wagen bezig.
Daarbij worden dan alle krassen weggepolijst.

Ik detail zelf, maar heb ook respect voor een poetser.
We hebben tenslotte beiden het doel voor ogen om een blinkende wagen af te leveren.

Sommige detailers noemen zichzelf trouwens wel eens een poetser, omdat anders iemand niet begrijpt waar het om gaat.

06 okt 2014 20:48

Bedankt voor de uitleg Frans, zo leer ik elke dag weer iets :res:

09 okt 2014 14:50

Toen ik begon met autopoetsen bestond het woord"auto-detailing" nog niet!!!!
Vandaar het woord autopoetsbedrijf.
Het wordt ook voor mij hoog tijd om mee te gaan in alle nieuwe termen, aangezien ik een zeer uitgebreid pakket verzorg van wassen tot poetsen, interieur, en detailing!!!

Kijk eens op Facebook automorfose carcleaning of wordt vrienden!

Er staan meerder detail voorbeelden.

09 okt 2014 14:55

Bedankt Frans voor je uitleg!

09 okt 2014 15:02

ik zie graag foto's voorbij komen van de auto's die je gedaan hebt met uitleg van werkwijze,materiaal etc :thumleft:

09 okt 2014 15:06

Frans D schreef:Een detailer is al gauw minimaal twee dagen met een wagen bezig.

Dat lijkt me iets te algemeen gesteld. Neem aan dat dit afhankelijk is van de staat van de lak van de betreffende wagen en de keuze van de exacte behandeling. Weet dat "men" (detailer ook bekend op dit forum) met mijn auto bijna een dag bezig is geweest met een top resultaat.

09 okt 2014 15:11

Tijdsduur is afhankelijk van veel factoren. sommige waxen moeten namelijk kuren/inwerken. Of soms meerdere lagen/waxen etc. Erg afhankelijk van je wensenpakket.

Re: Paul van't land

09 okt 2014 17:19

Automorfose schreef:...Mijn Porsche verleden, 911 cabriolet turbolook 1986 , spijt dat ik die niet heb gehouden!!

't is een poosje geleden, maar die kan ik me nog wel herinneren 8)

09 okt 2014 21:03

Welkom ouwe poetsert :mrgreen:

09 okt 2014 22:24

maar, de vraag is dan:

bakt 'ie je 'n poets...of poetst ie je bak?

(weet niet waar ik dat nu plots vandaan haal overigens)

10 okt 2014 13:33

Volgens mij houdt detailing in,dat je op details let!
Dus bv krassen of sinaasappel structuur.

Als iemand 1 krasje uit een portier laat schuren/ polijsten is dat dus ook al detailing. Misschien 40 minuten werk!
Als je een hele auto moet detailen kost dat vanzelfsprekend meer tijd! Maar iemand die twee en een halve dag over een auto doet, moet minder koffie drinken en harder doorpoetsen!!!
Plaats een reactie