Goedenavond allemaal.
Nu iets meer dan 2 weken geleden heb ik voor mijzelf de knoop doorgehakt dat de zoektocht naar mijn 911 moest worden gestart. Ik ben al zolang ik weet Porsche fan maar heb de afgelopen 2 jaar een zijspoor betreden in de vorm van een Opel Speedster, een auto die enorm veel rijplezier biedt voor een bescheiden aanschafprijs. Vorig jaar hebben we in die auto een toertocht gemaakt door de Oostenrijkse en Zwitserse Alpen om uiteindelijk in Milaan te eindigen, dit jaar zijn we met de Opel naar Schotland geweest en hebben daar 5 dagen getoerd door de hooglanden. Fantastische wegen bereden en veel genoten maar toch miste er wat, en dan voornamelijk voor mijn vriendin.
Een Opel Speedster heeft een fantastische wegligging en met de stoelen die ik erin heb gemonteerd (type Corbeaux) was het eenvoudig om een hele dag in de auto te zitten, echter door de lage zit en de beperkte opbergruimte (waardoor bagage in het voetenruim van mijn vriendin stond) waren we niet snel geneigd uit te stappen. Mijn vriendin gaf daardoor al gedurende de rit aan dat de auto wat haar betrof weg mocht. Aanvankelijk heb ik me hier flink tegen verzet maar ze had ergens toch wel een punt.
Uiteindelijk heb ik daardoor 2 weken geleden besloten dat ik een Porsche 911 wilde kopen, type 964. Mijn droomauto sinds ik een kleine jongen was, aanvankelijk had ik altijd een sterke voorkeur voor de 996 GT3 maar de afgelopen jaren is mijn voorkeur steeds meer gewijzigd naar oudere modellen, eerst jaren '70 maar uiteindelijk ook de 964. Mijn vriendin vond vanaf begin af aan (pas sinds ze mij heeft leren kennen heeft ze oog voor auto's) de 964 de mooiste Porsche vanwege zijn klassieke lijnen en had zelfs al een eisenlijstje bekend gemaakt (schuifdak, donkerblauw, handgeschakeld). Ik wilde graag achterwielaandrijving. Deze combinatie heb ik toen besproken met een kennis van me die zelf een aantal Porsches bezit met de vraag of hij me wilde helpen zoeken. Doelstelling was toen nog om te gaan orienteren voor de mogelijke aanschaf van een Porsche 964.
....Echter soms lopen dingen nu eenmaal anders dan vooraf was bedacht, daarom ben ik nu ongeveer een week in het bezit van een 964 die voldoet aan al onze eisen, en foto's zijn er uiteraard ook al.
Mijn Porsche is woonachtig in Breda, mocht er binnenkort een rit zijn in de buurt houd ik me aanbevolen.