Vertel hier over jezelf.
29 okt 2014 21:14
Even opnieuw voorstellen:
Sinds 2011 ben ik eigenaar van een 3.2 Carrera coupe uit 87.
Eind 2012 heb ik een 964c2 aangeschaft nadat ik onverwachts een dagje met een echte 964 RS had gestuurd. Tijdens deze dag kwam ik er achter dat de 964 een geweldige auto is. Een auto die mij meer speelruimte geeft dan de 3.2. De 3.2 heb ik overigens nog steeds.
Het doel was een 964 te vinden met sper en deze volledige te reviseren en te tunen naar ongeveer 300pk.
Uiteraard met Rs vliegwiel en RS koppeling. Beetje een 964 rs clone creëren dus.
In juni was de auto klaar en ben ik erg tevreden over de revisie en de tuning. Nu 2000 km met verse motor gereden. Binnenkort weer op de vermogens testbank om vermogen achteraf te meten. (Vooraf 258pk!)
Keep you guys posted!
Groeten
Joost
29 okt 2014 21:17
welkom. pics or it didn't happen. Klinkt koel die rs clone!
29 okt 2014 21:24
Welkom en vertel vooral meer. Ik heb toevallig zelf ook een 964 C2 met sper en ben benieuwd naar je mods.
29 okt 2014 21:57
Nice
29 okt 2014 21:58
horn schreef:welkom. pics or it didn't happen. Klinkt koel die rs clone!
Zojuist wat foto's ge upload in album. No worries.
29 okt 2014 22:10
Wouter schreef:Welkom en vertel vooral meer. Ik heb toevallig zelf ook een 964 C2 met sper en ben benieuwd naar je mods.
O.a
LB2 performance kit "Race" with 100cell sport catalytic, 964 89-94FVD11008 FVD 110 08
Schrick nokkenas sport
Cup rohr
Rs vliegwiel
Rs koppeling
Race luchtfilter
Bilstein ss10
Sperr (af fabriek)
Auto klinkt super! Vooral boven 4500 toeren is het een feest.
29 okt 2014 23:34
Wouter schreef:Welkom en vertel vooral meer. Ik heb toevallig zelf ook een 964 C2 met sper en ben benieuwd naar je mods.
Boven 5000 toeren gaat er echt een ander geluid ontstaan en krijg je meer power.
Effect vd nokas van schrick.
Laatst bijgewerkt door
Joost D op 13 nov 2014 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.
29 okt 2014 23:36
Klinkt en ziet er uit als een fantastisch speeltje!
29 okt 2014 23:48
Ontzettend gave velgen onder de 964 mooie combi zo
30 okt 2014 0:19
Marcel1967 schreef:Ontzettend gave velgen onder de 964 mooie combi zo
Dank, maar op dit moment heb ik eerlijk gezegd de d90 er weer eens onder. Trackday en winterset.
30 okt 2014 14:39
Enige optie die ik nog mis is een hittedraad ipv oude schuifdeur systeem, met deze optie ga je nog meer genieten.
30 okt 2014 16:36
Ik heb nu van 3 verschillende personen incl. specialist gehoord dat de hittedraad echt niks toevoegd. Wellicht dat er hier positievere ervaringen zijn?
30 okt 2014 18:30
negatieve ook goed?
30 okt 2014 19:33
Gizmo schreef:Enige optie die ik nog mis is een hittedraad ipv oude schuifdeur systeem, met deze optie ga je nog meer genieten.
Ik heb wel een 'hittedraad inlaat'. Dit is namelijk onderdeel vd kit die ik omschrijf.
Ja: het verschil is duidelijk merkbaar! Binnenkort de cijfers via vermogensbank.
Ps: vandaag weer nieuwe tuning erbij gekomen: race remblokken en geventileerde en geperforeerde schijven.
Ook fvd koelslang kit erbij vanaf de mistlampen.
Laatst bijgewerkt door
Joost D op 30 okt 2014 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.
30 okt 2014 19:36
giulia schreef:Ik heb nu van 3 verschillende personen incl. specialist gehoord dat de hittedraad echt niks toevoegd. Wellicht dat er hier positievere ervaringen zijn?
Je moet wel de gehele kit nemen bij fvd. Zij leveren dan de juiste chip op basis van je overige specs. Dus alles in 1 keer goed doen met de juiste combinaties. Vermogen is echt voelbaar hoger.
30 okt 2014 20:40
ik had de hele LM220 kit. compleet. vond het vermogen helemaal niet voelbaar hoger. vond het aanzuiggeluid van het open luchtfilter rete irritant. en stationair liep hij ook niet lekker. vond ik. mijn specialist zei dat hij ze veel beroerder had gehad. was ook gestopt met het installeren van die LM220 kit.
30 okt 2014 23:04
Idem verhaal bij Waalgarage afgelopen maandag gehoord....
30 okt 2014 23:19
Binnenkort gaat hij op de vermogensbank. Nog even geduld. Keep you posted.
10 nov 2014 0:24
Hey Joost, had dit topic even gemist…wat een schitterende auto heb je daar zeg!
Ik ben benieuwd wat er nu op de rollenbank uitkomt!
10 nov 2014 12:05
Een 3.2 en een 964, toe maar.
Welkom hier!
10 nov 2014 12:27
Prachtige 964!
10 nov 2014 13:13
Mooie combi met Lufti´s
12 nov 2014 21:23
steef schreef:Hey Joost, had dit topic even gemist…wat een schitterende auto heb je daar zeg!
Ik ben benieuwd wat er nu op de rollenbank uitkomt!
Haha, ja dat is jouw oude geliefde.
12 nov 2014 22:09
giulia schreef:Idem verhaal bij Waalgarage afgelopen maandag gehoord....
Het is simpel pakt sneller op meer vermogen, maar belangrijkste wat iedere sukkel vergeet is dat je ook je chip opnieuw moet laten programmeren. Dus zo'n standaard kit werkt tot een bepaalde hoogte omdat simpelweg iedere motor toch net even iets anders is. Dus zeg ik ook Waalgarage jippie koek.
Ik kwam uit op 292 PK lijkt me dat het voldoende werkt wat dan de bottleneck wordt, zijn de standaard injectors. Overigens kunnen Horn en Olaf je wel vertellen dat ze het niet konden bijhouden met tussen acceleraties.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.