Vertel hier over jezelf.
16 nov 2014 15:33
Na lang sparen gisteren de eerste 2, 996 bekeken bij
aeen in barneveld en asn te heteren.ik ben beginnende porsche rijder dus veel kennis heb ik nog niet.wel heb ik al een specialist gevonden waar ik een goed gevoel bij kreeg,kraan te aalsmeeŕ.volgende week proefrijden en praten over de inruil van mijn bmw z3 coupe.zou iemand mij iets wijzer kunnen maken,ik wil handgeschakeld gaan rijden en zoek tussen de bouwjaren 1998 en 2001.
Groet Arjan
16 nov 2014 16:38
dover schreef:Na lang sparen gisteren de eerste 2, 996 bekeken bij
aeen in barneveld en asn te heteren.ik ben beginnende porsche rijder dus veel kennis heb ik nog niet.wel heb ik al een specialist gevonden waar ik een goed gevoel bij kreeg,kraan te aalsmeeŕ.volgende week proefrijden en praten over de inruil van mijn bmw z3 coupe.zou iemand mij iets wijzer kunnen maken,ik wil handgeschakeld gaan rijden en zoek tussen de bouwjaren 1998 en 2001.
Groet Arjan
leuk z3 coupe: foto's? km?
16 nov 2014 16:44
Welkom Arjan,
Waar te beginnen?
In iedergeval AKK laten doen?
Wees zuinig op je spaarcentjes.
16 nov 2014 16:50
Weet je al dat je eigenlijk geen 996 wil?
16 nov 2014 16:54
Welkom Arjan,
Logische keuze: een 996, maar dan wel een MKII .
Laat bij de keuring de cilinders controleren via de bougie opening, dat is mijn advies.
Een een aanpassing van de koeling door Resto Nijmgen, daarna lekker rijden!
16 nov 2014 16:58
Welkom. Wat de heren hier boven proberen te zeggen: niets overhaasten, goed dit forum doorlezen en zoek bijvoorbeeld op "plof".
Als je goed ingelezen bent, niet de eerste de beste 996 kopen. Altijd de auto laten keuren (AanKoop Keuring = AKK) liefst niet bij een specialist waar de Porsche in onderhoud is geweest. Het beste is om een gereviseerde of gemodificeerde 996 te kopen, kost meer geld, maar gegarandeerd dat je meer rust in je hoofd hebt omdat deze niet zo snel meer kapot kunnen gaan. Wel een opmerking hierbij: in de afgelopen 16 jaar, zullen de Porsches die risico liepen om te gevoelige IMS Lager inmiddels al kapot zijn gegaan... Ze zijn niet allemaal slecht.
Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte
Laatst bijgewerkt door
Lionhunter op 17 nov 2014 9:59, in totaal 1 keer bewerkt.
16 nov 2014 20:00
Zijn mooi in waarde gedaald ,als je een paar k investeerd in de bekende euvels heb je een goede goedkope Porsche die nooit meer in waarde zakt
Dus het koelsysteem en lager probleem
Of een model zoeken die deze modificaties al achter de rug heeft
Succes ermee
17 nov 2014 1:25
Allereerst: De 996 is een geweldige auto om mee te rijden! Ik heb zelf na 2 maal een 944, daarna 6 jaar een boxster en nu 2 jaar een 996 type II, vanaf modeljaar 2002 en echt, de 25.000 km die ik er nu mee afgelegd heb, daarvan heb ik genoten.
Maar ik denk dat het wel goed is om je hier goed in te lezen, want als je de verkeerde kiest, kan je er ook op leeglopen en onderhoud is sowieso duur. Laatste beurt schuiven en blokken voor € 900,=. Als je gemiddeld € 2000,= per jaar aan onderhoud kwijt bent, zonder je banden, dan doe je het goed.
De eerste serie van de 996 tot en met modeljaar 2001 zijn prima, maar hebben een paar kostbare risico's. Het leuke daarvan is, dat bij de meeste dit probleem al naar boven gekomen is. Je kan dus beter een auto met 140k km's kopen dan één met 80k.
Natuurlijk laten keuren, indien het geen Specialist of dealer is. Genieten, dat ga je in ieder geval doen!
17 nov 2014 16:08
Bedankt voor de info omtrend de 996 ik zal mij niet in het diepe storten en een onafhankelijke akk laten doen
het koel probeem was mij nog niet bekent,wel dat ze gevoelige IMS Lager.zelf ben ik gecharmeerd van een 996 uit 1999 handgeschakeld zwart zwart leer,het enige waar ik tegen aan hik is de km stand 223200 km.de prijs is voor mij interessant omdat ik dan een mooi bedrag over hou voor eventuele verassingen.wel ongelooflijk spannend je eerste porsche
. Het enige waar ik nog niet veel wijzer van ben of de tiptronic van de 996 nou wel of niet wijs is om ook naar te zoeken .
gr arjan
17 nov 2014 16:16
912 schreef:Weet je al dat je eigenlijk geen 996 wil?
Ja
17 nov 2014 16:49
dover schreef:Het enige waar ik nog niet veel wijzer van ben of de tiptronic van de 996 nou wel of niet wijs is om ook naar te zoeken .
gr arjan
Persoonlijk zou ik bij een 996 nog voor handgeschakeld gaan. Maar dat is mijn mening. Een veelgehoord advies hier op het forum is: "ga met beide types rijden en ervaar wat je zelf het prettigst vindt."
Tiptronic (manueel) rijden is wel iets waar je aan moet wennen, maar eenmaal gewend is het super. En ik spreek hierbij uit ervaring, maar dan wel bij een 997
17 nov 2014 18:33
Lionhunter schreef:dover schreef:Het enige waar ik nog niet veel wijzer van ben of de tiptronic van de 996 nou wel of niet wijs is om ook naar te zoeken .
gr arjan
Persoonlijk zou ik bij een 996 nog voor handgeschakeld gaan. Maar dat is mijn mening. Een veelgehoord advies hier op het forum is: "ga met beide types rijden en ervaar wat je zelf het prettigst vindt."
Tiptronic (manueel) rijden is wel iets waar je aan moet wennen, maar eenmaal gewend is het super. En ik spreek hierbij uit ervaring, maar dan wel bij een 997
Ik zal met beiden gaan proefrijden
17 nov 2014 20:00
Welkom Arjan, kijk rustig rond er staan er genoeg te koop en kies de Porsche die je het beste bevalt, je het fijnste gevoel geeft. Wel adviseer ik je altijd een AKK te doen, weet je wat je koopt
18 nov 2014 0:43
dover schreef:de inruil van mijn bmw z3 coupe.zou iemand mij iets wijzer kunnen maken.
Arjan das meestal huilen.
18 nov 2014 0:47
Hoi Arjan,
Een paar jaar geleden heb ik exact hetzelfde gehad waar jij nu in zit. Geweldig gevoel dus geniet ervan! Ook ik heb toen hier gevraagd wat te doen, en dat leverde een hoop goede adviezen op. Ik heb toen een 98-er gekocht en wat is het gaaf om de eerste keer bij de dealer weg te rijden in je eerste Porsche!!
Inmiddels heb ik een 996 Turbo gekocht maar het deed toch wel een beetje pijn dat ik mijn Porsche moest inruilen. Ooit koop ik hem terug! Goed kijken en laat hem keuren en dan is het een geweldige auto!!
Veel plezier
Mijn auto was ook zwart met zwart en volgens mij staat hij nog te koop.
19 nov 2014 22:05
Welkom, ook ik heb de stap gemaakt van een Z3 --> Z4 --> naar 996 triptronic model 2002 . En nog steeds bllij als een kind
Overhaast je niet neem de tijd, ga met een aantal een proefrit rijden. Alleen al de vraag of je met de auto een proefrit kunt maken geeft al een indruk van de verkopende partij.
succes met de zoektocht
HANS
20 nov 2014 10:36
Prins ken ik, goed bedrijf.
20 nov 2014 14:26
En scherp in prijs.
23 nov 2014 23:45
Hee, dit is interessant! Ik rijd zelf ook (nog) een Z3 (roadster 3.0i) die momenteel te koop staat, om plaats te maken voor een 996!
Ben benieuwd naar het vervolg van je inruil + aankoop ervaringen. Succes!
23 nov 2014 23:58
Marc996 welk type, een 4s?
Rijdt heerlijk, zeker als je de handgeschakeld neemt!
Suc6 met jullie zoektocht.
24 nov 2014 23:39
Jos-P schreef:Marc996 welk type, een 4s?
Rijdt heerlijk, zeker als je de handgeschakeld neemt!
Suc6 met jullie zoektocht.
Een 4S, dat zou mooi zijn! Moet dan nog ff door sparen gezien de prijzen toch wel vanaf 25K beginnen. Maar ik heb geen haast.
Heb 2 jaar geleden een rijtraining van Dolf Dekking gehad in een M5. Was me zeer goed bevallen. Heb hem onlangs gevraagd waar hij voor zou kiezen als echte 'rijdersauto'; een Z4M of een 996?
Zijn antwoord: "een 996 4s, zonder twijfel!".
Ik zie trouwens dat jouw 996 4s ook van Van Roy cars komt. Mijn toevallig Z3 ook.
25 nov 2014 23:40
Marc,
Klopt inderdaad, goed gezien.
Ik heb gekozen voor de 4s vanwege de brede kont en een prachtige lijn aan de zijkant.
Er is inderdaad wel een 4s te koop voor 25k maar dan met een hoger aantal km.
Leuk te horen dat de 4s zo gewild is.
Succes met je zoektocht.
26 nov 2014 18:12
Mijnheer Dover kijkt naar een 996 van 1999 met 230.000 op de teller dus ik gok dat hij een budget zal hebben van max 13.000,- schat ik zo. dus deze mooie 4S lijkt me wat te hoog gegrepen..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.