Mijn naam is Ron en ik woon aan de Zeeuwse kust, ik kijk al een tijdje mee maar heb me nog niet voorgesteld. Zoals velen hier op het forum ben ik ook van kleins af aan autogek met name Porsche.
Bij aankoop van mijn eerste auto, een VW Golf GTD eind jaren negentig stond er ook een Porsche 911 te koop die was omgebouwd naar model 964. Aan de verkoper gevraagd of ik even in mijn droomauto mocht gaan zitten. Tot mijn grote schrik paste dat met mijn lengte van 1.98 van geen kanten, benen klem, hoofd tegen het schuifdak ....... daar ging mijn jongensdroom.
Twee jaar geleden op een classic beurs ben ik wederom in een Porsche 964 gaan zitten, eentje zonder schuifdak ........... GEWELDIG het past toch!!
...... de zoektocht kon beginnen.....en gelijk heb ik me ingeschreven bij dit leuke forum.
Eerst was ik op zoek naar een 964 ...... de mooie exemplaren zonder schuifdak waren echter zeer snel verkocht. Wel vijf keer net te laat....... en dat in tijd van crisis! In tussen veel informatie lezen en dagelijks het forum bekijken. Jullie info heeft ook mij enorm geholpen!
Begin 2014 mijn zoektocht uitgebreid, ook een 993 had mijn interesse met name een 2s of 4s. Alleen zijn er weinig zonder schuifdak. Begin 2014 kwam ik via het forum erachter dat er een 993 4s, zwart zwart, zonder schuifdak en met sportstoelen te koop werd aangeboden. Na wat twijfel ben ik tot aankoop overgegaan, de motor is inmiddels volledig gereviseerd en in het voorjaar 2015 rijdt die weer rond.
Omdat ik na een intensieve zoektocht de slechte eigenschap heb om te blijven kijken naar te koop staande Porsche en de 993 4s volledig uit elkaar lag...... ben ik verder gaan zoeken naar mijn jongensdroom een 964. Vorige maand ook deze gevonden! Het is een 964 c2, model 1990, zonder wisser en zonder schuifdak in de kleur diamondbluemetallic geworden. Nu ben ik gelijk een beetje doorgeslagen en eigenlijk veeeeel te laat naar een Porsche gaan zoeken in het jaar dat de 911 vijftig jaar werd en de prijzen tot ongekende hoogte stegen. Maar ja ik moest iets inhalen.
Zal er in 2015 ervan gaan genieten
...... foto's volgen.