... is wel zo netjes.
Ik heb me zojuist aangemeld bij het Porscheforum omdat ik al een tijdje meelees. Zo langzamerhand wordt het tijd dat ik Porsche ga kopen. Zeker na aanmoedigende woorden van mijn vrouw om nu toch maar eens serieus te gaan zoeken. En dan is dit forum wel zo'n beetje de eerste aanlegplaats!
Iets over mezelf: midden 50, uit het midden van het land (ietsje naar het oosten) en in het bezit van meerdere klassiekers: Saab 96 uit 1971, Saab Sonett uit 1973 - die er uit gaat om ruimte te maken voor De Porsche- en tenslotte mijn pride and joy: Triumph TR3A uit 1959 in concoursstaat. Hoewel het niet mijn werk is, word ik niet snel bang van een beetje sleutelen. Hobby's behalve auto's? Zeilen en mijn tuin, met de nadruk op benzinegestookte tuinmachines
Waarom een Porsche? Wel... ik denk dat dit voor de meesten hier geldt: iconisch merk, geweldige kwaliteit, innovatieve techniek - ook in de oudjes en natuurlijk de vormgeving. Daarmee kom ik ook meteen op het punt van 'welke dan?' Nou, verbazingwekkend wellicht, maar voor mij is dat de 914! Hoe Porsche met de middelen van VW een opvallende verschijning op de markt heeft gezet die hedentendage alleen door de Lotus Elise wordt geƫvenaard! (Meningen kunnen verschillen natuurlijk...)
Omdat ik helemaal nieuw ben in de wereld van de 914, ben ik blij met alle info die ik kan krijgen of lezen. ik heb me al aardig ingelezen, maar directe(re) contacten met echte eigenaren is me veel meer waard dan algemene info op het net. Do's and don'ts, aandachtspunten die alleen een eigenaar door ervaring kent enz. En uiteindelijk misschien een tip waar ik een goede kan vinden!
Zeker in het begin zal het wel veel mee-lezen worden en niet te veel posten, maar hopelijk wordt dat in de toekomst anders.
Menno
Misschien vloeken in de kerk (als ik ze moet verwijderen, hoor ik het wel), maar toch even een foto van twee van mijn klassiekers. Om je een idee te geven...