Goedemiddag,
Ik ben mark en sinds een jaar of 3 porsche boxster 986 2.7 rijder. 2 jaar geleden heb ik mij hier aangemeld en nu toch maar eens voorstellen.
Sinds 1998 rij ik een mazda mx5 uit 1991, hartstikke leuk, onpraktisch en probleemloos. 3 jaar geleden kwam het idee opborrelen voor iets erbij. Het eerste idee was een donkervoort cloon , jeugddroom sinds mijn dertiende nadat ik er een in het wild in Luxemburg gezien had. 4 jaar geleden er een gehuurd voor een dag te toeren, na deze dag was ik volledig genezen van het idee dat ik er ooit een zal hebben. Nadelen kofferruimte, interieur te klein, dakje, veiligheidsgevoel, bruikbaarheid.. eigenlijk alles, maar wat ontzettend gaaf om te rijden en wat zien ze er stoer uit.
Toen kwam de boxster in zicht, ik wilde een 2 zitter, sportief en koffenruimte voor vakantie. Na de standaard zoektocht van enkele maanden een zwarte boxster met kameel ? kleurig interieur uit duitsland gehaald. Na een weekje wachten op de kenteken platen eindelijk rijden, toch wel een verschil met de mazda. Als je met de porsche 220km/h rijdt met het dakje open niets aan de hand, met de mazda 120km/h alsof je 300 gaat.
Inmiddels leuke vakanties gehad in zuid Frankrijk, Luxemburg, jura, Zwitserland, zwarte woud. 's morgens ontbijten, dan de tas inpakken, hotel betalen, tanken en de hele dag toeren om rond een uur of 7-8 weer een hotel te zoeken. Dit patroon een aantal dagen herhalen en je hebt in onze ogen (mijn vriendin gaat ook mee
) een perfecte vakantie.
Helaas ook een aantal probleempjes gehad met de boxster.
1- stond na een jaartje de auto te wassen en hoor tijdens het afspoelen met te tuinslang een vreemd knarsend geluid, ik zag niets en het geluid ging door. Na wat beter te kijken zag ik dat de voorruit over de hele breedte gescheurd was.
2-'s morgens in maart zonnetje scheen al lekker, dus dakje open. KRAK, plastic raampje kapot. Nieuw dak in Engeland gekocht met een glazen achterruit.
3- Xenon verlichting deed het niet meer,contactslot kapot.
4-lambda sensors kapot tijdens apk controle.
5-En toen kwam de klapper. In de zomer van 2013 huisje gehuurd in zuid Frankrijk, lekker 2 weken toeren, in het zwembad liggen, eten en verder niets doen. Op donderdagochtend vertrokken om lekker op het gemak 3 dagen lang door Frankrijk te toeren om op zaterdag te arriveren. 3 uur later stonden we stil bij Metz-Nancy. Auto plaste koelvloeistof.
Auto laten afslepen, leenauto gekregen, op vakantie gegaan en 6 weken later de porsche pas terug gekregen. In de Franse (anwb) garage was geconcludeerd dat de waterpomp kapot was. 800 euro
reparatiekosten, vooraf te betalen, maar we zouden de auto weer op kunnen halen als we de leenauto na de vakantie terugbrachten. Veel geld maar wat moet je anders, dus gedaan.
Tijdens de vakantie telefoon van de garage, koppakking kapot en daar begonnen ze (gelukkig) niet aan. Dus de auto moest terug naar Nederland. Na een hoop problemen met de anwb over het terugkrijgen van de auto, de auto uiteindelijk na 6 weken teruggekregen.
6- Tijdje terug begon hij meer en meer te roken aos kapot. vervangen en geen rook meer.
7- Een week geleden een rookpluim tijdens het rijden niet normaal. Alsof er een rookkanon van een stuntvliegtuig in de uitlaat gemonteerd was. Dat zijn we nu dus aan het proberen op te lossen.
De reparaties zie ik maar als hobby (je moet toch wat zeggen om het leuk te houden). Ondanks alle problemen nog steeds leuk om te rijden en we verheugen ons op de volgende toervakantie.
Grt Mark