Beste Porsche liefhebbers,
Ik ben al enkele jaren lid, maar nooit echt actief geweest. De reden: ik was nog niet serieus op zoek naar een Porsche en heb nog geen ervaring met Porsche, dus kon ik ook niets bijdragen. De tijd is echter aangebroken voor een serieuze zoektocht naar een 911. Na zes jaar met veel plezier een Ferrari 308 GTB uit 1978 gereden te hebben, gaat de Italiaanse schone met pensioen en wil ik de overstap maken naar Duitse degelijkheid
Als tiener had ik meerdere autoposters boven mijn bed hangen. De twee grootste waren die van een Ferrari 308 en van een 911 (turbo). Dat was in de jaren tachtig (ik ben inmiddels 45 jaar jong). Na de eerste jongensdroom vervuld te hebben, ziet het er nu dus naar uit dat ook de tweede uit gaat komen. Ik ben een gelukkig mens
Geen turbo, wel een "jaren tachtig" 911. Ik ben wat dat betreft nog helemaal een leek en er zal vast wel een betere typeaanduiding zijn voor wat ik zoek!
Ik ben in ieder geval van plan om een goed boek aan te schaffen en ben al op de hoogte van Porschetrader (zijn de ervaringen goed?) en mijn broer (die een 100% Porsche liefhebber is) verwees me naar Peter Broerse van Porsche Projects voor goed advies.
Wat mij al opviel bij het zoeken op de advertentie sites, is het groot aanbod van US imports. In de Ferrari wereld loop je daar met een grote boog omheen (lelijke bumpers en zijreflectoren, geknepen motoren). Geldt dat ook voor de 911?
Overigens denk ik ergens tussen de 35 en 40 duizend euro nodig te hebben voor de aanschaf. Ik zie genoeg aanbod in die prijsklasse, maar heb nog geen enkel exemplaar zelf bekeken, dus hoor graag of mijn aanschafsbudget realistisch is.
Ik hoop snel veel te kunnen leren over de 911 en deel ook graag ervaringen.
Groeten, Peter