Beste forum leden,
Mijn naam is Peter en ik ben sinds oktober 2014 de trotse eigenaar van een 996 Turbo Tiptronic S (met originele X-50 optie) uit 2002.
Aan de auto zijn een paar aanpassingen gedaan. Zo is er een Europipe Stage 2 uitlaat onder gegaan, een Revolution Air Intake ingebouwd en de standaard veren zijn vervangen voor een KW schroefveren set. Vermogen is nu ca. 480 pk, rijgedrag: Fantastisch!
NB: Alle originele onderdelen liggen nog op zolder, dus terug naar 100% origineel kan altijd nog.
Hier de plaatjes van mijn huidige P:
http://opcclassics.nl/auto/porsche-996-turbo-performance-pakket/Hiervoor heb ik een tijdje een 993 C4 (Handbak) uit 1995 gehad.
Ook een mooie auto, maar ik miste vermogen om het Porsche rijden echt spannend te maken.
Hier de plaatjes van mijn vorige P:
http://opcclassics.nl/auto/porsche-993-carrera-4-2/Graag wil ik met jullie nog een positieve ervaring delen...........
Na een jaartje de lucht gekoelde 993 C4 te hebben gereden, besloten om op zoek te gaan naar een modernere 911 (996 of 997).
Vervolgens bij OPC Classic in Oosterhout beland, waar een prachtige 996 Turbo te koop stond.
Na de nodige desk research en een proefrit heb ik besloten om de 993 in te ruilen voor de 996TT.
Tijdens de onderhandeling is een aankoopkeuring bij Porsche besproken met OPC, maar deze werd door de eigenaar van OPC afgeraden.
Zijn visie was als volgt: "Als ik een auto verkoop, moet ie goed zijn. Als ie niet goed blijkt te zijn, kom je gewoon terug en maak ik 'm goed."
Op één of andere manier voelde dit goed genoeg en heb ik de 996 zonder keuringen meegenomen.
Ruim 4 maanden na aankoop was de 996 toe aan een APK en onderhoudsbeurt, welke ik bij Porsche Rotterdam heb laten doen.
Daar kwam aan het licht dat de versnellingsbak te hard zweette. Na overleg met OPC de auto naar Rennsport (Porsche specialist in Breda) gebracht voor nader onderzoek, waar Lothar (de specialist) al gauw concludeerde dat de pakking meer dat zweette en dus lekte. Om dit te verhelpen moeten motor en bak volledig gedemonteerd worden, al met al een dure klus.
Nog voordat ik met OPC kon overleggen was de opdracht vanuit OPC al naar Rennsport gegaan om de bak (inlc. bijkomende kosten) op rekening van OPC te repareren.
Enigszins verrast door de adequate oplossing van OPC heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle oude slangen en klemmen te laten vervangen op de plekken waar je, zonder de motor te laten zakken, normaal gesproken niet bij komt.
Na de demontage van motor en bak bleek bij uit een algemene inspectie één van de turbo's op z'n einde was.
Het gat van de as was al iets uitgelopen. De turbo functioneerde nog enigszins, werd bij elkaar gehouden door de aangesloten slangen en pijpen, maar kon ieder moment uit elkaar knallen.
Ook hier stond ik wederom versteld van de professionaliteit van OPC en Rennsport. Nog voordat ik op de hoogte gesteld werd door Rennsport van de kapotte turbo, was ook deze keer de opdracht voor vervanging (originele K24) al door OPC gegeven.
Inmiddels heb ik al weer 2000 km weg met de auto en alles functioneert op-en-top.
Zoals je zult begrijpen, ben ik enorm onder de indruk van het 'optreden' van OPC.
OPC is blijkbaar een bedrijf waar je nog afspraken mee kunt maken. Een bedrijf met normen en waarden.
Mijn vermoeden is dat menig andere handelaar me ruim 4 maanden na aankoop in de kou had laten staan.
voor OPC Classics
voor Rennsport Breda