Tijd voor een update, dacht ik zo. (Mits dat hier de juiste plaats voor is, anders open ik een aparte thread in het subforum discussie, als dat beter uitkomt).
Naar aanleiding van mijn vorige post, de reacties daarop en de vragen die ik had heb ik nog wat meer gericht gezocht op het forum. Ook heb ik de wiki-pagina's er even bijgepakt om me wat meer in te lezen.
Ik wil ook graag even de tijd nemen om op jullie vragen / opmerkingen te reageren, omdat dat mij ontzettend kan helpen om de juiste keuze te maken denk ik.
Ik weet niet precies wie welke vraag stelde, maar bij deze:
* ik rijd nu zo'n 15.000 km per jaar, veelal korte ritjes woon-werkverkeer, dat zal wel iets meer worden mocht ik tot de aanschaf van een Porsche overgaan
* we hoeven (nog) geen kleine achterin, dus een optie voor een achterbank zou alleen handig zijn als "extra ruimte" op vakantie, misschien, maar absoluut geen must.
* het budget: 30-35.000 is een budget waar nog wat rek in zit. Ik heb al wat ruimte gereserveerd voor "tegenvallers" en het feit dat je toch altijd iets wilt kopen dat je nét niet kan betalen
(Als je van te voren al van 40.000 uitgaat, dan wordt het nét zo makkelijk 45.000 etc. etc.)
* waarom ik wel bij BMW / Merc / Audi ben gaan kijken is eigenlijk simpel. Ik wil een mooie luxe auto en dan zijn dit toch eigenlijk wel de merken zijn waar je (als leek) als eerst naar gaat kijken, vooral omdat mijn Pa een échte mercedes-man is.
Tot zover de antwoorden/reacties geloof ik...
Waarom een Porsche?! Ik heb mezelf even opnieuw de vraag gesteld en ik kom eigenlijk met geen ander antwoord dan dat ik de auto zo gruwelijk mooi vind... De echte WOW faktor. Dat heb ik met de Audi/Merc/BMW/merk-x dus absoluut niet, daarom vind ik het zonde om daar zoveel geld aan te spenderen. Ik hoef ook niet al die snufjes zoals meesturende mistlampen, telefoonaansluiting, boardcomputer met navigatie, parkeersensoren... als toppunt van waardeloosheid vind ik tegenwoordig de "automatische-ruitenwisser-aan-en-uitschakelaar".
Waardevermindering van de auto vind ik wel heel zonde, maar onafwendbaar. Maar voor een auto waarvan je iedere ochtend met een harde plasser wakker word, lijkt me dat een heel ander gevoel dan wanneer je op een paar jaar tijd 10.000 euro aan Seat verrijdt...
Verder heb ik nog een heleboel vragen, ik zal er een paar stellen, de rest zal ik zelf proberen te vinden.
* Een Porsche is er voor mij maar in 1 kleur, zwart. Maakt dat nog iets uit in de prijs van de auto's?
* welke verzekering raden jullie aan? ik heb nu mijn verzekeringen via onze zakelijke tussenpersoon lopen, maar dit schijnt toch wat aparts te zijn??
* Zijn er verkooppunten waar je "zomaar" kunt gaan kijken om wat modellen te bekijken? De officiele Porsche dealer waar ik geweest ben had namelijk weinig gebruikt staan. Ook heb ik 2 adressen opgezocht (en langsgereden) die klassiekers en 2e hands Porsches verkopen, maar die hebben geen toegankelijkheid zoals bijv. de Seat dealer, waar je zomaar ff binnenstapt. Dat vind ik dan toch eng om die mensen "lastig te vallen" met allerlei vragen...
* Heeft een van jullie ervaring met de aankoop van een Porsche via een specialist? Ik heb geen verstand van auto's en al helemaal niet van Porsches, ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken bij de aanschaf mocht ik er ééntje zien staan op een website bij "de plaatselijke niet-porsche-specialist" ergens in het land of bijvoorbeeld autotrader/marktplaats... Of zit er ook een stukje advies bij die aankoopkeuring? En hoe gaat die keuring dan in zijn werk met een evt. Duitse bolide?
Nou, om een kort verhaal lang te maken... nogmaals bedankt voor het warme welkom en alle reacties en imput voor zover.
Groet, Toet