Vertel hier over jezelf.
28 apr 2015 14:01
Hallo Porschevrienden,
Een paar jaar geleden schreef ik op dit forum al een keer over mijn ultieme wens: Een Porsche 911 3.2 G50 Carrera Coupé uit 1987 tot 1989. Kleur maakt niet zo veel uit (liefst donker) maar wel met schuifdakje en liefst lederen bekleding.Ook liefst geen VS import.
Twee jaar geleden had ik de catch van mijn leven, althans dat dacht ik... Precies zoals ik hem wilde (weliswaar met gereviseerde motor en 200.000 op de teller, maar wat is dat nou tegenwoordig). De Belg waarmee ik het akkoord én de handdruk had, was echter niet fair en verkocht de Porsche de ochtend na onze deal tóch nog aan iemand die de volgende ochtend EUR 2000 meer had geboden en CASH betaalde. En dan met de woorden "Alé, die man zag er wel echt deftig uit zeg!" (met andere woorden, het was een nette handelaar. Had ik dan mijn pak moeten aan moeten trekken om deze auto te kunnen kopen?). Sindsdien was mijn drang naar deze jongensdroom echt helemaal bekoeld. Het mag toch niet waar zijn dat een handelaar de auto van je dromen - deze keer letterlijk - voor je neus weghaalt? Inmiddels betaal je 'in de winkel' bijna woekerprijzen voor een youngtimer van dit formaat, jammer. Ik begrijp dat er een markt van vraag en aanbod is, maar waar eindigt dit?
Vandaar dat ik het heil opzoek bij een eerlijke liefhebber die met pijn in zijn hart van zijn auto af moet tegen eerlijke voorwaarden. Iemand die zeker wil weten dat zijn auto goed terecht komt. Niet ergens in Duitsland waar hij mooi dan voor grof geld erbovenop wordt verkocht.
Ik realiseer mij dat dit wellicht wat naïef gedacht is en vooral een speld in een hooiberg, maar wie weet: Weet jij iemand die deze auto heeft en hem weg gaat doen? Eeuwige roem als het je binnen deze eerlijke community lukt!!!
Spannend!!! Maar alvast dank voor je reactie.
Groet,
Serge
28 apr 2015 14:25
Bijzonder verhaal maar wat je vraagt is nogal wat: wat koopt iemand voor eeuwige roem hier? Ook jij zal gewoon de prijs moeten betalen die ervoor staat lijkt me zo... en daar bedoel ik de marktprijs mee..
28 apr 2015 16:56
En bij je volgende droomauto, direct afrekenen en meenemen...
Bij dit soort type auto's heb je vaak weinig bedenktijd.
28 apr 2015 17:07
Veel succes ,ik denk dat het toch
geen heel gek idee is om evt een usa model in overweging te nemen.
Mijn G50 heeft geen schuifdak dus die komt niet in aanmerking .
Ik zal eens rondvragen ,weet er zowiezo 2 te staan ,zeer correcte wagens ,aangekocht van liefhebber / PCA member (aantoonbaar) .(wel ex usa dus !)
Kwam deze nog tegen ,is wel een euro ,ken de verkoper verder niet ,lijkt wel een mooie Porsche !
http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-3-2-met-g50-boite-bwj-1989-94977288.htm
28 apr 2015 19:01
Volgende keer schriftelijke koopovereenkomst sluiten misschien ? Ik zou wel de tijd blijven nemen om voor de aankoop de p zo goed als mogelijk te bekijken / checken. Is toch wel genoeg aanbod in dat type ?
28 apr 2015 21:39
Porsche vrienden, alvast dank voor de waardevolle tips. Inderdaad, boter bij de vis had geholpen.
Wat is trouwens het wezenlijste verschil met een USA model, los van de lelijke bumpers en knipperlichten? Er wordt nogal negatief over USA modellen gedaan. Heeft het nog iets met de motoriek / presaties te maken? Ooit iets gehoord over een katalysator die er nog tussen ziet die de prestaties beïnvloedt?
Op zich wel de overweging waard zo'n US model.
@Petquesha, ik houd mij wel aanbevolen als meer weet over die twee modellen die nog staan. Het zoeken van dergelijke auto's is op zich nog wel te doen, maar EUR 49.911 is helaas ver boven mijn budget...
Groetjes en nogmaals dank voor het meedenken!
Serge
28 apr 2015 22:39
Serge,
Kop op, gaat lukken, Porsches zijn er zat.
Ook jouw droommodel, kwestie van volhouden en geduld.
Ook de zoektocht is een mooie bezigheid!
Succes.