Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

toch maar eens voorstellen

23 mei 2015 18:51

Zit redelijk vaak te kijken op dit forum, maar tot nu toe nog niet aangemeld. Komt ie dan: Bijna drie jaar geleden een 996 C2 gekocht om hem zakelijk te rijden met lage bijtelling. Nooit eerder over Porsche nagedacht. Nu natuurlijk verslaafd (hoewel die jaguar XK een beetje blijft knagen). Auto laten keuren bij MH in Peize. Die was erg enthousiast. Positief aankoopadvies dus. Auto is uit januari 1998 en heeft in december 2002 een nieuwe motor gekregen. Nu staat er 245.000,- op. Direct na aankoop wel een lekkende krukaskeerring en kapotte luchtmassameter en jaarlijks ongeveer 5 tot 8 k aan kosten voor banden, onderhoud e.d. Ik rijd er 20.000 tot 25.000 per jaar mee. Ik vind het echt een aanrader voor dagelijks gebruik, mits je het extra potje hebt voor het onderhoud. Nu nog ff kijken hoe ik een fotootje toe kan voegen.
Groet, Bart

Re: toch maar eens voorstellen

23 mei 2015 19:14

Hoi Bart,

Ook al vertoef je hier al een tijdje; van harte welkom.
Maar....: 5-8K onderhoud/banden ed per jaar? :shock: :shock: :shock:
Dat is wel erg veel, of tel je de benzine er ook bij?
Nu snap ik ook waarom je 245.000,- hebt getypt ipv 245.000km :mrgreen:

Groeten,
Jean-Pierre

23 mei 2015 20:24

Welkom!

5 á 8k p/jaar lijkt me ook niet echt te doen, wel lekker dat je die kosten dan allemaal op de zaak kan afschrijven... betaal je die bijtelling iig niet voor niks.

Heb je ook een foto? Wil weleens zien hoe zo'n P van 245.000,- eruit ziet. :popcorn:

23 mei 2015 23:13

Hey Bart,
Van harte welkom en veel plezier gewenst op het Forum

25 mei 2015 14:35

Dank voor het warme welkom allemaal. Die 245.000,- is gevoelswaarde denk ik :oops: Ik heb mn rekeningen nog eens nagekeken maar ik kom er wel aan hoor, die 5 tot 8 k per jaar. Zitten dan wel nieuwe banden en een keer nieuwe winterbanden in. minimaal één keer de motor uit- en inbouwen en dan meteen maar wat dingetjes vervangen nu we er toch bij kunnen. Onderhoud bij Haaglanden Motorsport. Oh en de BTW zit erin want die trek ik niet af. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik er dagelijks mee ben gaan rijden en dan komen er natuurlijk allemaal dingetjes boven die je bij een hobby-auto misschien laat zitten. Dit jaar verwacht ik nog net ff iets hoger uit te komen want mn transmissie doet raar en ik moet ook alweer nieuwe bandjes. En ik zit nu al op 1.800,- met drie nieuwe draagarmpjes en een beurt. Kan nu wel scherper door de bocht. en Ja ik snap de nieuwsgierigheid naar zo'n duur apparaat, maar ik heb geen publieke server met foto's en snap niet helemaal hoe ik dan moet uploaden. En dan te denken dat ik meer verstand van computers heb dan van auto's :shock:

25 mei 2015 14:58

Nou in mn profiel staat ie intussen afgebeeld :ba:

25 mei 2015 15:11

Als je regelmatig mee gelezen hebt dan zou ik een resto mod ook overwegen.

25 mei 2015 15:50

Welkom, en veel veilige kilometers gewenst, al heb je er in de korte tijd al meer gemaakt dan ik in mijn hele Porsche-leven met de Boxster :scratch:
Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 26 mei 2015 6:29, in totaal 1 keer bewerkt.

25 mei 2015 22:28

Welkom Bart, misschien heb je stiekem een 996 turbo als ik naar je jaarlijkse onderhoudskosten kijk :mrgreen:

26 mei 2015 11:28

Dank allemaal. Ja zou het een turbo zijn? Kan best, ik word bijna nooit ingehaald.. Ik zal ff een draadje starten over mn transmissie. Denk wel aan Resto, maar da's zo'n end weg vanuit Delft.
Plaats een reactie