Noem het maar vakverdwazing ...
Olivier Houtman schreef:een 993 Carrera S
Tiptronic of handbak
Volgens mij heeft een 993 geen specifieke problemen vanaf dat bouwjaar.
De eerste serie had een problem met de kabelboom in de motor-ruimte - die wilde dan nog weleens uitfikken.
Kabelboom vervangen is een terug-roep-actie van Porsche geweest
Uitlijnen van een 993 is ook een specifiek klusje ... waar maar een paar mensen in NL echt goed in zijn, maar de gemiddelde automobilist zal er niet zo heel veel van merken als het niet 100% goed staat.
- Over het algemeen: let goed op de algehele staat van de auto - of deze ook een beetje klopt met het aantal kilometers wat op de teller staat.
- Onderhoud is belangrijk. Een 993 met lage kilometerstand is niet per definitie beter dan eentje met een hoge(re) kilometerstand. (In Duitsland rijdt er eentje die meer dan 600.000 km op de klok heft, met de originele motor en bak).
- Kijk of alle naadjes van de carroserie netjes zijn, of de motorkap, deuren en koffer-deksel goed sluiten.
- kijk of de optie-sticker aan de binnenkant van de koffer-klep zit .. en dat die gelijk is aan die in het OH boekje.
Mocht je besluiten een bepaalde 993 S te kopen, laat dan voordat je de koop sluit een AKK uitvoeren