Tja, ook ik ontkom niet, na tijden (mee)lezen op dit forum om me even voor te stellen.
En ja, ik ben eigenaar van een zwarte 997 Carrera tiptronic uit 2006...een MK1. Nu zullen sommigen denken, geen luchtgekoelde, geen handbak, plofmotor, koelproblemen etc etc. Voordat sommigen van jullie rode vlekken en/of jeukende bultjes krijgen
etc lees even verder hoe ik tot deze keus ben gekomen...
Ten eerste is het, zoals bij iedereen op dit forum het uitkomen van een jongensdroom. Ik ben een tijd geleden op zoek gegaan naar een klassieke Porsche omdat ik regelmatig klassieke rally's rijd en in een Porsche is dit natuurlijk erg gaaf. Ik heb vele Porsches bekeken en teveel klopte niet en die wel klopte waren te duur (en te zonde) om er rally's mee te rijden (er gaat nog wel eens wat stuk dus dat loopt extra in de papieren). Ook op bijvoorbeeld de Interclassics beurs was ik geschrokken wat sommigen vragen voor een 'gerestaureerde' 911 en hoe het er bij stond (afplakranden om de raamrubbers noem men restaureren...). Dus een klassieker als vervanging van mijn huidige rally auto ging het niet worden. Dus dan maar een Porsche voor erbij waar mijn vrouw ook in kan rijden.
Dan, zoals zovelen, op zoek naar de laatste luchtgekoelde, de 993. Erg mooie Porsches, persoonlijk vind ik ze mooier dan de 964 (niks mis mee, persoonlijk!!).
Wellicht ben ik te kritisch maar ook nu veel zonder sluitende historie, vage verhalen, uit Japan (niets mis mee als het allemaal klopt, maar in mijn geval niet traceerbaar), schadevrij maar het oog zag duidelijk anders etc etc....
Wat ook mee is gaan spelen is dat mijn vrouw met mijn zoon ook regelmatig met de Porsche onderweg zouden zijn. Een 993 is een schitterende rijders auto maar natuurlijk niet voorzien van de huidige hulpsystemen die wellicht nog net je foutje kunnen goedmaken.. Dit meewegende ben ik op zoek gegaan naar een 997. Een 996 vond ik niet mooi, hoewel ik, nu ik er meer over lees, en ze vaker zie, het erg meevalt (laatst stond er in een klassieker blad dat dit wellicht de klassieker van de toekomst gaat worden..).
Ook de zoektocht naar een 997 heeft, mede doordat alles moet kloppen, een tijd geduurd. Uiteindelijk kwam ik er 1 tegen met 120000 km op de klok. Ik schrik daar niet van is uiteindelijk iets van 1000 km per maand. Alles klopte aan deze auto, nederlands geleverd, dealer onderhouden en met leuke opties als Sport Chrono pakket, PASM, Sportuitlaat, adaptieve sportstoelen, 19" turbo velgen etc. De auto was al voorzien van nieuwe blokken/schijven rondom, werd afgeleverd met grote beurt, nieuwe bougies, nieuwe remvloeistof en 1 jaar garantie. Volgens mij geen slechte deal.
Wij rijden er dus met veel plezier in en, zeker voor mijn vrouw, is tiptronic lekker comfortabel (maar ik snap alle argumenten van een handbak ...) en voor mij in de sportstand lekker sportief..
Ik heb uiteraard veel gelezen over de motor, de lagers etc...maar ik ben er niet bang voor. Als het gebeurd gebeurd het en laten we het maken
Foto in de avatar is al gelukt, de rest houden jullie tegoed, dat ga ik nog uitvogelen..